Cateva motive pentru a crea coduri QR pentru etichetele de produse

Este posibil sa combinam continutul digital modern cu materialele de marketing tiparite? Cum putem monitoriza reclamele tiparite si afla cati oameni reactioneaza la ele? Specialistii in marketing au identificat cinci motive pentru care merita sa cream un cod QR pe etichetele produselor

Materialele de marketing exista in diverse formate, precum pliante, postere, reviste, etichete de produse sau panouri publicitare. Ideea principala este ca toate acestea sunt suporturi tiparite care sprijina vanzarea produselor si serviciilor.

De ce ar trebui sa utilizezi materiale de marketing tiparite?
Desi companiile cheltuiesc din ce in ce mai mult pe reclame digitale, exista beneficii enorme daca vei continua sa utilizezi reclamele tiparite si etichetele de produse pentru a-ti promova produsele si serviciile. Oamenii sunt atat de obisnuiti cu reclamele digitale incat au devenit experti in a le ignora. De fapt, oamenii sunt mult mai predispusi (cu aproximativ 70% mai mult) sa retina in memorie reclamele tale tiparite.

  • Peste 90% dintre persoanele cu varsta de pana in 25 de ani citesc reviste tiparite.
  • Peste 60% dintre oameni au incredere in reclamele printate, in comparatie cu doar 40% care au incredere in reclamele online.

Daca integrezi reclamele tiparite cu mediul digital, poti sa-ti cresti rezultatele campaniei de marketing de pana la cinci ori!

Ce beneficii poti obtine de pe urma etichetelor de produs?
Cresti notorietatea brandului tau
Unul dintre principalele obiective ale reclamelor tiparite este cresterea notorietatii marcii, adica gradul in care publicul recunoaste rapid si usor brandul. Publicitatea tiparita si etichetele de produs se concentreaza de regula mai mult pe notorietate decat pe vanzari, deoarece materialele tiparite nu sunt, in general, conectate la mediul digital. In prezent, codurile QR schimba acest lucru. Poti verifica cel mai bun generator de coduri QR pentru a descoperi cum acestea pot aduce beneficii produsului sau serviciului pe care le oferi.

Datorita cresterii marketingului digital, brandurile incep acum sa integreze mediul online cu cel offline pentru a ajunge la mai multi clienti si a creste implicarea si notorietatea.

Fa unice produsul sau serviciul pe care le oferi
In mod ideal, atat marketingul digital, cat si cel tiparit ar trebui folosite pentru a incuraja clientii sa interactioneze cu brandul tau. Cu cat brandul este mai unic, cu atat poate castiga o notorietate mai mare. Sa luam exemplul companiei Coca-Cola: 99% dintre oameni recunosc culoarea si logo-ul brandului chiar daca nu sunt consumatori fideli ai produselor sale. Desi Coca-Cola a inceput cu etichete traditionale si publicitate tiparita, astazi foloseste coduri QR pe etichetele produselor pentru a directiona mai multi clienti catre canalele sale online.

Acest cod QR te poate directiona catre o pagina web obisnuita, dar are si multe alte functii. De exemplu, poate fi legat de Facebook, fie conectandu-te la pagina ta, fie la chat-ul tau de pe Messenger.

Coduri QR in vanzarile si marketingul tau
Cand Coca-Cola a inceput, nu avea toate aceste oportunitati minunate de a-si promova brandul prin canale media digitale sau de a conecta publicitatea tiparita cu cea online. Din fericire pentru brandurile mai noi, acum este mai usor ca niciodata sa directionezi clientii catre mediul online si sa ii determini sa reactioneze acolo si mai mult.

De ce sa folosesti coduri QR pe etichetele produselor?
Exista multe etichete de produse cu adevarat reusite. Totusi, multe dintre ele rateaza un singur truc simplu – adaugarea unui cod QR! Daca un brand important precum Coca-Cola l-a adoptat deja, este usor de inteles ca acesta este viitorul. Pentru a concura cu succes cu rivalii tai de pe piata, trebuie sa-ti digitalizezi produsele si serviciile fizice. Ofera-le clientilor tai un motiv sa se conecteze cu tine in mediul digital si vei vedea cum cifrele vanzarilor incep sa creasca.

Etichetele obisnuite ale produselor nu ii incurajeaza pe clienti sa devina fideli si sa interactioneze activ cu brandul tau. In plus, este dificil sa afli care segment de piata cumpara cel mai mult produsele si serviciile tale. Insa, prin combinarea codurilor QR cu un pixel Facebook de monitorizare, poti identifica aceste persoane si le poti afisa ulterior reclame personalizate. Stiai ca, pe baza acestor informatii, poti ajunge la un public si mai larg? Este aproape ca si cand ai tipari bani!

