Consumatorii moderni cer dreptate socială și incluziune, de aceea tot mai multe companii își revizuiesc chiar și identitatea de brand: unele au nume sau logo-uri ce pot fi considerate rasiste, insensibile sau despre care se poate crede că promovează inegalitatea într-un fel sau altul. Consumatorii așteaptă de la producătorii lor preferați să ia poziție, să adopte un punct de vedere în privința problemelor sociale deoarece tăcerea și inacțiunea nu sunt opțiuni benefice brandurilor. Iată care sunt strategiile pe care le pot adopta companiile în cadrul procesului de rebranding atunci când vor să înlăture semnificațiile negative ce le pot fi asociate, fără a-și pierde însă recunoașterea câștigată în zeci de ani printr-o identitate vizuală bine definită.
Cea mai eficientă strategie în procesul de redefinire a identității de band este comunicarea eficientă, fără de care noile ambalaje ar putea fi un eșec pentru compania care le-a trimis pe piață – consumatorii își doresc să știe de ce o companie a schimbat designul ambalajului cu care erau obișnuiți. Comunicarea cu publicul trebuie deci să fie transparentă, specifică și să facă apel la concordanța dintre schimbările operate și valorile de bază ale companiei. Comunicarea cu clientul ar trebui să fie realizată în mai multe spații, stategiile incluzând atât mesaje la punctele de vânzare cât și campanii de marketing pe rețelele de socializare.
Un alt element important este culoarea: orice actualizare a designului ambalajelor ar trebui să păstreze cât mai mult din logo-ul companiei și din culorile de bază, deoarece culorile se numără printre cele mai importante repere pentru recunoașterea la raft. Dacă un producător decide să adauge culori noi, acestea ar trebui să fie alese strategic, în urma unei cercetări realizate pentru a înțelege ce vor transmite schimbările respective consumatorului. Procesul de rebranding ar trebui să se concentreze în primul rând pe menținerea interesului consumatorilor fideli.
Actualizarea identității vizuale ar trebui să trateze cu atenție modificările aduse ambalajelor pentru a nu pierde sau a nu pune în umbră elemente importante precum tipurile de arome sau mărimea porției, în cazul produselor alimentare. Pe cât posibil, ambalajele ar trebui să includă reprezentări cât mai realiste ale produsului conținut, evitându-se reprezentările stilizate sau artistice. Avantajele și caracteristicile pozitive ale produsului ar trebui să fie vizibile, clare, să rezoneze cu publicul țintă și totodată să comunice informațiile necesare. Însă atenție, superlativele de tipul „cel mai delicios…” sau „cele mai pure ingrediente…” pot diminua credibilitatea brandului.
Actualizările reprezintă o ocazie bună pentru modernizarea structurală a ambalajului, însă e necesar ca acest proces să fie unul echilibrat – modernizarea nu trebuie exagerată până la a transforma produsul în ceva de nerecunoscut, iar schimbările trebuie să țină întotdeauna cont de variantele pe care consumatorii țintă le vor considera pozitive.