Trenduri în grafica publicitară

Moda revine. Și nu este valabil doar în cazul industriei fashion, pentru că 2018 este anul în care conceptele monotone de design grafic din trecutul nu foarte îndepărtat se vor moderniza. Stilul minimalist se menține încă pe poziții, însă în scurt timp va fi pus în umbră de anumite concepte grafice din trecut care se vor întoarce în lumina reflectoarelor până la sfârșitul anului.

Oamenii sunt creaturi vizuale, iar dovada stă în faptul că de fiecare dată creierul nostru procesează o imagine de 60 000 de ori mai rapid decât un text. 90% dintre informațiile prelucrate de creier sunt vizuale, iar 70% dintre receptori se află în globul ocular. Prin urmare, comunicarea vizuală este esențială în orice campanie de marketing. Tocmai de aceea este important ca designerii să integreze în creațiile lor grafice ultimele tendințe în materie de layout, pentru a le aduce clienților un plus de valoare, a-i ajuta să fie remarcați mai ușor de consumatori și a-i diferenția de competitorii lor.

Grafica publicitară este întâlnită la tot pasul: în reclamele de la televizor, panourile publicitare din stațiile de autobuz, pliantele pe care le primim în intersecții, bannerele de pe fațada clădirilor, revistele sau ziarele pe care le citim dimineața în metrou și bineînțeles în conținutul paginilor web pe care le accesăm pe parcursul zilei.

Conceptele de design grafic folosite în print sunt preluate și aplicate și în designul paginilor de internet. Și aceasta nu de puțin timp. Chiar dacă tehnologia digitală se răspândește cu rapiditate și invadează încet-încet toate aspectele vieții noastre de zi cu zi, tot grafica pentru print este cea care ne atrage privirea și ne face să uităm pentru o clipă că ne aflăm în fața unui computer sau că ținem strâns între degete un telefon mobil sau o tabletă, care au devenit deja o a doua natură. Ca să înlăture monotonia, designul publicitar se va baza începând cu anul acesta pe creații grafice îndrăznețe și concepte care au devenit deja populare în formatele din mediul online.

Iată care sunt trendurile despre care specialiștii au preconizat că vor revoluționa industria de grafică publicitară în 2018:

Textul descompletat

Un cuvânt redat în ansamblu din punct de vedere grafic îi transmite în mod direct consumatorului mesajul producătorului. Deși pare bizar, un text descompletat poate oferi la rândul său același mesaj. În final, scopul designului publicitar este de a îndrepta atenția consumatorului asupra unui anumit produs, iar utilizarea textului descompletat în creația grafică va produce un efect de durată în mintea privitorului. Designerul oferă textului un caracter abstract prin separarea fiecărei litere dintr-un cuvânt. Însă pentru a nu crea totuși confuzie, trebuie păstrate alăturat cel puțin două dintre literele care compun cuvântul astfel încât privitorul să poată înțelege ceea ce citește. În final mesajul producătorului trebuie cuprins în grafică, dar în același timp designul trebuie să rămână mai mult o creație vizuală și mai puțin un text pentru citit.

 

Explozia de lumină

Acest concept de design pare să se fi inspirat din efervescența anilor ’80 și ’90, fiind o îmbinare între stilul retro și suprarealism prin amestecul de culori pastel cu nuanțele extrem de luminoase, denumite și culori neon.

 

Efectul de distorsiune

Distorsiunea este oscilația unei imagini de la forma inițială și deși supărătoare în mod normal, este folosită de designeri în creațiile grafice ca parte a poveștii sau a mesajului.

 

Canalul de culoare

Acest efect este asemănător cu cel de distorsiune, însă în loc să redea oscilația unei imagini în mediul digital, efectul canalului de culoare imită greșelile de tipar. Dacă grafica pentru tipar este redată în modelul de culoare CMYK, în care pentru obținerea unei anumite culori sunt combinate cele patru planuri de culoare: Cyan, Magenta, Yellow, Black, în cazul efectului adus în discuție culorile sunt separate și suprapuse pentru a crea un design ” ieșit din tipar”.

 

Efectul de integrare

Acest stil amestecă textul cu imaginea pentru a-i transmite privitorului un mesaj. Mai exact, imaginea se va suprapune peste părți din litere sau chiar peste litere întregi, reprezentând o altă metodă de a capta atenția privitorului.

 

Efectul de lichid

Fie că este vorba despre un design 2D sau unul 3D, efectul de lichid aduce la viață un concept grafic și conferă personalitate unui brand.

 

Stilul afișului de teatru

Acest stil a fost folosit încă de la începutul secolului al XX-lea în principal pentru a anunța spectacolele de pe Broadway și concertele. Practic, textul este redat în fonturi diferite astfel încât privitorului să îi ia mai mult timp ca să îl citească.

 

Textul ca design

Folosirea textului ca design sau ca ilustrație este întâlnită atunci când un brand încearcă să îți asocieze numele cu un cuvânt sau o expresie.

 

Culori standard

De regulă, un brand stabilește încă de la început care vor fi culorile asociate cu sigla sa. Această alegere este extrem de importantă, deoarece reprezintă modalitatea prin care consumatorii vor recunoaște produsele brand-ului respectiv. Un designer poate inspira publicului țintă o anumită stare de spirit prin alegerea unor culori care se potrivesc împreună.

 

Efectul de mască

Acest efect poate fi folosit de designeri atunci când doresc să creeze o grafică publicitară de impact. Efectul de mască se obține în urma transformării unei părți dintr-o imagine în text sau a folosirii unor elemente din text și a unor forme colorate pentru a masca o imagine.

 

Designul publicitar traversează o perioadă interesantă. Creațiile din ultimii ani, deși armonioase din punct de vedere vizual, au devenit monotone. Conceptele de grafică publicitară sunt pe cale să devină mult mai originale și în consecință, mai atractive pentru consumatori. 2018 este așadar anul creativității și al ieșirii din tipare.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide