Seminar despre evoluția tiparului digital în domeniile artelor grafice

Print4All a oferit un bun prilej pentru conectarea la cele mai noi trenduri din industria poligrafică și, de asemenea, pentru măsurarea pulsului acestei industrii. În scopul unei updatări cât mai eficiente au fost organizate diverse seminarii intensive a câte 30 de minute fiecare la care am asistat și noi, aflând informații utile și interesante.

Unul dintre aceste seminare, “Market, New Markets and Sectors”, a abordat noile sectoare de piață din industria poligrafică și l-a avut drept keyspeaker pe Bob Leahey, director asociat la Keypoint Intelligence, furnizor de informații bazate pe analiza statisticilor și de servicii de consultanță pentru industria tiparului digital.

Bob Leahey a lucrat ca analist și consultant pentru Keypoint Intelligence încă din 1997. El s-a concentrat mult timp asupra aplicațiilor industriale pentru tiparul digital, în special cele destinate industriei ambalajelor. La Keypoint Intelligence conduce un departament de consultanță în domeniul imprimării digitale în policromie pentru ambalaje și etichete și realizează proiecte de cercetare personalizate.

În cadrul seminarului, Leahey a prezentat principalele rezultate dintr-un sondaj realizat în 2018 la care au participat companii din segmentul tiparului comercial, ambalajelor, semnalisticii și producției publicitare, sondajul fiind realizat de Keypoint Intelligence în parteneriat cu Stratego Group. Prezentarea a cuprins informații despre practicile comerciale ale furnizorilor europeni de servicii de imprimare, provocările cu care se confruntă precum și despre opiniile acestora referitoare la viitorul segmentului de industrie din care fac parte.

Succesul în aceste piețe presupune achiziționarea de tehnologii noi, adaptate cerințelor clienților care preferă tirajele scurte sau chiar personalizate. Astfel, tehnologia digitală reprezintă o mare provocare pentru tipografi și producătorii de mașini de tipar.

Dacă în urmă cu zece ani segmentul tiparului comercial deținea ponderea majoritară, în timp ce semnalistica, producția publicitară și imprimarea ambalajelor reprezentau segmente minore, astăzi situația s-a schimbat radical.

Într-o lume aflată în continuă evoluție, cu cerințe din ce în ce mai complexe privind personalizarea ambalajelor, posibilitatea schimbării rapide a formatului este esențială. Însă ca acest lucru să fie posibil, trebuie crescută productivitatea şi redusă cantitatea de deșeuri. Reducerea pierderilor se poate realiza nu doar datorită echipamentelor performante, dar și a programelor software și a rezolvării anumitor probleme legate de finisare.

În condițiile în care tirajul scurt a devenit o adevărată mantră a industriei poligrafice, pentru piața offset acesta reprezintă o provocare. Dar și tehnologia analogică s-a adaptat din mers și s-a augmentat cu procedee digitale. Astăzi, spre exemplu, pre-press-ul se realizează digital cu echipamente de tip computer-to-plate pentru realizarea plăcilor.

Studiul a arătat că problemele majore legate de tiparul digital sunt legate de toner. Și în ciuda aparențelor, uneori tirajul scurt poate crea probleme și pentru printul digital.

Au fost analizate și sursele de venituri pentru companiile care au făcut obiectul sondajului. În segmentul tiparului comercial, veniturile principale provin din imprimarea cataloagelor, pliantelor, broșurilor și altor asemenea produse. Însă mediul online creează o concurență puternică printului digital. În prezent consumatorii își procură mare parte din informații de pe internet, fapt care duce la o scădere dramatică a producției de ziare. Chiar și producția de cărți este amenințată de apariția e book-urilor.

La polul opus, segmentul imprimării ambalajelor nu este deloc amenințat de mediul electronic. Dacă de citit se poate citi și electronic, ambalajele trebuie să existe fizic și evident trebuie să fie și imprimate. Astfel s-a constatat că pentru multe firme, această activitate a început să reprezinte un fel de barcă de salvare.

A mai fost amintit și printul pe textile, care se află de asemenea în plină creștere și nu este cu nimic concurat de mediul electronic.

Au fost analizate sursele de venit din prezent precum și prospectiv, pe următorii doi ani. Concluzia a fost că deși printul digital este în plină creștere, totuși offset-ul nu va dispărea și probabil se va adapta din ce în ce mai bine pentru producția în volume mici.

Industria ambalajelor este în plină evoluție, iar nevoia de ambalaje crește proporțional cu dezvoltarea economică și demografică. Ambalajele sunt indispensabile în sectorul alimentar, al sănătății și frumuseții, dar și în multe alte domenii.

Astăzi printul digital deja nu mai este o noutate. El a pătruns în industria ambalajelor în urmă cu 20 de ani mai întâi pentru imprimarea etichetelor, iar în urmă cu 10 ani a pătruns și în celelalte sectoare ale industriei poligrafice.

Cu toate acestea, printul offset este încă foarte important și cerut. Inovații apar mereu atât pentru printul digital cât și pentru cel analogic, deoarece presiunea pieței stimulează dezvoltarea tehnologiilor noi.

Seminarul “Market, New Markets and Sectors” a fost organizat de Print4All, în colaborare cu Business International – Fiera Milano Media.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide