PRINT & DIGITAL CONVENTION 2022 – viitorul transformării digitale în marketing

În zilele de 22 și 23 iunie 2022 a avut loc expoziția PRINT & DIGITAL CONVENTION 2022, organizată în incinta Centrului de Congrese CCD Düsseldorf din Germania. Evenimentul a avut un format hibrid – permițând atât participarea digitală cât și fizică a vizitatorilor – și a inclus prezentări ale celor mai noi tehnologii de imprimare, consultanță din partea experților la standurile expozanților și un program extins de conferințe ce au abordat aspecte relevante ale comunicării corporative, mijloacelor de imprimare și ale tehnologiei digitale.

PRINT & DIGITAL CONVENTION 2022 a prezentat soluții tehnice complexe, adaptate la realitățile prezentului. În cadrul ediției din acest an a fost lansată și o nouă platformă de recrutare și networking – „Youngster Talent Recruitment” – care i-a conectat pe tinerii profesioniști cu industria de imprimare. Organizatorii Fachverband Medienproduktion (f:mp.) și Messe Düsseldorf au estimat că în cele două zile de eveniment au fost prezenți aproximativ 1500 de vizitatori din Germania, Austria, Elveția și BENELUX (Belgia, Țările de Jos și Luxemburg). Dieter Beller, președintele asociației profesionale Fachverband Medienproduktion, dedicate industriei grafice, a rezumat astfel oferta expoziției: „Împărțit în nouă lumi tematice, formatul acestui târg orientat către practică a prezentat inovații, tendințe și viziuni ale unei industrii în tranziție. Cu temele sale, noile produse, programul congresului care l-a însoțit și prin prezentările care au abordat mega-trendurile actuale, PRINT & DIGITAL CONVENTION a fost și de această dată un eveniment de neratat pentru industria poligrafică”. Cele „Nouă lumi tematice” au evidențiat noile evoluții și tendințe în domeniile automatizării, marketingului omnicanal și marketingului de conținut: „Dialogue Marketing“ (soluții cross-channel, aplicații software pentru colectarea, evaluarea și prelucrarea datelor relevante de la clienți reali), „Imprimare cu valoare adăugată“, „Etichete și ambalaje“, „Finisare“ (produse printate interactive, realizate cu ajutorul unor finisaje speciale), „Electronice imprimate“, „Brand și produs“, „Design de interior și exterior“, „Producție sustenabilă“ și „Imprimare programatică“.

Expoziția – dublată de programul de conferințe și de ateliere – s-a adresat în primul rând producătorilor de materii prime, substraturi și consumabile pentru industria de print, tipografiilor, agențiilor de publicitate, artiștilor grafici/designerilor, editurilor și decidenților din industria de comunicare. Expoziția a inclus și spațiul „The Business Lounge”, situat în centrul zonei dedicate firmelor expozante. Aici expozanții au avut ocazia de a se întâlni cu vizitatorii pentru discuții detaliate despre servicii și produsele expuse. Printre companiile de top care au participat cu stand la PRINT & DIGITAL CONVENTION 2022 amintim Deutsche Post, grunewald, Sattler Media Group, Kodak, Xerox, Konica Minolta, Kurz, Koehler Paper, mondi, IGEPA Group și World of Print.

Programul de conferințe și de ateliere al târgului s-a concentrat pe transmiterea de informații practice sub forma unor prezentări realizate de specialiști în domeniu. Printre cei 50 de speakeri de renume care au fost prezenți la conferințele PRINT & DIGITAL CONVENTION s-au numărat și Lars Schlimbach, directorul departamentului Partner Management & Development Dialogue Marketing din cadrul companiei de curierat Deutsche Post, Olaf Wolff, președintele Content Marketing Forum (CMF) și Ulrich Gursky, director al departamentului de comunicare al SSI Schäfer Shop GmbH. Subiectele relevante abordate din perspectivă practică au fost împărțite potrivit celor „Nouă lumi tematice” care au stat la baza formatului din acest an al evenimentului. Conferințele au abordat subiectele esențiale care afectează în prezent industria, inclusiv viabilitatea strategică a tiparului în viitor sau soluții pentru transferul mecanismelor de marketing digital în strategiile industriei de print. Formatul deschis al celor 19 prezentări zilnice, fiecare având o durată de o jumătate de oră, a încurajat implicarea activă a publicului profesionist.

În prima sesiune a congresului, organizată de inițiativa industrială Creatura, speakerii au arătat modul în care opțiunile de finisare haptică sau olfactivă creează valoare adăugată și sporesc percepția pozitivă a publicului asupra brandurilor, produselor și comunicării.

Și pentru că viitorul tiparului este sustenabil, în contextul lanțurilor de aprovizionare perturbatoare și al creșterii prețurilor la energie și la materii prime, subiectul producției sustenabile de materiale imprimate a fost mai relevant ca niciodată. În cadrul conferinței pe tema sustenabilității – organizată de Inițiativa Umdex – experții au demonstrat modul în care angajamentul față de principiile sustenabile oferă o valoare adăugată semnificativă în producție. Mai mult, strategiile de sustenabilitate nu aduc avantaje doar în ceea ce privește producția și costurile, ci reprezintă și un argument decisiv în comunicarea cu proprietarii de branduri și clienții. În cadrul sesiunii de conferințe „Forum Stadthalle” vizitatorii s-au putut bucura de un conținut inspirat, interacțiune și runde de discuții interesante într-un format deschis în zona expozițională. Această platformă a prezentat idei noi și concepte de succes privind tehnologiile viitorului și a abordat subiecte de ultimă oră precum securitatea IT, automatizarea personalizată a fluxurilor de lucru și realitatea augmentată.

PRINT & DIGITAL CONVENTION 2022 a prezentat de asemenea soluții pentru marketingul omnicanal în cadrul diferitelor conferințe și al expoziției, ocazie cu care speakerii și expozanții și-au prezentat viziunea asupra viitorului transformării digitale în marketing.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide