Să luăm ca prim exemplu tehnica „o singură pagină, două reclame” care a fost folosită cu succes de către Volkswagen și L.L. Bean prin utilizarea unor cerneluri fotosensibile pentru a realiza două reclame într-una singură. Volkswagen a promovat funcția de „vedere nocturnă” a noului său VW Touareg creând o nouă versiune a uneia dintre poveștile lui Hans Christian Andersen. Astfel în prima reclamă este vorba despre o căprioară tânără care se aventurează pe o șosea, în întuneric, în fața unei mașini aflată în mișcare – iar finalul nu este unul foarte plăcut. Totuși, lectura în întuneric a aceleiași reclame ne prezintă o altă variantă. Cernelurile fluorescente ilustrează modul în care funcția de „vedere noctură” a mașinii i-a permis șoferului să vadă căprioara și să oprească la timp. În acest fel, juxtapunerea dintre comunicarea tradițională și tehnologia de ultimă oră a construit o nouă tehnică de a realiza un material publicitar.
Același principiu a fost folosit și de L.L. Bean pentru un anunț publicitar prin care îi îndemna pe oameni să iasă în aer liber și să se bucure de natură. Cititorii au luat prima dată contact cu o pagină albă care conținea doar îndemnul „Mergi cu ea afară”. În momentul în care materialul publicitar era dus afară, se realiza activarea cernelurilor fotocromice care făceau pagina să arate precum un „manifest al ieșitului în aer liber”. Acesta era scris în versuri și celebra beneficiile și frumusețea distracției în aer liber.
Simplitatea este noua complexitate, cel puțin așa a considerat Grădina Zoologică din Dublin care a dorit să atragă atenția asupra situației precare a rinocerilor albi, cu ocazia sărbătoririi nașterii unui rinocer alb în incinta sa. A fost folosit un anunț simplu, plasat în categoria „nașteri, decese și notificări” a ziarului The Irish Sun. Efectul garantat al acestuia a fost atent construit astfel: pagina din stânga conținea 70 de anunțuri, fiecare informând despre moartea câte unui rinocer. Pagina din dreapta a fost lăsată goală, exceptând o mică informație într-un colț care anunța cititorii că un rinocer alb s-a născut la Grădina Zoologică din Dublin, că acesta a supraviețuit și evoluează bine. Un alt anunț plasat dedesubt îi informa pe cititori că în 2017 au fost uciși ilegal peste 1000 de rinoceri albi în Africa de Sud, la vremea aceea fiind nu mai mult de 20 000 de exemplare la nivel mondial. În acest caz cele două pagini ale anunțului au funcționat ca o balanță, subliniind pe de o parte problema reducerii numărului de rinoceri din cauza braconajului, iar pe de altă parte importanța nașterii chiar și a unui singur rinocer alb pentru eforturile de conservare a naturii.
Nici experții de marketing ai gigantului Coca-Cola nu s-au lăsat mai prejos. Ființele umane sunt capabile să păstreze amintiri sub diferite forme, iar această capacitate a fost folosită într-o reclamă ce funcționează prin puterea dată de fotografia de tip stop-motion. O doză de Coca-Cola a fost fotografiată în timp ce era desfăcută, iar lângă ea apărea textul „Încearcă să nu auzi asta”. Imaginea trezește imediat memoria auditivă care îl face pe cititor să „audă” inelul dozei în timp ce este desfăcut și să își dorească să bea o Coca-Cola.
Sublinierea aspectelor importante este însăși esența unei campanii de marketing. Așa s-a gândit și Stabilo, producătorul german de instrumente de scris atunci când și-a creat o reclamă cu ajutorul unor fotografii alb-negru care surprindeau momente importante din istorie, având în prim-plan personaje precum celebrități sau politicieni. Partea interesantă este folosirea unui marker galben pentru a le scoate în evidență și pe femeile importante care apar pe fundal și care altfel ar fi trecut neobservate. Motto-ul „sublinierea remarcabilului” asociază brand-ul cu sprijinul acordat depășirii problemelor legate de egalitatea dintre sexe.
O altă variantă de marketing creativ a fost cea utilizată de German Rail, care dorea să încurajeze oamenii să meargă mai mult în vacanțe pe teritoriul propriei țări, Germania. 72% dintre germani considerau că țara lor este plictisitoare, de aceea German Rail a realizat o serie de reclame în celebrul stil Instagram în care erau înfățișate o serie de destinații internaționale alături de locații din Germania care arătau aproape identic, împreună cu informații despre diferența de cost uriașă dintre cele două variante.
Scopul campaniilor de marketing și al publicității este reducerea „zgomotului de fond” care îl înconjoară pe un posibil client și atingerea țintei. Creativitatea în mediul tipărit este o artă, iar exemplele de mai sus demonstrează încă o dată că reclamele sunt la fel de complexe ca oamenii cărora li se adresează.