Cum se imprima etichete de produse cu coduri QR
Sa privim la exemplul unei companii de tehnologie care utilizeaza codul QR pe produsul sau pentru a discuta cu clientii si a le oferi asistenta in cazul in care au nevoie de ea. Iata cum ar arata procesul de adaugare a unui cod QR pe o eticheta de produs:

  • Creeaza un cod QR pe WhatsApp;
  • Adauga-l pe ambalajul si designul produsului tau;
  • Clientul tau vede codul QR pe ambalaj, scaneaza codul si poate contacta serviciul de asistenta pentru clienti pentru orice intrebari si ajutor;
  • Urmareste-ti rezultatele si vezi care produse necesita mai putina asistenta pentru clienti decat altele.

Monitorizeaza performanta codurilor QR pentru etichetele produselor tale
Daca iti doresti rezultate reale in marketingul prin coduri QR, ar trebui sa creezi coduri QR dinamice pentru a beneficia de toate optiunile disponibile. Gandeste-te la ele ca la o versiune „turbo” a codurilor QR clasice. Exista platforme online specializate care iti ofera statistici in timp real – incepand de la ora si locatia scanarilor, pana la tipurile de coduri cu care utilizatorii au interactionat cel mai mult. Toate aceste date te ajuta sa creezi reclame mai eficiente si mai profitabile pentru produsele si serviciile tale.

Statistici ale generatorului de coduri QR dinamice
Platformele specializate iti permit sa iti creezi propriile coduri QR. Un studiu arata ca oamenii sunt cu 63% mai predispusi sa interactioneze cu un cod QR care are o chemare clara la actiune si se potriveste cu identitatea vizuala a brandului tau. Partea buna este ca nu ai nevoie de un designer: poti alege dintre stilurile prestabilite si vezi imediat ce se potriveste cel mai bine. Spune „adio” codurilor QR invechite si banale si „bun venit” cresterii vanzarilor si implicarii clientilor.

Fa-ti codurile QR vizibile, fie ca sunt mari mici
Asigura-te ca au cel putin 2 x 2 cm, altfel oamenii ar putea intampina dificultati la scanare. Nu exista o limita superioara a dimensiunii atata timp cat camera smartphone-ului le poate detecta. Daca vrei sa le imprimi la scara mare, foloseste fisiere vectoriale precum .PDF, .SVG sau .EPS. Cele mai bune generatoare de coduri QR iti permit sa descarci direct astfel de formate.

Iti poti edita codurile QR mai tarziu — nu este nevoie sa le imprimi din nou
Sa revenim putin la codurile QR dinamice. Pe langa toate functiile de monitorizare si statisticile avansate, un alt avantaj este ca poti schimba continutul codului QR fara a fi nevoie sa imprimi unul nou. Acest lucru este posibil prin intermediul unui link scurt care face legatura intre cod si destinatia finala. Ai libertatea de a modifica oricand functia si continutul catre care acesta redirectioneaza publicul consumator. Codul QR nu este legat direct de destinatia finala, asa ca aspectul lui ramane neschimbat. Atunci cand actualizezi materialele tiparite, poti incepe chiar de astazi sa economisesti timp si bani!

Exemple de etichete de produse cu cod QR
Iata cateva exemple reale despre modul in care diferite branduri si servicii folosesc codurile QR pe etichetele produselor si in materialele lor de marketing:

Coduri QR pentru comert electronic
Codurile QR sunt ideale pentru produsele perisabile — adica acele produse care se consuma, se uzeaza sau trebuie comandate din nou. Un exemplu este compania Pencils.co.uk, care plaseaza coduri QR pe ambalaje, astfel incat sa-si poata reface instant stocul, iar clientii sa comande rapid produsul de care au nevoie.

Coduri QR pentru informatii despre produse si valori nutritionale
McDonald’s foloseste codurile QR pentru a oferi mai multa transparenta clientilor sai cu privire la produsele alimentare si bauturile pe care le ofera. Cu o simpla scanare a codului de pe ambalaj, oricine poate afla cate calorii are produsul si cum se incadreaza acesta in necesarul sau zilnic de alimentatie.

Coduri QR pentru reciclarea produselor
Western Digital foloseste coduri QR pentru a recicla hard disk-urile vechi odata ce acestea devin depasite, contribuind la mentinerea unei lumi mai curate si mai „verzi” pentru toti. In plus, aceasta abordare poate fi folosita pentru a oferi reduceri la achizitia unor hard disk-uri noi in schimbul returnarii celor vechi. Astfel, clientii raman multumiti, iar compania obtine mai multe vanzari – o situatie avantajoasa pentru toata lumea.

Indiferent de modul in care doresti sa utilizezi codurile QR, exista o multime de posibilitati diferite. Scopul principal al codurilor QR pe etichetele produselor este sa le ofere clientilor o modalitate simpla de a se conecta digital cu produsele fizice pe care le oferi. Astfel, brandul devine mai accesibil, castigi o audienta mai larga si deschizi noi oportunitati pentru remarketing si vanzari suplimentare ale altor produse si servicii.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide