După mai multe luni de pandemie, toți înțelegem impactul pe care Covid-19 l-a avut asupra vieții cotidiene și asupra economiei globale. În timpul stării de urgență, multe companii și-au trimis o mare parte dintre angajați – dacă nu chiar pe toți – să lucreze de acasă din motive de siguranță. Keypoint Intelligence a publicat recent rezultatele sondajului „The Future of Office Survey”, iar unul dintre aspectele acestui studiu s-a concentrat pe modul în care angajații care lucrează remote își pot îndeplini sarcinile de lucru.
Efectele produse de apariția virusului au luat prin surprindere multe companii. Chiar și cele care erau pregătite s-au luptat să distribuie într-un termen scurt dispozitive personalului trimis să lucreze de acasă. Drept urmare, peste jumătate dintre respondenții studiului KPI au fost nevoiți să folosească dispozitivul de imprimare pe care îl aveau deja în propria locuință. Totuși, 30% dintre respondenții din SUA și 31% dintre cei din Europa de Vest au declarat că firmele pentru care lucrează le-au decontat noul echipament sau le-au livrat unul acasă.
În vreme ce multe companii mici au declarat că volumul de hârtii imprimate a rămas același în perioada când angajații au lucrat de acasă, companiile de mărime medie din SUA au observat că acest nivel a crescut. Comparativ cu angajații din Europa de Vest, cei din SUA au fost mai dispuși să își achiziționeze singuri anumite materiale sau dispozitive pentru birourile de acasă. O mare parte a companiilor și angajaților care au participat la studiu au notat că această carantină provocată de Covid-19 a accelerat implementarea unor procese mai digitalizate în cadrul practicilor de zi cu zi.
Respondenții au fost întrebați dacă volumul de materiale imprimate s-a schimbat atunci când au început să lucreze de acasă.
Schimbări în privința activității de imprimare în timpul carantinei Covid-19
Cum s-au schimbat volumele de materiale imprimate în timpul lucrului de acasă cauzat de carantină?
Statele Unite ale Americii Europa de Vest
Au crescut Au rămas aceleași Au scăzut Au crescut Au rămas aceleași Au scăzut
Companii mici (1-49 angajați) 17% 52% 31% 28% 38% 32%
Companii medii (50-249 angajați) 46% 34% 19% 31% 39% 31%
Companii mari (+250 angajați) 35% 33% 31% 35% 28% 36%
Sursa: „The Future of Office Survey 2020”, Keypoint Intelligence
Pe durata carantinei, unii manageri și angajați au ales să achiziționeze diverse dispozitive pentru munca de acasă. Respondenții din SUA au fost mai dispuși să își cumpere singuri produsele/serviciile pentru biroul de acasă, în timp ce respondenții din Europa de Vest au pretins ca aceste produse/servicii să fie plătite de către firmele pentru care lucrau:
Dispozitive/servicii achiziționate pentru munca de acasă în timpul pandemiei
Alegeți dispozitivele cumpărate/primite de la angajator pentru munca remote
Statele Unite ale Americii Europa de Vest
Cumpărate de angajat Furnizate de companie Cumpărate de angajat Furnizate de companie
Monitor mare 31% 25% 20% 27%
Linie telefonică separată 22% 25% 12% 35%
Căști 28% 23% 15% 37%
Scanner 21% 29% 16% 24%
Cameră video 26% 27% 23% 28%
Internet de mare viteză 32% 21% 26% 17%
Scaun de birou 33% 19% 27% 23%
Sursa: „The Future of Office Survey 2020”, Keypoint Intelligence
În medie, companiile cu peste 250 de angajați au cheltuit cel mai mult pentru angajații lor (696 de dolari în SUA și 515 euro în Europa de Vest). În ansamblu, afacerile de toate mărimile din SUA au cheltuit mai mult pentru angajații lor decât cele din Europa.
Desigur, nu toată lumea tipărește mai mult ca rezultat al pandemiei. În majoritatea cazurilor, inițiativele ecologice de la birou s-au pus în aplicare și acasă. În urma sondajului KPI s-a putut observa cum carantina provocată de Covid-19 a condus la accelerarea digitalizării proceselor de afaceri. Acest aspect a fost cel mai vizibil în cazul companiilor din SUA cu peste 50 de angajați.
Au trecut câteva luni de la începutul pandemiei și toată lumea are propriile teorii despre cum vor fi afectate economiile și activitățile diferitelor industrii din întreaga lume. Chiar și în vreme ce afacerile sunt preocupate de supraviețuire în timpul acestor vremuri complicate, totuși nu trebuie să piardă din vedere cele mai valoroase active de care dispun: angajații! Companiile trebuie să se asigure că angajații care lucrează de acasă pe perioada pandemiei vor avea acces la instrumentele de care au nevoie pentru a fi eficienți. Acesta este singurul mod de a garanta satisfacția muncii, pentru ca angajații să poată sprijini la rândul lor afacerile în timp ce înaintăm către viitor.