Clasificarea tipurilor de design grafic

Designul grafic utilizează compoziții pentru a comunica idei prin imagini, culori, forme și fonturi. Însă nu există doar o singură modalitate de a face acest lucru și de aceea sunt mai multe tipuri de design grafic, fiecare cu o specializare proprie. Deși se suprapun adesea, fiecare concept de grafică necesită un set specific de tehnici și aptitudini de design

Industria grafică se schimbă în mod constant, iar designerii trebuie să se adapteze noilor trenduri pentru a putea ține pasul atât cu interesele clienților cât și cu practicile consumatorilor. Progresele tehnologice le-au permis designerilor să învețe și să se alinieze schimbărilor din industrie, permițându-le totodată să-și păstreze individualitatea.

Grafică de marketing realizată de Ferdi Rizkiyanto pentru Pago
Grafică de marketing realizată de Ferdi Rizkiyanto pentru Pago

 

Când majoritatea oamenilor se gândesc la design grafic, își imaginează lucrări de grafică pentru marketing. Companiile depind de campaniile de marketing pentru a influența deciziile de achiziție ale publicului țintă. O campanie de succes se bazează pe dorințele, nevoile și nivelul de satisfacție pe care consumatorii le au în raport cu un anumit produs, serviciu sau brand. Designul ajută companiile să își promoveze mult mai eficient produsele, deoarece aspectul vizual este cel care atrage primul. Designerii care creează grafică publicitară colaborează întotdeauna cu manageri sau specialiști în domeniu, deoarece trebuie să aibă o mai bună înțelegere a conceptelor din marketing, relații publice și a obiceiurilor consumatorilor. Cunoașterea în detaliu a regulilor de design pentru lucrările de print și pentru cele destinate mediului online este esențială atunci când produsele trebuie să răspundă nevoilor și dorințelor clientului.

Broșurile, cărțile poștale și pliantele, grafica pentru ziare, reviste, site-uri web, bloguri și rețelele de socializare, posterele, bannerele, panourile publicitare, template‑urile pentru e-mail marketing sunt doar câteva exemple de aplicații ale designului pentru sectorul de marketing.

Grafică pentru mediul înconjurător realizată de latitude agency
Grafică pentru mediul înconjurător realizată de latitude agency

 

Designul grafic al mediului înconjurător conectează vizual oamenii cu anumite locuri pentru a face aceste spații mai interesante, fiind o practică multidisciplinară care îmbină designul arhitectural, de interior, industrial și peisagistica. De aceea designerii au de obicei experiență în design grafic și arhitectură. De asemenea trebuie să fie familiarizați cu conceptele de design industrial și capabili să citească și să schițeze planuri de arhitectură.

Marcajele indicatoare sunt reprezentative pentru acest tip de design grafic și constau în repere vizuale care îi ajută pe oameni să identifice unde se află și unde trebuie să meargă, pentru a elimina orice confuzie. Alte exemple de aplicații ale designului grafic al mediului înconjurător includ grafica pentru zidurile clădirilor, expozițiile muzeale, personalizarea birourilor, navigația pentru transportul public, interioarele magazinelor, spațiile pentru evenimente și conferințe.

Grafică realizată de Harkness Design pentru Duke Law Magazine
Grafică realizată de Harkness Design pentru Duke Law Magazine

 

Publicațiile tipărite – respectiv cărțile, ziarele și revistele – sunt instrumente de comunicare a informației către publicul larg sau de nișă, iar recent s-a înregistrat o creștere semnificativă și în rândul publicațiilor din mediul online.

Designerii care se specializează în grafica pentru publicații colaborează cu editori și publiciști pentru a crea layout-uri cu fonturi și ilustrații alese cu grijă. Acești designeri trebuie să posede abilități excelente de comunicare și aptitudini organizatorice, iar pe lângă cunoștințele de design grafic aceștia trebuie să înțeleagă managementul culorilor, regulile din print și cele din online.

Grafica publicațiilor digitale utilizează elementele tradiționale de design ale publicațiilor tipărite cum ar fi culoarea, fonturile și spațierea, iar designerii combină aceste elemente pentru a crea conținut care poate fi perceput vizual pe o platformă digitală.

Popularitatea mediului online a crescut în ultimii ani pe măsură ce tehnologia a evoluat, iar elementele dinamice de design au devenit extrem de importante. Acest stil relativ nou de design grafic este mult mai puțin confuz decât sugerează numele său și a devenit o opțiune versatilă pentru designeri. Aceștia concep mai întâi un scenariu, pe care apoi îl aduc la viață cu ajutorul unor efecte care creează iluzia mișcării. Elementele dinamice erau utilizate înainte doar în televiziune și industria de film, însă progresele tehnologice au redus timpul de producție și costurile făcând acest tip de design mai accesibil.

