Raportul executiv priveşte în urmă spre anului 2022 precum și înainte către realităţile economice și tehnologice la care se poate aștepta industria în 2023, având în vedere că economia în general și industria de print în particular se confruntă cu noile provocări care au apărut după pandemie – cum ar fi disponibilitatea consumabilelor și materialelor precum și deficitul de forţă de muncă, cu tendințele deja existente care au fost amplificate de pandemie și cu noile tendințe care au apărut. Întrebarea a fost: Cum se vor derula lucrurile în 2023 și în viitor?
Analiza prezintă rezultatele sondajului din sursa menţionată, intitulat Perspectivele Afacerilor din Industria de Print, sondaj realizat în toamna/iarna 2022 și include situaţiile de afaceri, cele actuale și cele preconizate, principalele provocări din afaceri, cele mai importante oportunități de afaceri, precum și investițiile planificate pentru 2023. Alte întrebări din sondaj vizau companiile de imprimare: experiențele avute în timpul crizei lanțului de aprovizionare cu materiale și consumabile din 2022, proiectele de participare la evenimentele din industrie, planurile de angajări pentru următoarele 12 luni, cele mai căutate locuri de muncă, precum și modul în care companiile își caută angajați.
Totodată, în document sunt oferite cele mai recente date guvernamentale despre livrările, organizaţiile, profiturile și locurile de muncă din industria de print. Anul acesta, site-ul WhatTheyTh!nk a extins segmentele pentru care furnizează date demografice, printre care semnalistica, sistemele de expunere și companiile de ambalare și conversie. Raportul cuprinde şi date macroeconomice care ajută la analizarea modului în care economia în general ar putea avea un impact asupra afacerilor de imprimare în 2023 și mai include previziunile din industrie până în 2032, precum și trendurile tehnologice și culturale pentru care industria ar trebui să se pregătească în 2023.
Proprietarii companiilor de imprimare vor putea să observe că raportul este esențial pentru proiectele lor, ajutându-i să privească în mod obiectiv şi realist piețele de desfacere precum și acțiunile strategice pe care le-ar putea întreprinde. De asemenea, furnizorii din industrie vor beneficia de informațiile despre procesele de luare a deciziilor în tipografii, precum și de fundamentul noilor date demografice din industrie care debutează odată cu acest raport. De asemenea, tendințele non-economice oferă idei despre priorităţile pentru noul an, la fel ca tendinţele mai largi, culturale și tehnologice; aceste trenduri indică domeniile în care, după toate probabilităţile, profesioniștii din sectorul de marketing și proprietarii de mărci își vor dirija banii promoționali.
Câteva constatări importante:
- 19% dintre companiile de imprimare chestionate au declarat că veniturile pentru 2022 le crescuseră cu peste 25% comparativ cu 2021.
- În total, mai mult de trei sferturi (77%) dintre companiile de imprimare chestionate au raportat o creștere a veniturilor lor în 2022 comparativ cu 2021.
- După cât s-a dovedit, principala provocare a acestui sondaj a fost reflectată în rubricile „disponibilitatea consumabilelor și materialelor” şi „prețurile consumabilelor și materialelor”, dintre care prima a fost selectată de 45% dintre respondenți, iar a doua de 42%.
- Noua oportunitate de afaceri, care în perioada pre-pandemie se situa pe locul întâi, şi anume „clienții care ne subcontractează mai multe lucrări”, a ocupat din nou primul loc, cu 30% dintre selectări. Iar „îmbunătățirea condițiilor economice”, care anul trecut era prima în clasament, a trecut anul acesta pe locul al doilea, scăzând la 29%.
- Spre deosebire de anii trecuţi, rubrica „nu avem investiții planificate” a fost selectat de doar 15% dintre respondenți; iar „echipamente de finisare/legare” și „spațiu suplimentar/locație nouă” sunt principalele categorii de investiții. De asemenea, „echipamentele de imprimare inkjet de mare viteză” au înregistrat un nivel record în ultimul sondaj.
- Doar 63% dintre respondenți se gândesc să facă noi angajări în anul 2023 – iar în acest an, cel mai căutat post este cel de agent de vânzări.