Evenimentul a cultivat discutii colaborative pe probleme stringente ale industriei, cu un accent special pe cercetarile in materie de lectura, afaceri si sustenabilitate in industria grafica, evidentiind tendintele si tehnologiile emergente si in acelasi timp aducand argumente pentru a demonstra rezilienta industriei. Delegatii si vorbitorii si-au manifestat dedicarea in serviciul inovarii si colaborarii ce conduc inainte industria de print.
Programul Print Matters 2024 a fost conceput pentru a oferi o viziune de perspectiva asupra viitorului industriei grafice. Participantii au analizat impactul inteligentei artificiale asupra imprimarii, explorand atat riscurile, cat si oportunitatile pe care aceasta le comporta. Conferinta a prezentat cercetarile recente ale asociatiei Intergraf care fac o comparatie dintre comunicarea prin mijloace tiparite si cea prin mijloace digitale din perspectiva eficientei, sustenabilitatii si preferintelor consumatorilor, oferindu-le participantilor informatii de mare valoare. Printre altele, agenda a inclus studii de caz, discutii privitoare la legislatia UE, analize ale riscurilor din lantul de aprovizionare, explorarea schimbarilor in dinamica distributiei materialelor imprimate, precum si rolul industriei de print in dezvoltarea alfabetizarii.
In cadrul Conferintei Print Matters 2024 au luat cuvantul o serie de vorbitori dinamici care au prezentat perspective si dezvoltari valoroase din industria de print.
Conferinta a fost moderata de Ulrich Stetter, Presedintele Intergraf si Director General al companiei Druckhaus Mainfranken GmbH, precum si de Håvard Grjotheim, Presedintele NOPA si Director Executiv al firmei Scandbook Holding AB.
Ulrich Stetter, Presedintele Intergraf
Bernd Zipper, fondatorul asociatiei globale Initiative Online Print (IOP) si CEO al companiei zipcon consulting GmbH, a sustinut discursul principal din cadrul Conferintei, subliniind rezultatele semnificative de la drupa 2024, cel mai mare targ de profil din lume. Sub egida „un targ drupa mai bun, mai rapid, mai avansat”, evenimentul gazduit de Messe Dusseldorf a prezentat o trecere de la productia in serie la personalizarea in serie, concentrandu-se pe tiraje mai variate, mai mici, adaptate anumitor regiuni, limbi si grupuri tinta. Chiar si dupa o pauza de opt ani, drupa ramane un barometru crucial al pietei, mai ales pe masura ce industria isi revine dupa pandemie. Evolutii importante sunt anticipate pentru drupa 2028, in vreme ce producatorii de echipamente de imprimare digitala fac deja pasi concreti in aceasta directie.
Dávid István, Presedintele Asociatiei Tipografilor „Transilvania”, a facut o prezentare a industriei tipografice din Romania in fata participantilor. Dumnealui a precizat ca industria cuprinde 7000 de companii in care lucreaza un total de 18 890 de angajati.
Ulrich Stetter, Presedintele Intergraf si dl David Istvan, Presedintele ATT
Riley McNulty, Vicepresedinte pentru Consultanta si Experienta Clientilor din cadrul companiei de cercetare si consultanta Keypoint Intelligence, a evidentiat dezvoltarile cruciale din cadrul industriei grafice la nivel european, remarcand presiunile substantiale ale preturilor si o baza de cumparatori de produse de print mai putin sofisticata. In timp ce inflatia a cunoscut un declin considerabil in prima jumatate a anului 2024, preturile energiei s-au stabilizat, desi raman ridicate. In plus, in UE se pune un accent tot mai mare pe sustenabilitate, ceea ce subliniaza importanta reutilizarii, reciclarii si consumului redus de energie.
Cornel Porosnicu, Director General la NX Print, a impartasit informatii despre tranzitia cu succes a companiei sale de la imprimarea comerciala la ambalaje, aliniindu-se tendintelor emergente din industrie.
Pien Haks, castigatoarea Premiului „Tinere Talente Intergraf 2024”, a oferit informatii valoroase despre modul in care inteligenta artificiala transforma locul de munca. Dumneaei a subliniat necesitatea ca toti profesionistii sa fie informati in domeniul IA si a adus in discutie impacturile potentiale ale acesteia asupra industriei de print, cu tot cu riscurile si oportunitatile conexe.
Kari Spjeldnæs, profesoara universitara asociata si sef de departament la Kristiania University College, a subliniat impactul materialelor tiparite asupra lecturii si intelegerii, remarcand faptul ca cititul pe suport de hartie ofera niste repere cognitive mult superioare in comparatie cu dispozitivele digitale.
Jeremy Tawedian, Asistent de Cercetare la Intergraf, a prezentat o trecere in revista cuprinzatoare a proiectului „Printul si canalele media digitale”. Aceasta cercetare documentara pentru anul 2024 realizata de Jeremy ofera o comparatie aprofundata a instrumentelor de comunicare imprimata si digitala, analizand peste 78 de studii. Raportul se concentreaza pe sustenabilitate, lectura, marketing si disparitatea digitala.
Eva Vati, CEO al Agentiei VERIFY din Suedia, a evidentiat in timpul prezentarii sale tendintele cheie legate de Directiva UE de Raportare Corporativa a Sustenabilitatii. Dumneaei a remarcat ca marile companii de imprimare vor cere practici sustenabile de la furnizorii lor, ceea ce va avea un impact considerabil asupra IMM-urilor. La ora actuala clientii se asteapta la o atitudine mai responsabila fata de mediul inconjurator din partea tuturor partenerilor din industria de print. De partea lor, institutiile financiare acorda prioritate factorilor de mediu, sociali si de guvernanta (ESG), factori ce pot duce la facilitarea finantarii IMM-urilor sustenabile.
Maja Drča, reprezentanta UE la PEFC International (Programul International pentru Evaluarea Certificarii Forestiere), a adus in discutie impactul EUDR (Cartea de Reguli Digitale a Uniunii Europene) asupra sectorului grafic si modul in care sistemele de certificare forestiera consacrate, cum ar fi PEFC, pot ajuta companiile sa indeplineasca cerintele UE de conformitate.
Conferinta s-a incheiat un discurs al dlui Ulrich Stetter despre modul in care Druckhaus Mainfranken GmbH, compania pe care o conduce, se pregateste pentru implementarea EUDR.
Urmatoarea Conferinta Print Matters se va desfasura in data de 13 iunie 2025, in Elvetia.