Advertorial Shiseido, realizat de Kirsten Juliet și publicat în Female Magazine
Advertorialele sunt utilizate în campaniile de marketing pentru a familiariza potențialii consumatori cu anumite caracteristici ale unui produs. Acestea vizează de obicei un public țintă și sunt o metodă eficientă pentru o companie de a se conecta cu clienții săi printr-o poveste, deoarece un advertorial este mai detaliat decât o grafică publicitară și astfel ajută consumatorii să înțeleagă mai bine funcționalitatea produsului promovat.
Un advertorial poate fi înțeles ca o reclamă deghizată într-un articol, fiind alcătuit din 70% conținut informațional și 30% promovare a produsului.
Atât advertorialele cât și formatele de publicitate sunt utilizate de companii și agenții de publicitate pentru promovarea de produse și servicii. În timp ce advertorialele iau forma unui articol destinat să vândă un produs cititorului, formatele de publicitate apar sub forma unui mesaj simplu sau a unei imagini. Companiile utilizează cele două forme de marketing în funcție de modelul lor de afacere și de obiective. Uneori, scopul advertorialului poate fi simpla conștientizare a mărcii de către consumator.
În general grafica publicitară este utilizată pentru a atașa imaginea unui produs nou de brand-ul care l-a lansat pe piață și pentru a-l aduce astfel în atenția consumatorilor. De cele mai multe ori conține o fotografie de prezentare a produsului și un text scurt, prin care se transmite un mesaj simplu și clar.
Spre deosebire de formatul de publicitate, articolul-reclamă îi oferă advertiser-ului mai multe oportunități de a convinge cititorul să achiziționeze produsul său, deci joacă un rol vital în promovarea produselor și a serviciilor unei companii.
Ca advertorialul să fie un adevărat instrument de marketing și să producă efectul dorit, în conceperea acestuia trebuie să se țină cont de o serie de aspecte:
• pentru a stârni interesul cititorului trebuie să spună o poveste, care să pornească de la nevoile grupului țintă de cititori și să propună în continuare soluția, adică modul în care produsul sau serviciul vândut poate rezolva problema
• advertiser-ul trebuie să insiste asupra caracteristicilor care diferențiază produsul/serviciul său pe piață
• în încheierea unui advertorial trebuie să se precizeze modalitatea prin care cititorul poate să achiziționeze serviciul sau produsul promovat
• nu în ultimul rând, advertorialul trebuie să corespundă stilului editorial al revistei în care urmează să fie publicat: modul în care sunt redactate titlurile, tipul de font utilizat, împărțirea textului în coloane.
Pe măsură ce decidenții se orientează spre marketing-ul prin conținut, importanța articolului-reclamă crește. Atragerea clienților prin publicarea de advertoriale le oferă companiilor o metodă eficientă de a se diferenția pe piață și a-și face produsele sau serviciile să fie remarcate și solicitate de către clienți.