Ce este un portal si ce este o platforma – de ce Afaceri Poligrafice este o platforma si nu doar un portal

Intr-o lume tot mai dependenta de mijloacele digitale, definirea termenilor este importanta pentru intelegerea realitatilor si mediilor virtuale care ne influenteaza afacerile. Doua dintre cele mai populare cuvinte ale domeniului World Wide Web sunt „portal” și „platforma” – iata cum pot fi ele definite si in ce mod folosim deja aceste medii in viata de zi cu zi.

 

Un portal este un website construit special pentru a aduna informatii din diferite surse intr-un mod uniform – folosim portaluri cand trimitem e-mail-uri, cand accesam motoare de cautare sau cand adauam aprecieri la articole sau comunicam experiente si altor utilizatori. De obicei, in cadrul unui portal fiecare sursa de informatie are dedicata pe pagina o anumita zona specifica (numita portlet) iar utilizatorul poate alege/personaliza ce zone/surse va vedea sau modul lor de prezentare. „Uniformitatea” prezentarii informatiei poate varia si in functie de scopul, specificul sau facilitatile pentru care a fost planificat portalul. Portalurile web sunt de obicei clasificate drept „orizontale” sau „verticale” – un portal orizontal este utilizat ca platforma pentru mai multe companii din acelasi sector economic sau pentru acelasi tip de producatori sau distribuitori, pe cand un portal vertical (cunoscut si drept „vortal”) este un punct de intrare specializat catre o anumita nisa de piata sau industrie, domeniu sau interes. Anumite portaluri verticale (numite „portaluri verticale informationale”) furnizeaza si informatii de tip know-how, stiri sau au functii de comert online. Website-ul Afaceri Poligrafice, spre exemplu, este atat un portal orizontal deoarece ii reuneste in acelasi spatiu virtual pe cei mai importanti reprezentanti ai industriei poligrafice romanesti, cat si un portal vertical deoarece ofera utilizatorilor si vizitatorilor cele mai importante stiri locale si internationale din domeniul comunicarii vizuale, implicit din industriile de printing, packaging si productie publicitara.

Inca de la aparitia acestui tip de spatiu virtual, portalurile au fost create pentru a oferi acces personalizat si a facilita identificarea informatiilor dorite in oceanul de informatii disponibile pe Internet. Cel mai simplu mod de a face acest lucru a fost si ramane folosirea unui „hub”, a unui centru de convergenta pentru un anumit tip de continut. Subcentre de convergenta constituie in portalul AFP si structurarea informatiilor pe subdomenii/ categorii ale domeniului comunicarii vizuale (tipar digital, tipar offset, packaging etc).

In majoritatea industriilor exista numeroase tipuri de portaluri dedicate pacientilor (sistemul medical), cetatenilor unei tari (portaluri guvernamentale), studentilor (sistemul educational) sau firmelor active intr-un anumit domeniu (portaluri comerciale). Conceptul de baza pentru un portal este furnizarea de acces personalizat bazat pe rolul sau cerintele asumate de catre un utilizator – website-ul Afaceri Poligrafice este si un astfel de portal deoarece ofera vizitatorilor sansa de a cauta furnizori sau diverse tipuri de produse si servicii cu ajutorul unui motor de cautare geografica integrat (Smart Search), care are drept criteriu principal proximitatea furnizorului fata de locatia celularului utilizatorului sau fata de orice locatie selecteaza utilizatorul. Astfel, website-ul AFP include cele trei puncte forte ale portalurilor: integrare, concordanta si personalizare. Capacitatea portalurilor de a integra diferite capabilitati si functii permite reunirea sistemelor si datelor clientilor intr-un singur spatiu virtual, pe cand concordanta informatiilor in diferite spatii digitale asemanatoare garanteaza corectitudinea informatiilor. Nu in ultimul rand, personalizarea asigura contextualizarea experientelor vizitatorilor portalurilor.

Maturizarea pietei portalurilor a dus insa la transformarea lor in platforme de experienta digitala prin integrarea diferitelor functii de management al continutului sau al marketingului. O platforma web este un spatiu virtual sau o aplicatie care faciliteaza schimbul de informatii interactive, interoperabilitatea si colaborarea prin intermediul mai multor instrumente oferite utilizatorului prin capacitatea de logare. Spre exemplu, platforma Afaceri Poligrafice ofera vizitatorilor posibilitatea de a-si crea conturi de utilizator si de a-si adauga companiile in baza de date a motorului de cautare. De asemenea acestia pot adauga anunturi, advertoriale sau reclame atat in revista tiparita cat si pe website-ul afaceri-poligrafice.ro, insa aceeasi platforma le ofera si accesul la diferite pachete de promovare hibrida (concomitent in print & online). Daca un website este o simpla colectie de pagini web organizate dupa o anumita structura, o platforma include mai mult decat gestionarea sau distribuirea continutului.

Platforma Afaceri Poligrafice nu este o simpla pagina de destinatie, nici un banal site web de prezentare, ci integreaza functionalitati complexe ce ajuta furnizorii care si-au asumat pozitia de Companie Premium sa interactioneze cu potentialii clienti, iar pe beneficiarii lor si pe utilizatori ii ajuta sa obtina produsele si serviciile pe care le doresc, sa aiba o voce mai puternica in spatiul de marketing online sau pur si simplu sa angajeze mai rapid personal calificat. Astfel platforma afaceri-poligrafice.ro permite utilizatorilor sa califice/ aleaga furnizorii pe baza unor recenzii/ testimoniale publicate pe platforma ca urmare a experientelor acumulate de clientii actuali/ precedenti cu furnizorii recenzati ( furnizorii care s-au inregistrat ca si Companii Premium), dar si sa citeasca articole in categoriile lor de interes, prin care isi pot imbunatati cunostintele si know-how-ul.

Platforma web este deci un sistem dinamic folosit pentru a genera pagini web dinamice, implicand interactiunea utilizatorilor si crearea de comunitati – inclusiv utilizand optiunile deschise prin cooperarea cu Facebook, Twitter, LinkedIn, Tumblr, Blogspot, WordPress etc. Platforma afaceri-poligrafice.ro este mai mult decat un portal deoarece faciliteaza interactiunea dintre utilizatori si prin puntile suplimentare de comunicare oferite prin conturile deschise de AFP pe Facebook, Twitter si LinkedIn, publicatia asigurand spatiul mediatic ideal intre clienti si furnizori in scopul cresterii eficientei si bunului renume al furnizorilor domeniului.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

This Post Has One Comment

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide