În situația în care pandemia continuă endemic este total greșit ca managerul să rămână captiv al strategiei așteptării sfârșitului pandemiei. Singura viziune care poate aduce beneficii este de fapt un exercițiu de imaginație prin care decidentul își spune că s-a mutat într-o țară nouă unde asimilează noua normalitate și se întreabă cum poate acționa pentru a deveni cel mai prosper. Oportunități există în continuare, doar că nu acolo unde s-a obișnuit înainte de criză.
Acțiunile pe care managerii le pot dezvolta în această perioadă nu sunt de neglijat: mediul online este în prezent mai populat ca niciodată, iar dacă majoritatea consumatorilor și-au stopat cheltuielile, limitându-se la cumpărături de bază, publicitatea realizată acum va avea efecte nebănuit de benefice la momentul reluării consumului. Istoria ne sprijină premisele – la finalul celor două Războaie Mondiale economiile unor țări au avut parte de creșteri aproape imediate, însă acest lucru s-a datorat în special implicării principalelor bănci centrale, respectiv a fondurilor de reconstrucție. Situația acum este similară deoarece Uniunea Europeană a planificat în sprijinul României alocarea unor fonduri de o dimensiune fără precedent.
Remarcăm redeschiderea completă a unor firme ancoră, pe care decidenții industriei de printing și packaging din România le pot considera semnal pozitiv și model de acomodare la noua realitate, cea în care firmele urmăresc să dezvolte afaceri coabitând cu noul coronavirus.
Organizația Mondială a Sănătății a emis o ipoteză extrem de realistă în această privință prin vocea președintelui comitetului de urgență, Mike Ryan, care atrage atenția asupra posibilității ca acest virus să devină endemic și să nu dispară de fapt niciodată chiar și după descoperirea și distribuirea pe scară largă a unui vaccin. Deci decidenții par să nu aibă altă opțiune decât trecerea la o abordare proactivă în perioada imediat următoare.