Printul 4.0 se referă în primul rând la optimizarea tuturor proceselor implicate în comandarea, producția și livrarea produselor tipărite. În cadrul fluxului de lucru, Printul 4.0 se concentrează pe creșterea productivității și a flexibilității printr-un grad ridicat de automatizare și o inginerie mecanică precisă. Scopul este realizarea producției pe cât este posibil fără intervenție manuală și fără a fi încetinită din cauza sarcinilor de coordonare și informare. Optimizarea prin intermediul Printului 4.0 are loc inclusiv în cadrul etapelor de plasare a comenzii și de transport, drept urmare procesele de comunicare și de tranzacționare trebuie, de asemenea, să fie digitalizate și aduse la zi prin serviciile online. O modalitate de a realiza acest lucru este introducerea portalurilor de comandă și a altor platforme online.
Primul pas în modernizarea unei afaceri de imprimare la un nivel de Print 4.0 este verificarea situației actuale a diferitelor zone de lucru precum producția, comenzile și livrarea. Această examinare implică analiza tuturor etapelor pe care le traversează un produs tipărit. Este important să se investigheze întregul proces deoarece, în cazul Printului 4.0, toate procesele implicate în fluxul de lucru sunt conectate între ele. După examinarea situației, compania ar trebui să stabilească obiective clare pentru optimizarea generală a lanțului de procese. Îmbunătățirea acestora în cadrul Printului 4.0 este continuă, de aceea ar trebui să i se atribuie un departament propriu, cu angajați care fie au deja expertiză digitală, fie pot dezvolta sau acumula o astfel de expertiză. Sarcina lor este de a defini și analiza fluxurile proceselor și rezultatele acestora, astfel încât să se poată aduce întotdeauna îmbunătățiri.
În procesele de comunicare și de tranzacționare este important să se urmărească inovațiile pentru a se putea pune în permanență noi produse și servicii la dispoziția clienților. Serviciile print-on-demand, web-to-print, portalurile de comenzi sau tiparul pentru realitatea augmentată sunt doar câteva exemple din gama vastă de soluții pe care le poate oferi Printul 4.0 în acest domeniu. Totodată este esențial ca toate zonele de lucru ale unei afaceri – de la comandă și producție până la livrare – să fie conectate prin sisteme și programe, pentru a permite clienților flexibilitatea din punct de vedere al timpului și al locației atunci când își plasează sau când își primesc comenzile.
În ceea ce privește avantajele oferite, Printul 4.0 poate ajuta la eficientizarea timpului de producție. Contrar anumitor opinii, automatizarea adusă de Printul 4.0 nu conduce la șomaj în masă deoarece nu reduce munca, ci o diversifică și o transformă într-un proces mai creativ, reducând activitățile de rutină. Automatizarea crește productivitatea și profitabilitatea, iar deseori nu e nevoie de automatizarea întregii linii de producție – chiar și un grad modest de automatizare contribuie în mare măsură la îmbunătățirea vitezei de producție. Din acest punct de vedere, cheia este identificarea zonei potrivite pentru modernizarea proceselor, astfel încât să se poată obține cele mai mari beneficii posibile cu cel mai mic efort – o mică ajustare la locul potrivit poate face posibil acest lucru.
Marile companii au observat aportul major pe care investițiile în software-ul potrivit îl au la creșterea producției. Software-ul de automatizare poate gestiona fluxul de lucru prepress, aspectele care sunt legate de expediere, precum și de facturare, poate estima și programa joburile de imprimare, poate verifica în prealabil lucrările, sprijini gestionarea operațiunilor și prioritiza lucrări de imprimare în funcție de importanța lor. Prin urmare, nivelurile mai ridicate de automatizare permit tipografilor să accepte și să execute mai multe lucrări primite de la clienți prin intermediul portalurilor online. Realizarea comenzilor de imprimare în mediul online este un pas esențial – afacerile care au investit în automatizare raportează mai multe comenzi pe zi decât cele care mizează mai puțin pe aceasta.
În plus, automatizarea fluxului de lucru permite creșterea volumului de lucrări în tiraje mai mici. Creșterea producției în volume mici este una dintre schimbările care preocupă companiile de print de ani de zile. Tirajele mici sunt recunoscute ca fiind un „rău” necesar pentru ca industria tipografică să fie profitabilă în mod sustenabil în era digitală. Drept urmare este necesară adaptarea rapidă. Tipografiile mai mici tind să facă față acestei schimbări considerabil mai bine decât giganții din industrie, care sunt obișnuiți să fie căutați pentru producția lor de înaltă calitate. Automatizarea adusă de Printul 4.0 previne blocajele și elimină erorile umane. Trecerea la un flux de lucru (mai) automatizat presupune restructurarea proceselor generale de producție și reorganizarea forței de muncă. Așadar, dacă este esențială identificarea unei zone-cheie în vederea automatizării pentru îmbunătățirea capacității generale de producție, identificarea blocajelor majore este un bun punct de plecare.
În zilele noastre, furnizorii de servicii de imprimare au la dispoziție numeroase soluții software pentru gestionarea fluxului de lucru. Totuși este importantă cercetarea studiilor și analizelor deja existente pentru identificarea opțiunii potrivite fiecărei afaceri în parte, deoarece în cazul automatizării fluxului de lucru nu există o soluție unică pentru toate tipurile de afaceri.
This Post Has One Comment
Foarte interesant articolul si totodata actual. Surpinde foarte bine preocuparea participantilor la piata de tipar din Romania. Este interesant de descoperit daca acest moment poate fi definit ca Printul 4.0 dar timpul ne va edifica.
Felicitari pentru articol!