Potrivit Institutului de Content Marketing, 83% dintre comercianţii B2B (Business to Business) folosesc platformele de socializare în campaniile lor. Dar ce platforme sunt cele mai potrivite pentru o companie?
Facebook este de departe cel mai mare canal de socializare, cu aproximativ 1,11 miliarde de persoane care îl accesează în fiecare lună și 665 milioane de utilizatori activi în fiecare zi. Este în același timp locul unde oamenii pot lăsa un mesaj, răsfoi un catalog cu produse și fotografii sau purta o conversație online. Cu atât de mulți clienți potențiali, crearea unei pagini de Facebook este o necesitate pentru orice companie. În plus este și foarte rentabil în special pentru firmele mici, deoarece nu costă nimic să configurați o pagină și să începeți să interacționați cu clienții. Însă această pagină trebuie să fie actualizată zilnic cu informații noi și de interes. Facebook este un instrument util și pentru soluționarea problemelor pe care le pot întâmpina cei care vă utilizează produsele. Oferirea de asistență proactivă ajută la construirea de relații pe termen lung cu clienții. Așadar administrat în mod corect, contul de Facebook poate aduce beneficii reale pentru orice afacere.
Twitter este platforma ideală pentru a face cunoscut un brand și a începe conversațiile cu potențiali clienţi. Twitter este populat de oameni care au multe lucruri de spus, iar dvs. îi puteți asculta. Acest canal de social media are aproximativ 326 milioane de utilizatori activi. Desigur, „a fi văzut de toți” și „a fi văzut de oamenii potriviți” sunt două lucruri diferite. Twitter și-a dovedit eficiența în ultimii ani ca platformă de știri și de aceea utilizarea hashtag-urilor a devenit esențială pentru a putea ține pasul cu ultimele tendințe și informații de interes.
LinkedIn este cea mai mare rețea de socializare pentru profesioniștii și oamenii de afaceri din toate domeniile, cu peste 500 milioane de utilizatori. Natura strict profesională a site-ului a făcut ca LinkedIn să fie considerat un canal de socializare mai „serios” decât Facebook și Twitter. Astfel aproximativ 90% dintre companiile B2B folosesc LinkedIn. Unul dintre cele mai importante instrumente ale acestei platforme este „LinkedIn Groups”, care le oferă profesioniștilor din aceeași industrie sau celor cu interese similare oportunitatea de a începe și participa la discuții în cadrul unui grup. Puteți împărtăși informații, găsi răspunsuri, vizualiza oferte pentru job-uri și crea contacte importante pentru afacerea dvs. Grupurile pot avea sute sau chiar mii de membri, deci expunerea este importantă.
Instagram este o aplicație gratuită care poate fi descărcată pe iPhone și pe dispozitivele Android, special creată pentru expunerea fotografiilor. Ceea ce o diferențiază de alte platforme similare este faptul că permite utilizatorilor să aplice o varietate de filtre cu o simplă apăsare a unui buton. Statisticile arată că există între 130 și 150 milioane de utilizatori, iar însăși natura vizuală a acestei rețele o face ideală pentru crearea unei ferestre către universul dvs. Indiferent dacă postați un tur video al noului birou sau imagini cu petrecerea de Crăciun, cei care vă urmăresc pe Instagram îi pot cunoaște astfel și pe oamenii din spatele mărcii comerciale.
Este important de reținut că persoanele care administrează canalele de socializare trebuie să înțeleagă cum funcționează aceste platforme din perspectiva modelului de afacere Business to Business. De asemenea, aceștia trebuie să se asigure de faptul că brandul dvs devine o adevărată voce în industrie.