În ultimii zece ani, designul dinamic a crescut în popularitate. Acum elementele dinamice pot fi regăsite în toate platformele digitale, ceea ce a creat oportunități noi. Genericele, logo-urile animate, trailerele, tutorialele, jocurile video, bannerele animate și GIF-urile sunt exemple de aplicații ale designului dinamic.

Design corporativ creat de Salvador Munca pentru brandul Pardo
Design corporativ creat de Salvador Munca pentru brandul Pardo

 

Designul corporativ este utilizat de branduri ca interfață în comunicarea cu clienții. Elementele vizuale precum culorile, formele și imaginile dictează modul în care un consumator percepe marca. Consecvența este esențială pentru designul corporativ, motiv pentru care designerii colaborează cu proprietarii mărcilor comerciale pentru a le crea logo-urile.

În plus față de cărțile de vizită și obiectele promoționale standard, designerii realizează adesea un set de linii vizuale directoare sau ghiduri de stil care oferă exemple de design corporativ aplicate pe diverse suporturi media. Aceste linii directoare ajută la asigurarea consistenței în cadrul aplicațiilor viitoare. Creatorii de design corporativ trebuie să dețină cunoștințe despre toate tipurile de design grafic pentru a crea elemente care să fie potrivite în toate mediile vizuale. 

Amplasarea imaginilor și a textelor în creațiile grafice este esențială atât pentru lucrările tipărite cât și pentru online. Designul paginilor web urmărește să creeze o interfață care să îmbine în mod echilibrat utilul cu estetica, fiind în același timp ușor de utilizat. Interfața este în acest caz modul prin care un utilizator interacționează cu un dispozitiv sau o aplicație și include ecranul, tastatura și mouse-ul. În contextul designului grafic, interfața se concentrează pe experiența vizuală a utilizatorului și pe designul elementelor grafice de pe ecran cum ar fi butoanele și meniurile.

Designerii de pagini web sunt specializați în aplicații desktop, mobile, web și jocuri. Aceștia colaborează cu specialiști care determină modul de funcționare a aplicației și cu cei care scriu coduri pentru a face să funcționeze aplicația. Pe lângă aplicațiile grafice, designerii au nevoie de cunoștințe despre limbaje de programare precum HTML, CSS și JavaScript.

Design de ambalaj realizat de DesignerPeople pentru The Emperor
Design de ambalaj realizat de DesignerPeople pentru The Emperor

 

Toate produsele comercializate necesită un ambalaj care să le protejeze de-a lungul lanțului de distribuție. Designul ambalajului poate comunica direct mesajul brandului către consumatori, ceea ce îl face un instrument de marketing extrem de valoros. Fiecare cutie, sticlă, pungă sau recipient este o șansă de care un brand trebuie să profite pentru a-și spune povestea. 

Designerii de ambalaje creează conceptele de grafică prin utilizarea strategică a culorilor, formelor și a fonturilor, apoi pregătesc fișierele pentru tipar. Acest lucru necesită cunoștințe de specialitate în ceea ce privește procesele de imprimare și designul industrial. Graficienii trebuie să fie familiarizați cu tendințele actuale și să fie flexibili pentru a se alinia cerințelor clienților, comercianților și producătorilor.

Un ambalaj cu design reușit are capacitatea de a crește semnificativ vânzările pentru o companie. Sectorul de retail, industria cosmetică și cea alimentară sunt doar câteva exemple pentru care acest stil de design este un instrument valoros de marketing. 

Ilustrație realizată de Natalia Maca pentru SEED și Sponge srl
Ilustrație realizată de Natalia Maca pentru SEED și Sponge srl

 

Arta grafică și ilustrația sunt adesea confundate cu designul grafic, însă în realitate diferă foarte mult. Designerii creează compoziții pentru a comunica și a oferi o rezolvare unei probleme, în timp ce artiștii grafici și ilustratorii creează opere de artă originale.

Deși arta grafică și ilustrația nu sunt din punct de vedere tehnic tipuri de design grafic, practic nu se poate vorbi despre unul fără să fie implicate și celelalte. Aplicațiile în care se regăsesc elemente de artă grafică și ilustrație includ grafica pentru textile, romanele grafice, jocurile video, site-urile web, cărțile de benzi desenate și chiar arta conceptuală.

Cei mai mulți dintre designeri au adesea o pregătire de specialitate în artele plastice, animație sau arhitectură. Aceștia utilizează orice combinație de mijloace media și tehnici și colaborează întotdeauna cu scriitori, editori, manageri, comercianți și directori artistici pentru a-și crea compozițiile. 

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide