În timp ce în ultimele luni anumite sectoare au fost extrem de afectate, altele au cunoscut creșteri explozive neașteptate – acesta este și cazul sectorului de decorațiuni interioare, care a beneficiat de noi oportunități pe plan comercial. Versatilitatea și capacitatea de a personaliza fiecare lucrare de print, garantată de tiparul digital, îndepărtează obstacolele care au împiedicat până acum afacerile mici și mijlocii de design să își creeze propriile colecții – acest proces poate fi numit democratizarea designului. Terry Raghunath, Business Development Manager la HP și moderator al webinarului a precizat că „reconectarea” în epoca post-pandemică trebuie să ia în considerare schimbările pe care pandemia Covid-19 le-a adus în viețile tuturor, precum și modul ireversibil în care a transformat spațiile în care trăim.
HP a ales-o pe Rachel Nunziata – jurnalist și consultant pe sectorul decorațiunilor interioare – pentru a trece în revistă trendurile care vor defini acest domeniu în lunile următoare. Aceasta s-a concentrat în cadrul webinarului mai ales pe transformările spațiului public (birouri, hoteluri, restaurante), care a fost pentru multă vreme lipsit de prezența umană iar acum își asumă noi identități.
Dacă până la izbucnirea pandemiei se aflau în centrul atenției maximalismul, identitatea de brand și marketingul experimental, designerii de astăzi au sarcina de a anticipa nevoia oamenilor de a se simți protejați. Tocmai de aceea personalizarea devine un mijloc prin care se recreează, chiar și într-un spațiu comun, o compartimentare confortabilă pe principiul „oazelor”. Nunziata a explicat modul în care personalizarea „la cerere” poate fi folosită pentru a crea separeuri prin accesorii esențiale care garantează siguranța acestor spații comune.
Un alt trend care se află în continuă expansiune este cel al designului biofilic. Acesta constă în încorporarea de elemente și motive inspirate din natură în mediile în care lucrăm și/sau trăim, cu scopul de a avea un impact pozitiv asupra stării de spirit a oamenilor. În domeniul HoReCa, totul se va concentra pe folosirea de tapet și materiale personalizate, în culori delicate. În spațiile de lucru, pe de altă parte, vom vedea o afirmare a trendului locului de muncă hibrid – biroul hibrid este cel care integrează elemente care până acum erau folosite doar în amenajarea caselor de locuit.
După această prezentare a viitoarelor trenduri, participanții au fost „transportați” virtual în Light Box BCN, un centru de coworking din Barcelona, un spațiu complet decorat cu mobilă personalizată și imprimată cu ajutorul tehnologiilor de imprimare HP Latex și HP Stitch. Combinația dintre productivitate și versatilitate transformă aceste tehnologii în soluțiile ideale pentru printerii interesați să profite de noile oportunități ale acestui segment de piață, dar și pentru brandurile care vor să își redecoreze spațiile de lucru cu ajutorul unor soluții personalizate care să corespundă identității corporației.