Industria publicității se confruntă cu ura utilizatorilor

Ca principal jucător al industriei publicității din lumea printului, packaging-ului și comunicării vizuale, Afaceri Poligrafice a primit cu interes provocarea de a răspunde întrebării pozitive: "Cum pot beneficia clienții publicației de creșterea urii utilizatorilor/ end user-ilor față de publicitate?"

Investiția substanțială într-un plan editorial superior pentru revistă în 2020 și lansarea recentă a portalului Afaceri Poligrafice pun în lumină răspunsuri la această întrebare. Primul răspuns este oferit prin adăugarea pe raftul produselor de publicitate a produsului inovator numit „Companie Premium”, care este de fapt rezultatul căutării utilizatorului cu ajutorul motorului geografic AFP și implicit este foarte dorit de utilizator deoarece acesta chiar are nevoie să găsească pe o hartă digitală furnizorul competent cel mai apropiat.

O altă abordare prin care Afaceri Poligrafice face digerabilă utilizatorilor/ managerilor publicitatea de orice tip comandată de anunciatori este asocierea acesteia cu informații care oferă know-how tehnic și managerial, puse la dispoziție de profesioniști și experți în domeniul specific produsului căutat și, de asemenea, opțiunea citirii de feedback-uri sau recenzii ale altor utilizatori și clienți despre furnizorul acelui produs sau serviciu.

Afaceri Poligrafice vă propune citirea integrală a acestui articol, deoarece este foarte important să realizați dimensiunea problemei ridicate de creșterea aversiunii utilizatorilor de pretutindeni față de publicitate și să decideți să evitați irosirea bugetelor de promovare către medii de publicitate care nu investesc continuu în dezvoltarea unui sistem de utilități capabile să transforme ura utilizatorului în satisfacție.

Este dificil de identificat când au apărut prima dată reclamele. Unii susțin că în China secolului al XIII-lea, când artizanii își înfășurau mărfurile în hârtie, pe care mai apoi scriau detalii despre produsele de la interior precum și informații despre locul de unde proveneau acestea. Alții susțin că reclamele au apărut în secolul al XV-lea în Anglia, odată cu flyerele imprimate și distribuite de William Caxton. Indiferent de originea sa exactă, publicitatea punea întotdeauna pe primul plan utilitatea. Rolul reclamelor era acela de a-i informa pe oamenii care aveau nevoie de diverse produse sau servicii despre disponibilitatea altor oameni de a le vinde. Întreprinzătorii obișnuiau să publice evaluări sumare ale activității lor în secțiunile de publicitate ale ziarelor, pentru a informa publicul despre bunurile pe care le comercializau.

Schimbarea majoră în industria de publicitate a venit începând cu mijlocul secolului al XIX-lea, când în locul reclamelor simple care facilitau tranzacțiile de altădată au început să apară noi reclame ce s-au axat pe crearea de sloganuri unice, pe care clienții să le poată ține minte cu ușurință și care să pună produsele oferite de întreprinzători într-o lumină favorabilă. Odată cu explozia fără precedent în materie de tehnologie și produse de consum care a precedat revoluția industrială, a apărut și responabilitatea companiilor de a comercializa toate acele produse noi și de a obține și profit. Publicitatea nu s-a limitat doar la reclamele tipărite. Pe măsură ce au apărut noi forme de mass-media, advertiserii s-au adaptat noilor trenduri. Astfel au apărut directorii de creație care conduceau agenții de publicitate ce semnau contracte substanțiale cu clienții, pentru care de cele mai multe ori concepeau reclame ce fermecau consumatorii.

Industria publicității este o afacere uriașă, zilnic se cheltuiesc miliarde cu reclamele pentru produse noi sau deja existente. Dar pe măsură ce această industrie crește, numărul oamenilor care o urăsc se mărește și el. Reclamele sunt deseori agasante, însă acesta este și rolul lor. Publicitatea nu trebuie să fie ignorată, ci să atragă atenția consumatorilor astfel încât aceștia să asocieze într-un mod pozitiv mesajul advertiserului cu produsul sau serviciul oferit. Agențiile de publicitate dețin adevărate biblioteci de date cu privire la opțiunile și preferințele consumatorului modern, ce le ajută să conceapă campanii de marketing targetate în funcție de anumite nevoi specifice, criterii socio-demografice sau interese. Însă brandurile care încheie contracte de reprezentare cu diverse agenții de publicitate au pretenții tot mai mari legate de reclamele create, care de cele mai multe ori sunt invers proporționale cu sumele de bani achitate furnizorului de servicii. În plus, mulți dintre consumatorii cărora li se adresează reclamele au ajuns să le urască atât de mult încât sunt dispuși să plătească pentru a le evita. Consumatorii sunt asaltați pe stradă, în stațiile de autobuz și de metrou cu reclame irevelante sau ridicole, sunt bombardați non-stop cu spoturi publicitare care le întrerup programele preferate de la televizor sau momentele de relaxare pe rețelele de socializare, ceea ce îi determină să apeleze adesea la servicii de blocare a publicității – acolo unde acest lucru este posibil. Și în timp ce unele companii, printre care HBO sau Netflix, stimulează apetitul publicului pentru divertisment fără reclame, alte companii – de regulă startup-urile – au venit cu ideea de a-i recompensa pe cei care se uită la reclame.

Schimbarea obiceiurilor de vizionare a făcut ca publicitatea să își piardă din valoare în întreaga lume. Astfel a devenit esențial ca advertiserii să regândească modul în care concep o campanie de marketing și mai ales modul de abordare a publicului țintă, în contextul în care contractele multianuale și bugetele s-au micșorat, iar criteriile de performanță au devenit cruciale. Aceste schimbări din industrie aduc însă și beneficii: companiile vor avea ocazia să-și exprime creativitatea prin campanii de publicitate tot mai personalizate.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide