Înnobilarea cu folio în ecosistemul perfect al ambalajelor de lux

Ambalajele de lux implică tehnici de înnobilare care ajută la remarcarea produsului și la evidențierea clară a acestuia în fața competiției, alcătuind deci o tipologie aparte dat fiind că rolul lor estetic capătă valențe foarte speciale care se adresează doar anumitor segmente ale publicului.

În plus, ambalajele produselor de lux trebuie să aibă un aspect extravagant și să îndeplinească totodată cea mai importantă funcție a oricărui ambalaj – protejarea produsului pentru o perioadă îndelungată de timp. Ambalajul de lux va fi un produs de sine stătător cu aspect estetic deosebit și va fi deseori păstrat chiar și după utilizarea produsului. O pereche de ochelari realizată de un designer va fi cu siguranță ambalată într-o cutie protectoare produsă din materiale nobile și durabile. Piața modernă a ambalajelor de lux poate fi descrisă și printr-un alt cuvânt: sustenabilitate. Produsul și compania producătoare beneficiază de valoare adăugată dacă sunt asociate cu popularizarea grijii față de mediu. Ambalajele de lux înglobează de asemenea și cele mai inovatoare tehnologii, dintre care putem aminti și tehnologia ambalajelor inteligente, cunoscute și sub numele de ambalaje active – de exemplu, ambalajul căruia i-a fost încorporat un cip de urmărire prin GPS. Ambalajele mai pot conține și aditivi pentru protejarea dispozitivelor – producătorii ar putea alege să încorporeze în materialul ambalajelor săruri cu proprietăți anticorozive pentru ca produsele din metal aflate înăuntru să nu ruginească. Designerii ambalajelor de lux își proiectează creațiile pornind de la ideea că ambalajul trebuie să fie un mediu complet, un ecosistem perfect pentru produsul comercializat. În acest mod ambalajul devine parte integrantă a produsului, toate efectele vizuale fiind obținute prin tehnici de finisare speciale precum folio, plastifierea lucioasă, plastifierea mată, lacul 3D selectiv și embosarea.

Produsele de lux au deseori ambalaje complexe care îi poartă pe consumatori în adevărate călătorii de descoperire. Acest lucru se datorează principiului satisfacției întârziate care se bazează pe crearea suspansului prin mijloace de ambalare precum sigilarea cutiilor cu diferite modele de funde, hârtie de împachetat sau chiar inserția de bilete răzuibile. Principiul întârzierii satisfacției nu trebuie să implice însă niciodată obosirea consumatorului, ci asigurarea nivelului maxim de satisfacție printr-un minim de intervenție din partea acestuia. În plus produsele de lux nu trebuie niciodată să obosească prin combinația de culori vibrante, dimpotrivă, scopul lor este atragerea publicului țintă. Luxul are foarte puține legături cu popularitatea, așa cum este ea înțeleasă atunci când vine vorba despre produsele comerciale, iar ambalajele de lux sunt proiectate pentru a crea mister și pentru a fi inimitabile, unice – totul pentru a construi loialitatea de brand în rândul unui anumit segment al consumatorilor.

Industria de print deține un portofoliu divers de tehnici și tehnologia necesară pentru a transforma materialele obișnuite într-o expriență de neuitat, printre acestea numărându-se și inscripționarea cu folio la cald, pentru care echipamentele folosesc căldura și matrițele pentru transferarea foliei metalice pe foaia de carton tipărită. Cele mai utilizate tipuri de folii pentru produsele de lux sunt cele aurii și argintii care sunt potrivite pentru ambalaje de orice dimensiune. Pentru realizarea acestui tip de înnobilare există două metode: folosirea echipamentelor cu alimentare în coală, cealaltă fiind inscripționarea manuală care se realizează individual. Acest tip de personalizare se realizează prin depunerea foliei metalice sau pigmentate la temperaturi ridicate și prin exercitarea unei presiuni de contact între folie, suport/substrat și platanul încălzit pe care este matrița. Astfel folia aderă permanent la suprafața substratului, imprimând deci designul matriței. Calitatea imprimării folio depinde și de calitatea substratului pe care se aplică – cu cât acesta este mai neted, cu atât imprimarea va avea o calitate mai bună. Folia specială pentru acest procedeu poate avea și alte culori printre care și roșu, albastru sau verde. În procesul de aplicare, folia poate fi plasată pe orice element de design al ambalajului – atât logo cât și text – fiind folosită oriunde se dorește evidențierea unui detaliu important. Inscripționarea cu folio, spre deosebire de termografie sau litografie, nu folosește cerneală – drept urmare culoarea foliei nu se schimbă în funcție de culoarea hârtiei pe care se imprimă. Tocmai de aceea folia metalică sau mai deschisă la culoare este foarte des întâlnită în cazul hârtiilor colorate. Înnobilarea cu folio poate fi folosită pentru obținerea unei varietăți de finisaje, inclusiv pentru aspecte metalice, mate, lucioase, perlate, holografice și marmorate. Foliile metalice asigură finisaje strălucitoare de un mare impact vizual.

Un exemplu recent de excelență în folosirea rafinată a înnobilării cu folio este oferit de ambalajul realizat de compania Pollard Boxes pentru noul whisky Royal Salute, marcă deținută de Sandy Hyslop. Producătorul a creat o cutie învelită în țesătura folosită de obicei pentru coperțile cărților care fac parte din ediții de colecție, în combinație cu inserții folio și text. Designul special al cutiei cu deschidere dublă încorporează două etichete metalizate extrem de detaliate aplicate pe partea din față a cutiei și o ilustrație panoramică la interior, realizată de colaboratorul Royal Salute, artistul vizual Kristjana S. Williams. Ilustrația prezintă o încoronare la care participă toate animalele „menajeriei” regale, iar ambalajul reflectă originile și natura regală a produsului și inspirația pe care designerii ambalajului și ai conceptului produsului au găsit-o în cadrul istoriei monarhiei britanice.

În acest caz, tehnica de aplicare folio a reușit să transmită mesajul luxului și natura premium a noului tip de whisky, asigurând un impact vizual sporit la raft și oferind consumatorilor o experiență superioară în procesul de deschidere a ambalajului. Țesătura din pânză a necesitat o atenție mare la detalii în timpul procesului de aplicare a foliei, iar designul cutiei i-a obligat pe specialiștii Pollard la combinarea metodelor tradiționale de producție cu cele mai noi echipamente automatizate. Caseta ambalajului include de asemenea și tehnologia FOTL marca Pollard – cu deschidere frontală, dar inserare a produsului prin partea superioară – care oferă un proces de ambalare mai rapid și eficient, permițând introducerea sticlei în cutia care este așezată într-o ladă împreună cu alte cinci produse identice pentru livrarea ulterioară. Capacul și baza sunt apoi blocate prin vidare, permițând astfel deschiderea cutiei doar în partea din față și asigurând totodată fixarea fermă a sticlei în timpul transportului. Marca Royal Salute a fost creată pentru prima dată în 1953 ca dar de încoronare pentru Regina Elisabeta a II-a, iar designul noului său ambalaj și aplicațiile avansate de imprimare au reușit împreună să exprime rafinamentul oferit de istoria familiei regale a Marii Britanii.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide