Momente controversate în designul de logo (II)

În contextul actual în care publicul larg are acces instantaneu la mediul online și la rețelele de socializare, branding-ul este de natură să stârnească furtuni de opinii nu doar în cadrul comunității de design, dar și în rândul publicului larg. În acestă ultimă parte a articolului vă vom prezenta alte exemple de cazuri concrete în care încercările câtorva companii de a-și reîmprospăta logo-ul au stârnit reacții adverse

Dirty Bird este o firmă care asigură servicii de catering la festivaluri de muzică în Țara Galilor și în împrejurimi. Dar pe cât de apreciată este mâncarea, pe atât de dezagreabil este logo-ul. Directorul firmei a declarat că sigla respectivă reprezintă o modalitate inteligentă de a alătura literele d și b din denumirea firmei, însă clienții s-au plâns că designul logo-ului duce cu gândul la o anumită parte anatomică. Se pare că designerul Mark James a decis să lucreze cu prima literă a celor doi termeni din denumirea firmei – literele minuscule d și b – și alăturându-le a obținut în cele din urmă silueta unui cocoș. Ca și când nu ar fi fost de ajuns, firma a distribuit și o serie de postere care îndemnau clienții cu mesaje precum „Touch My Thigh” (Pune‑mi mâna pe pulpă) și „Touch My Breast” (Atinge-mi pieptul).

Dirty-Bird
Dirty-Bird

 

British Petroleum a investit considerabil în schimbarea din anul 2000 a siglei, în încercarea de a-și asocia imaginea de mare gigant al petrolului cu ideea de ecologie. Cunoscută mai simplu sub denumirea BP, compania a adoptat sloganul „Mai presus de petrol” și un un element grafic verde care la momentul respectiv a fost întâmpinat cu mult scepticism și a generat numeroase comentarii. În realitate, ce ar putea fi ecologic în extragerea și prelucrarea petrolului și în utilizarea produselor derivate din acesta? 

British Petroleum
British Petroleum

Un alt logo care a trecut prin furcile caudine este cel al. Sigla în valoare de 400 000 de lire sterline creată de Wolff Olins a fost lansată în iunie 2007 și s-a lovit de un adevărat val de critici la nivel global. Într-un sondaj realizat de BBC, 80% dintre cei intervievați i-au acordat cel mai mic punctaj posibil.

 

Logo Jocurilor Olimpice din 2012
Logo Jocurilor Olimpice din 2012

 

Cine putea crede că un nud Sophie Dahl ar provoca controverse? Un portret nud al modelului Sophie Dahl a fost folosit în campania publicitară pentru unul dintre parfumurile Yves St Laurent în anul 2000, reușind să stârnească reacții incendiare. Autoritatea pentru Standarde în Publicitate (ASA) a primit nu mai puțin de 948 de plângeri cu privire la acestă grafică, pe care a catalogat-o ca putând să provoace serioase ofense.

Yves St Laurent
Yves St Laurent

 

 

Probabil unul dintre cele mai celebre dezastre din industria designului este regretabila încercare a celor de la GAP de a-și schimba în 2010 logo-ul iconic. Criticii au condamnat vehement înlocuirea celebrului pătrat albastru cu un design care îmbina fontul Helvetica și un gradient simplu, ceea ce a condus la retragerea noului logo după doar o săptămână.

GAP
GAP

 

Schimbarea de look a brandului Starbucks a fost mai reușită decât tentativa GAP, dar și-a atras critici în egală măsură. În ianuarie 2011, gigantul cafelei a decis să renunțe la cuvântul „cafea” și chiar la denumirea „Starbucks” din logo-ul său inițial, promovând în schimb doar sirena iconică. Denumită „evoluție naturală”, această schimbare a anunțat totodată o nouă gamă de produse, însă a atras și peste 500 de plângeri pe blogul companiei. Sigla este acum acceptată fără probleme.

Starbucks
Starbucks

 

Concepută pentru a încuraja și facilita aventurile extra-conjugale „discrete”, AshleyMadison.com este un alt exemplu controversat de companie care a încercat să atragă atenția publicului. Prin urmare era de așteptat ca reclamele sale – inclusiv cea în care o soție înșelată rămâne sumar îmbrăcată și se alătură prompt site-ului pentru a plăti cu aceeași monedă – să fie interzise de mai multe ori din cadrul mult-râvnitului spațiu publicitar de la Superbowl.

Momente controversate în designul de logo
Momente controversate în designul de logo

 

O altă încercare de schimbare a siglei care a primit critici serioase la nivel global și a trebuit în cele din urmă să fie retrasă a venit în 2012 pentru Universitatea din California. Logo‑ul său îmbunătățit – cel puțin la nivel teoretic – a fost creat de o echipă internă de design cu scopul de a însoți doar materialele de comunicare, fără intenția de a înlocui sigla oficială. Noul logo a fost asemănat de critici unui vas de toaletă și astfel a trebuit să fie retras din uz.

Universitatea din California
Universitatea din California

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide