Nanografia sau imprimarea cu 3 miliarde de picături de cerneală pe secundă

Landa Digital Printing – parte a grupului israelian Landa, producător de tehnologie de imprimare inovatoare – a organizat pe data de 3 noiembrie 2021 webinarul „Landa Nanographic Printing in the market”. Reprezentanții companiei au prezentat nanografia, tehnologie unică de imprimare dezvoltată de Landa, precum și perspectivele ei pentru viitor și mărturiile a doi dintre clienții producătorului.

Webinarul a fost moderat de către jurnaliștii Richard Romano și David Zwang, care i-au avut ca invitați pe Scott Brown, director de vânzări în cadrul Landa Digital Printing și pe doi dintre clienții americani ai producătorului Landa – Paul Hudson (director executiv al companiei Hudson Printing) și Jordan Patterson (vicepreședinte al Virtual Packaging). Scott Brown a prezentat publicului cele mai noi informații despre echipamentele digitale de format mare S10 și S10P (duplex), capabile să printeze la calitate offset pe orice substrat, fără placă de imprimare și primer, având un randament de două ori mai mare decât cel al imprimantelor digitale obișnuite. Potrivit reprezentantului Landa, echipamentele sunt folosite în prezent în întreaga lume (Europa, SUA, Asia, Africa și America Latină) în domenii diverse precum imprimarea comercială, tiparul de carte, producția de ambalaje, aplicațiile de direct mail sau în producția de afișaje POP. Procedeul Landa Nanographic Printing diferă de alte procedee de imprimare prin faptul că cerneala nu umezeşte hârtia, aşa cum se întâmplă în cazul imprimării de tip inkjet. Procesul nanografic presupune ejectarea unor picături infime de cerneală NanoInk, care conține particule de pigmenți nano ce sunt dispuși pe o bandă încălzită. Imaginea este transpusă pe această bandă prin micro-pigmenții de culoare care, odată uscați, sunt translatați pe hârtie prin presiunea aplicată de presă, într-o singură trecere. Această tehnologie revoluţionară converteşte imaginea color într-o peliculă polimerică foarte subţire care este apoi laminată pe suprafaţa hârtiei, evitându-se astfel chestiunile legate de saturaţia hârtiei şi înlesnind crearea de imagini cu o calitate înaltă la viteză mare, pe orice tip de suport celulozic şi cu cel mai redus cost posibil. Imprimarea nanografică are avantajul de a combina performanțele offset (viteza, formatul mare, varietatea de materiale compatibile) cu beneficiile tehnologiei de imprimare digitală. Inginerii Landa au reușit astfel să elimine foarte mulți pași care precedau procesul de imprimare. Scott Brown a amintit că anul 2021 a fost unul plin de provocări și schimbări dar și de oportunități, printre care s-au numărat și accelerarea digitalizării și interesul crescut al consumatorilor de a folosi mijloacele digitale, transformând deci comportamentul de cumpărare și determinând creșterea cu 21% a sectorului de e-commerce. Totodată a crescut și volumul de ambalaje expediate la nivel global, iar potrivit unui raport McKinsey citat de reprezentantul Landa, această migrație către tehnologiile digitale a fost declanșată de pandemie însă va continua și după.

Clienții Landa Nanographic Printing întâmpină aceste schimbări cu ajutorul tehnologiei nano, în special pe sectorul producției de ambalaje. Furnizorii de servicii de imprimare sunt chemați să se adapteze rapid dar profitabil la schimbări – în acest context, tehnologia nanografică a diversificat gama de substraturi compatibile care pot fi imprimate fără pre-tratare și pot fi finisate, cretate sau lăcuite in-line, folosindu-se după caz fie cerneluri UV sau pe bază de apă, fie lac 3D selectiv. În plus echipamentele cu tehnologie nano propuse de Landa imprimă cu până la 7 culori, ceea ce înseamnă că pot reproduce aproximativ 96% dintre culorile Pantone fără a fi nevoie de spălarea sistemului de cerneluire.

Modelele oferite de Landa Nanographic, în configurații de 4 sau 7 culori, folosesc tehnologia capetelor de imprimare Fujifilm Samba care face posibilă printarea prin aplicarea a peste 3 miliarde de picături de cerneală pe secundă. Drept urmare procesul de imprimare este extrem de precis, iar imaginile obținute sunt foarte clare atât pe hârtie cretată cât și necretată. Testele derulate de Landa au arătat că în comparație cu tehnologiile offset și inkjet, tehnologia nanografică garantează cele mai precise rezultate de imprimare și cele mai clare și vibrante imagini – indiferent dacă substratul a fost pre-tratat sau nu – chiar și pe hârtie kraft. Spre deosebire de imprimantele inkjet unde uscarea cernelii se produce post-imprimare, când apa începe deja să fie absorbită de hârtie, procesul nanografic de imprimare permite evaporarea într-o mare măsură a apei din cerneală înainte de contactul propriu-zis cu substratul. Acesta este unul dintre motivele pentru care se obțin rezultate atât de exacte – echipamentele Landa pot imprima pe toate tipurile de carton sau hârtie din comerț, chiar și pe materiale reciclate sau pe substraturi metalizate cu grosimi cuprinse între 60 și 800 μm, la rezoluții de 1 200 dpi. Potrivit lui Scott Brown, clienții Landa au optat pentru soluțiile nano datorită compatibilității cu o gamă variată de substraturi și a vitezei de imprimare de până la 6 500 coli B1 pe oră. Acesta a mai adăugat că 2 imprimante offset împreună cu un echipament Landa pot echivala randamentul a 4 mașini offset complet echipate. Un alt avantaj al tehnologiei nanografice este și cel ecologic: materialele imprimate prin tehnologia Landa sunt reciclabile, oferind posibilități nelimitate pe sectorul ambalajelor sustenabile.

Hudson Printing este un furnizor de servicii de imprimare comercială din Salt Lake City, Utah (SUA) cu o experiență de peste 110 ani pe piață – acesta se află în prezent în etapa de instalare a unui sistem de imprimare Landa Nanographic, mai precis al șaptelea echipament S10P de pe glob. Hudson a avut cu precădere echipamente offset în rolă și imprimă în special reviste, cataloage și materiale direct mail, deseori cu date variabile. În ultimii șapte ani furnizorul și-a dezvoltat și departamentul de imprimare digitală, iar soluția oferită de Landa este o punte ideală între echipamentele offset în rolă și cele digitale pe care le deține. Paul Hudson a ținut să precizeze că nu a văzut nimic pe piață care să semene cu imprimarea prin transfer „aproape uscat” oferită de Landa, care produce „rezultate uimitoare și oportunități nelimitate”.

Al doilea client Landa prezent în cadrul webinarului a fost Virtual Packaging, un producător de ambalaje din Dallas, Texas (SUA) – compania fondată în 1996 realizează și prototipuri de ambalaje pentru clienți importanți precum Kellogg’s, Quaker sau The Hershey. Virtual Pakaging folosește un echipament nanografic de peste 2 ani iar Jordan Patterson, reprezentantul companiei, a menționat că nu a întâmpinat probleme de compatibilitate în privința substraturilor iar echipamentul în format B1 a înjumătățit timpul de producție.

Nanografia aduce îmbunătățiri majore calității și durabilității printurilor comparativ cu procesele de imprimare clasice și pare a fi una dintre cele mai promițătoare soluții propuse în prezent pentru anticiparea trendurilor și provocărilor viitorului.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Vizualizari:

Companii promovate in apropiere

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide