Cum protejăm afacerile din domeniul poligrafic de pericolul real al atacurilor cibernetice

Efectele atacurilor cibernetice asupra companiilor de toate mărimile, inclusiv asupra celor care activează în industria poligrafică, devin tot mai substanțiale. Se estimează că pagubele provocate de atacurile cibernetice vor depăși suma de 5 miliarde de euro până în 2021, iar atacatorii nu fac diferențe între industrii, de aceea este foarte important ca furnizorii de servicii de imprimare să ia în serios această amenințare.

Problema este cu atât mai importantă cu cât în 2017 peste 60% dintre atacuri au avut ca victime companii cu mai puțin de 1 000 de angajați. Într-o industrie unde majoritatea companiilor sunt de mărime mică sau medie, atacurile cibernetice devin un risc real. Așadar cum își pot proteja antreprenorii informațiile? Cel mai mare pericol pentru furnizorii de servicii de imprimare în încercarea de a combate amenințările cibernetice este însăși tendința acestora de a crede că doar companiile mari sunt supuse riscurilor deoarece sunt foarte cunoscute, cel puțin în segmentul lor de activitate. Însă acest lucru nu înseamnă că astfel de atacuri nu pot viza și companiile mai puțin cunoscute. Hackerii nu fac distincția între mărime și reputație. Noile statistici legate de siguranța cibernetică arată că cel mai mare număr de scurgeri de date (58%) au fost întâlnite în cazul afacerilor mici. Pirații internetului au descoperit că oamenii sunt cele mai vulnerabile verigi din sistemul de securitate al unei companii și că nu e nevoie să utilizeze programe complexe pentru a crea o breșă în sistemul respectiv atât timp cât pot exploata curiozitatea oamenilor pentru a le „deschide porțile” – iar „porțile” pe care le folosesc pentru a ataca sunt cel mai adesea conturile de e-mail ale angajaților. Utilizatorii serviciilor de e-mail cad în capcana de a deschide fișierele infectate primite în inbox, iar odată ce hackerii dobândesc accesul la resursele companiei, pot sustrage informații și paraliza parțial sau total operațiile. Natura acestor atacuri poate varia dacă „victima” este o afacere din domeniul poligrafic. Campaniile de „phishing” pe e-mail sau pe diferite site-uri reprezintă o metodă de furt de identitate prin care se încearcă obținerea de date confidențiale. Pe e-mail, aceste campanii au scopul instalării unor software-uri dăunătoare (malware) care pot bloca accesul la rețea până când compania plătește răscumpărarea cerută de hacker. În această categorie se încadrează și programele spion (spyware) care sustrag informații și transferă date de pe hard disk-uri. Pentru companii acest lucru înseamnă în primul rând oprirea operațiunilor și timp pierdut pentru rezolvarea consecințelor atacurilor.

În plus, aceste acțiuni se pot dovedi extrem de costisitoare. Un raport al companiei de asigurări Chubb din SUA arată că o astfel de operațiune ce are scopul de a repara pagubele produse de atacurile cibernetice costă în medie 400 000 de dolari, o cheltuială considerabilă ce poate însemna sfârșitul unei afaceri mici. Nu trebuie să uităm nici că un astfel de atac cibernetic poate dăuna și reputației companiei, micșorând gradul de încredere a clienților în serviciile sale. Un atac cibernetic asupra unei tipografii ar arăta astfel: un angajat deschide din greșeală un link aparent inofensiv primit pe e-mail, care instalează un fișier de tip malware ce blochează serverele unde sunt păstrate fișierele cu lucrările de imprimare și comenzile clienților. Remedierea acestei probleme poate dura zile sau chiar săptămâni, timp în care vor fi pierduți bani, clienți și comenzi.

În ceea ce privește măsurile practice pe care le pot adopta furnizorii de servicii de imprimare pentru a reduce riscurile atacurilor cibernetice, este important de înțeles că o protecție adițională ce va îmbunătăți securitatea online a unei companii implică un cost mult mai redus comparativ cu cel al remedierii unui atac al hackerilor. În acest sens, specialiștii recomandă implementarea unui program în două etape. Prima etapă constă în instruirea adecvată a angajaților, dat fiind că 90% din atacuri vin pe calea e-mail-urilor de tip phishing. Cea de a doua etapă este izolarea datelor esențiale ale întreprinderii, deoarece nu este suficientă doar crearea unor copii de siguranță. Aceste date trebuie stocate într-o locație din afara sediului companiei, așa cum sunt platformele cloud, deoarece dacă un hacker nu vede datele, atunci nu le poate accesa.

Rețelele de calculatoare precum cele folosite de afacerile din domeniul printului sunt special concepute pentru a facilita schimbul de informații, însă pot fi utilizate și de hackeri pentru a instala rapid un software dăunător. Kodak abordează această problemă pe partea de dezvoltare a soluțiilor software care au la bază ceea ce se numește „segmentare a rețelei” – metodă ce presupune în parte izolarea datelor. Kodak oferă clienților săi serviciul Prinergy de tip SaaS (Software ca Serviciu), care acționează ca un canal securizat de stocare a datelor în cloud. Dacă o tipografie utilizează Prinergy VME, fișierele sale sunt trimise direct în cloud, unde sunt create automat mai multe copii ale documentelor respective și stocate în siguranță în două centre de date diferite puse la dispoziție de Microsoft Azure. În plus, prin Kodak Prinergy Managed Services (de tip IaaS – Infrastructură ca Serviciu), Kodak oferă furnizorilor de servicii de imprimare acces și la instrumente de securitate care le vor îmbunătăți eficiența operațională. Aceste servicii au avantajul de a fi găzduite de platforma Microsoft Azure, în care Microsoft investește anual un miliard de dolari pentru dezvoltare. Astfel, afacerile din domeniul printului vor avea mereu la dispoziție cele mai noi soluții pentru siguranța datelor.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Vizualizari:

Companii promovate in apropiere

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide