Potrivit analizei, în fiecare lună ziarele tipărite ajung la aproximativ 22 de milioane de cumpărători din Marea Britanie.
Începând din iunie 2021 şi până în septembrie 2022, presa tipărită a ajuns lunar la aproximativ 30 de milioane de cumpărători și zilnic la aproximativ 12 milioane.
În clasamentul canalelor de informare în masă, printul a fost depăşit doar de smartphone-uri care au dominat piața media cu o acoperire totală de 39 de milioane de utilizatori lunar și 21 de milioane de utilizatori zilnic. Pe de altă parte, ca platforme media, computerele și tabletele au rămas la mare distanţă în urma printului, informaţiile transmise prin acestea ajungând lunar la doar 10 milioane și respectiv 6 milioane de utilizatori.
Simon Redican, directorul executiv al PAMCo, a declarat pentru Printweek: „Judecând după profiturile obţinute din vânzări, putem concluziona că presa tipărită ajunge cam peste tot, fiind evident că în proporţie de nu mai puţin de 91%, oamenii citesc materialele publicate lunar de edituri […]. Există o ușoară creștere în procentajul de audienţă pentru canalele digitale, dar printul este efectiv destul de robust – fapt este că încă se menţine.”
Potrivit sondajului, mai mult de jumătate din populație (56%) continuă să absoarbă informaţia prin canalele media pe suport printat. Cât despre categoriile sociale, s-a constatat că femeile citesc mai mult presa scrisă decât bărbații; diferența a fost deosebit de marcantă pe piața revistelor, unde cu 26% mai multe femei decât bărbați citesc reviste cel puțin o dată pe lună.
Acest sondaj, cel mai recent, este al doilea efectuat de PAMCo cu noua sa „metodologie la distanță”. În vreme ce în trecutul nu foarte îndepărtat organizația se limita la interviuri în persoană, odată cu pandemia a descoperit o cale mult mai ușoară de a ajunge la un eșantion de populaţie suficient de reprezentativ pentru a-şi obţine datele.
Directorul executiv a mai declarat: „Intrarea în casele oamenilor pentru un interviu de 30 de minute cu intenţia de a le afla obiceiurile legate de lectură era o modalitate testată și dovedită de colectare a datelor și continuăm să facem asta. Însă deja începeam să ne gândim: Oare nu am putea folosi tehnologia pentru a ajunge la nişte oameni care ar fi dispuşi să ne ofere o fereastră din timpul lor, dar care poate ar fi mai reticenţi să primească pe cineva în casă? Așa că am dezvoltat un chestionar online, iar acum dispunem de o metodologie mixtă. Dar lucrul fundamental legat de toate aceste cercetări de piaţă este că avem un eșantion suficient de reprezentativ de populaţie de la care să aflăm informaţiile dorite de noi.”
În România, piața de media a fost influențată atât de ridicarea restricțiilor sociale din timpul pandemiei, cât și de scăderea continuă, de la an la an, a audiențelor înregistrate de canalele media. Un exempu este piața televiziunilor comerciale care și-a menținut un nivel de venituri din publicitate constant comparativ cu 2021, în timp ce digitalul, radioul încheie anul cu cifre pozitive și cu perspective bune. Estimările Initiative arată că piața totală a atins 642 milioane de euro (+7% raportat la anul anterior), valoare care include 350 milioane de euro în dreptul TV-ului (similar 2021), 32,1 milioane de euro din outdoor, 31,9 milioane de euro din radio (+10%), 5,6 milioane de euro din Print. Digitalul a crescut cu 20%, mai ales datorită campaniilor search, video și în social media.
Veniturile din publicitate ale pieței media au crescut la nivel global cu 7% în 2022, atingând valoarea de aproximativ 795 miliarde USD. Estimările pentru 2023, revizuite din cauza contextului macroeconomic, arată că evoluția va continua cu un avans mai moderat, de 5%, cu cea mai mare creștere în sectorul digital, conform raportului Global Advertising Landscape publicat de Magna în Decembrie 2022.
Digitalul își va mări în continuare cota din celelalte segmente și în 2023, cu precădere datorită unor factori organici (comerțul electronic, schimbări la nivelul comportamentului de consum).
Așa cum se întâmplă de obicei în perioadele de recesiune, bugetele gravitează spre formate și campanii care sunt cel mai ușor de atribuit veniturilor, așa încât este de așteaptat ca Search-ul să fie o opțiune câștigătoare (cu o estimare de +12% față de 2022), chiar și pentru numeroasele afacerile mici care se bazează pe hiper-targetare la baza pâlniei de marketing. Având în vedere restricțiile privind datele, formatele de publicitate bazate pe cuvinte cheie în motoarele de căutare vor crește și mai mult, acestea fiind mai puțin influențate de orice limitări legale.