Printul, o modalitate surprinzatoare de a trezi interesul generaţiei online

Brandurile de astazi au mai multe modalitati ca oricand de a se conecta cu potentialii clienti si de a le suscita interesul. La randul lor, consumatorii au la dispozitie o gama larga de optiuni pentru a ramane in contact cu brandurile lor preferate. Printul ar putea fi pozitionat ideal pentru a mai reduce din tumultul digital si pentru a-i determina pe cei din asa-numita generatie online sa devina interesati si sa ia decizii de cumparare. Articolul de fata exploreaza modul in care diferentele generationale pot afecta preferintele consumatorilor atunci cand acestia interactioneaza cu mijloacele de comunicare pe suport de print.

Pe scurt, cercetarile de piata releva ca consumatorii de toate varstele – chiar si cei din Generatiile Z si Y (Milenialii) – au mai multe sanse sa fie atrasi de un material printat decat de un mijloc de comunicare pe suport digital. In ultimele sase luni, mai mult de jumatate dintre consumatorii mai tineri au afirmat ca au facut achizitii pe baza corespondentei publicitare. Una dintre cele mai convingatoare calitati ale printului este aceea ca face un bun parteneriat cu canalele digitale. Mijloacele de comunicare printate care cuprind componente digitale pot fi foarte eficiente pentru sensibilizarea consumatorilor mai tineri.

Nu exista nicio indoiala ca peisajul comunicatiilor s-a schimbat vizibil in ultimul deceniu. Brandurile de astazi dispun de mai multe modalitati ca oricand inainte de a realiza conexiuni cu publicul tinta si de a-i suscita interesul. La randul lor, consumatorii au o gama larga de optiuni pentru a ramane in contact cu brandurile lor preferate. Pentru a intelege mai bine modul in care consumatorii din diferite grupe de varste interactioneaza cu mijloacele de comunicare pe suport de print, o companie de cercetare si consultanta in domeniul tehnologiei si al industriei tipografice din Statele Unite a realizat recent un raport anual privind starea comunicarilor tranzactionale, cu accentul pe generatiile identificate in mod obisnuit drept Baby Boomers (Generatia de dupa razboi), Generatia X, Generatia Y (Milenialii) si Generatia Z.

Sondajul confirma faptul ca consumatorii – chiar si cei din generatiile mai tinere – inca apreciaza valoarea materialelor tiparite. De fapt, printul ar putea avea o pozitie unica in tendinta de a mai reduce din tumultul digital si in influentarea persoanelor din asa-numita generatie online, in sensul de a le trezi interesul si a le determin deciziile de cumparare.

In cadrul studiului au fost identificate diferite grupuri de varsta, dupa cum urmeaza: 1) Baby Boomers: persoane nascute intre 1948 si 1964, cu varste in intervalul 58-74 de ani incepand cu 2022; 2) Generatia X: persoane nascute intre 1965 si 1980, cu varste in intervalul 42-57 de ani incepand cu 2022; 3) Generatia Y (Milenialii): persoane nascute intre 1981 si 1996, cu varste in intervalul 26-41 de ani incepand cu 2022 si 4) Generatia Z: persoane nascute intre 1997 si 2004, cu varste in intervalul 18-25 de ani incepand cu 2022.

Poate cea mai convingatoare dovada a faptului ca consumatorii de toate varstele recunosc beneficiile printului a fost observata atunci cand respondentilor li s-a solicitat sa isi exprime opinia referitor la modul in care interactioneaza cu mijloacele de comunicare pe suport de print sau digital. S-a constatat ca consumatorii mai tineri au aratat un interes mai mare pentru mijloacele de comunicare pe suport digital decat cei mai in varsta (44% din Generatia Z fata de 31% din randurile Generatiei Baby Boomers). Insa aceasta nu este o surpriza; ceea ce este surprinzator este ca ponderea consumatorilor mai interesati de corespondenta publicitara fizica a depasit-o pe a celor care manifesta interes pentru comunicatiile din zona digitala din TOATE categoriile de varsta. Cu alte cuvinte, chiar si in randurile generatiei Z si celei a Milenialilor, probabilitatea de a fi interesati de un material printat era mai mare decat cea de a fi atrasi de un mijloc de comunicare pe suport digital.

Atunci cand respondentii au fost intrebati daca au facut recent o achizitie pe baza corespondentei publicitare, peste jumatate din generatia Z si cea a Milenialilor au raspuns afirmativ, cea mai mare probabilitate de a fi influentati in achizitiile lor de corespondenta publicitara putand fi observata in special in randul Milenialilor. Insa chiar si in general, consumatorii mai tineri fac achizitii prin intermediul corespondentei publicitare. Si respondentii mai in varsta au spus ca fac cumparaturi pe baza acestui tip de corespondenta, dar materialele printate par sa ii determine in special pe consumatorii mai tineri sa-si deschida portofelele.

Cei mai multi consumatori sunt inundati de e-mailuri si SMS-uri, iar generatiile tinere cu greu isi pot aminti de o perioada de timp in care comunicatiile digitale nu faceau parte din viata lor. Astfel, este foarte posibil ca corespondenta publicitara sa fie mai mult o noutate pentru consumatorii mai tineri care au devenit „specialisti” in „filtrarea” tumultului digital cu care se confrunta zilnic. In plus, comunicatiile printate sunt mai putin numeroase si, de asemenea, au o prezenta tangibila care le face mai greu de ignorat.

Una dintre cele mai convingatoare calitati ale printului este ca face un bun parteneriat cu canalele digitale. Mijloacele de comunicare pe suport de print pot include un link catre un canal digital, cum ar fi un site web sau un cod QR care poate fi scanat cu un dispozitiv mobil. Nu in ultimul rand, corespondenta publicitara le ofera proprietarilor de branduri o alta modalitate de a trezi interesul clientilor lor – iar dupa toate aparentele, consumatorii din generatiile tinere chiar receptioneaza mesajul.

Mijloacele de comunicare pe suport de print continua sa joace un rol vital in lumea in care traim. Realitatea este urmatoarea: consumatorii – chiar si cei mai tineri – inca recunosc valoarea printului. Avand in vedere rezultatele sondajului, se poate afirma ca tendintele consumatorilor de astazi nu se pot incadra intr-un tipar prestabilit. Interesul bazat pe categoria de varsta poate servi cu siguranta drept un reper aproximativ, insa furnizorii de servicii trebuie sa se familiarizeze cu preferintele unice ale clientilor lor, indiferent de generatia din care fac parte. In final, se poate afirma ca oferirea unei experiente adaptate la predilectiile publicului tinta este una dintre cele mai bune modalitati de a stimula loialitatea si de a incuraja interesul.

 

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide