Studiu de caz: Modelul JV330-160 de la Mimaki – echipamentul ideal pentru productia in-house de materiale publicitare

In editia din ianuarie anul acesta am prezentat o serie de reduceri in sistem de buy-back oferite de Geko, Master Dealer pentru compania Mimaki in tara noastra. Incluse in oferta companiei se aflau trei modele de imprimante produse de gigantul japonez, si anume JV330-160, CJV330-160 (la care reducerea de pret cumulata cu buy-back asigura o economie de 8 500 EUR) si UJV100-160Plus (prin buy-back obtinandu-se o economie de 2 000 EUR). Oferta ramane valabila pana la data de 28 martie 2024

Una dintre companiile din Romania, pe care din motive de confidentialitate o vom numi in continuare Food & Beverage Com, a achizitionat anul trecut de la Geko modelul JV330-160. Administratorul companiei, D-l Alex Munteanu, a avut amabilitatea sa ne impartaseasca cateva dintre motivele care l-au determinat sa faca aceasta achizitie precum si unele rezultatele obtinute dupa cateva luni de la cumparare.

Initial, compania se ocupa doar cu comercializarea de bunuri de larg consum in magazinele proprii (diverse produse alimentare usoare, cafea, racoritoare etc.) In timp, activitatea firmei a crescut prin vanzarea produselor in mai multe magazine proprii, iar compania a inceput sa apeleze la terti pentru a procura diverse articole promotionale cum ar fi ferestre de tip pop-up, decoratiuni interioare pentru magazine si alte materiale publicitare. La un moment dat, problema cu care conducerea firmei a inceput sa se confrunte a fost cresterea costurilor de externalizare a serviciilor de promovare. In plus, pe masura ce afacerea s-a extins, era nevoie de tot mai mult timp pentru a putea livra produse in perioadele aglomerate, ceea ce a dus uneori la ratarea unor importante oportunitati de afaceri.

Atunci a aparut ideea reducerilor de costuri cu realizarea prin productie interna de decoratiuni interioare si ferestre pop-up utilizate in magazinele proprii ale companiei, care s-a concretizat prin achizitionarea unei imprimante. Dupa o prospectare a pietei, conducerea firmei a optat pentru imprimanta cu jet de cerneala eco-solvent de la Mimaki, modelul JV330-160, factorul decisiv fiind viteza de productie si calitatea imprimarii. Rezultatele nu s-au lasat asteptate, Food & Beverage Com reusind sa economiseasca timpul si cheltuielile cu externalizarea serviciilor de promovare. Ferestrele de tip pop-up din magazine trebuiau sa fie produse intr-o perioada scurta de timp, cu un design diferit pentru fiecare sezon si eveniment. Astfel, capacitatea de a produce o gama larga de ferestre de tip pop-up mari si mici in interior si nu numai – a fost un alt criteriu de baza pentru producerea lor in-house folosind imprimanta model JV330-160.

D-l Munteanu a declarat ca de fapt, atunci cand a luat decizia de achizitionare a modelului in 2023, a luat in considerare si imprimante de la alte companii; insa cand a venit vorba de calitatea imprimarii si viteza de productie, concluzia a fost ca Mimaki este singura solutie fiabila pentru Food & Beverage Com. Un alt factor decisiv a fost faptul ca modelul JV330-160 este prevazut cu o lama de taiere XY, aceasta fiind deosebit de utila pentru decorarea interioarelor magazinelor si pentru ferestrele de tip pop-up. Atractiv a fost si faptul ca noul echipament poate fi rulat cu software-ul RIP (RasterLink), foarte prietenos cu utilizatorul. In plus, dupa spusele interlocutorului nostru, in companie apare frecvent nevoia de a schimba suporturile media in functie de lucrarea ce trebuie realizata; astfel, schimbatorul de suporturi media din dotarea imprimantei, care poate configura pana la trei suporturi si poate comuta cu usurinta intre ele, s-a dovedit de un real folos.

„Incepand din momentul instalarii imprimantei, totul a functionat fara probleme majore. La modul ideal, ne-am dori sa aducem in firma si alte echipamente pentru a crea o situatie in care o singura persoana exploateaza concomitent mai multe imprimante. In ansamblu, productia de bunuri merge mult mai bine decat ne-am asteptat si deci ne gandim sa ajungem la o productie in-house completa. In urmatoarea etapa am dori sa realizam in productie proprie bannere, tapiserii si decoratiuni pentru ferestre cu suporturi media transparente etc. pentru decorarea vitrinelor magazinelor noastre”, ne-a mai spus Alex Munteanu.

Concret, odata cu instalarea echipamentului JV330-160, aproximativ 80% din productia de produse de promovare a ajuns sa fie realizata in-house, ceea ce permite companiei sa obtina produsele publicitare intr-o perioada mult mai scurta de timp. Ca urmare a acestei experiente, Food & Beverage Com intentioneaza sa adauge mai multe echipamente in viitor pentru a creste rata productiei proprii pana la aproape 100%.

De asemenea, conform D-lui administrator, cu timpul a inceput sa se profileze posibilitatea de a produce elemente de semnalistica personalizata de tip large format, cum ar fi display-uri imprimate de marimi mai mari pentru magazine, printuri marite la scara, autocolante de ultima generatie, afisaje pentru vitrina si toate tipurile de decoratiuni pentru supermarketuri sau chiar hipermarketuri (cu alte cuvinte nu doar pentru magazinele din reteaua proprie). Din aceasta noua perspectiva, modelul JV330-160 s-a dovedit a fi alegerea perfecta pentru firma. Imprimanta este extrem de eficienta si productiva, precum si usor de manevrat, ceea ce inseamna ca timpul total de productie poate fi redus semnificativ. Totodata, calitatea superioara oferita a deschis noi oportunitati in diferite nise de piata, cum ar fi buticurile si restaurantele, pe langa magazinele proprii ale companiei. Acest lucru este cu atat mai important pentru dezvoltarea prezenta si viitoare a firmei Food & Beverage Com si, eventual, pentru intrarea in alte sectoare de activitate.

D-l Munteanu a mai adaugat ca nu demult a fost cooptat un nou angajat in sectorul de print al companiei, ocazie cu care s-a constatat ca unul dintre punctele forte ale modelului JV330-160 este ca orice operator poate realiza o productie la acelasi nivel, indiferent de gradul sau de experienta, cat timp intelege cum sa exploateze echipamentul – fapt ce este de mare ajutor in garantarea productivitatii.

In final, chiar daca exista ceva ce nu este inteles in procesul productiei, aproape intotdeauna poate fi gasita o solutie pe site-ul Mimaki sau pe canalul sau oficial pe YouTube. Acest lucru face sa le fie usor celor care au intrebari ce nu merita sa fie puse la telefon – sau care nu se simt confortabil sa faca apeluri telefonice – sa rezolve singuri problemele care apar. Pe de alta parte, D-l administrator ne-a asigurat ca are un sentiment de securitate stiind ca daca ceva nu merge bine, un singur apel telefonic catre Geko va aduce un inginer service sau un reprezentant de vanzari direct la locatia companiei. Tot atatea motive de satisfactie pentru dumnealui.

Ii uram mult succes in afaceri D-lui Alex Munteanu si ii dorim sa cumpere cat mai multe echipamente noi si performante de la Mimaki.

Va reamintim ca portofoliul de echipamente Mimaki este disponibil in tara noastra prin intermediul Geko Comert – Master Dealer Mimaki in Romania, Bulgaria si Moldova. Geko va invita sa luati legatura cu specialistii sai pentru a afla mai multe informatii despre cele mai noi oportunitati creative facilitate de modelul JV330-160 si nu numai.

 

www.geko.ro

COMPANII MENȚIONATE ÎN ACEST ARTICOL:

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide