Tiparul online – o piață în creștere

Expoziția Print4All de anul acesta de la Milano, unde reporterii AFP au fost prezenți, a inclus și un program de conferințe și seminare care au abordat noi aplicații și tehnologii de imprimare.

„Channel Innovation and New Technologies: Online Printing” este seminarul în cadrul căruia Ralf Schlözer de la Keypoint Intelligence – furnizor de informații bazate pe analiza statisticilor și de servicii de consultanță pentru industria tiparului digital – a vorbit despre perspectivele de creștere deschise de implementarea soluțiilor web-to-print.

În calitate de director al departamentului de consultanță pentru servicii de imprimare la cerere, Ralf Schlözer este responsabil cu analiza tendințelor pieței din Europa, proiecte de cercetare, prezentări și rapoarte de analiză. Schlözer este inginer în managementul sistemelor tehnologice de tipar și are peste 20 de ani de experiență în industria poligrafică, fiind totodată autorul mai multor lucrări, articole de presă și prezentări.

Conform acestuia, perspectivele de creștere deschise de implementarea soluțiilor web-to-print se află pe un trend ascendent. Este de așteptat ca 40% din producția tipografică din Europa să fie generată în anul 2020 de tipografiile online. Conceptul recent introdus în piață, respectiv personalizarea în masă, reprezintă utilizarea unor sisteme flexibile de producție asistată de calculator pentru a obține output personalizat. Astfel de sisteme combină costul unitar scăzut al procesului de producție în masă cu flexibilitatea personalizării individuale.

Acest concept reprezintă o nouă frontieră în afaceri. În centrul său se află o sporire extraordinară a opțiunilor, fără o creștere a costurilor. De această platformă beneficiază atât industria de print cât și cea de ambalaje. Imprimarea online s-a dezvoltat deja în Italia, unde firmele de print se concentrează din ce în ce mai mult pe procese de vânzări și marketing mai bune (63,2%), creșterea eficienței producției (56,1%) și dezvoltarea de noi aplicații tipărite (54,4%).

În timp ce albumele foto sunt la mare căutare în țări precum Germania, Austria sau Elveția, acestea reprezintă doar 9,1% din producția firmelor italiene. În schimb, produsele care înregistrează un număr relativ mare de cereri în Italia sunt broșurile (54,5%), cataloagele/revistele (42,4%) și cărțile (38,4%). La polul opus se află ambalajele (15,2%) și produsele decorative imprimate (12,1%).

Ralf Schlozer, Keypoint Intelligence
Ralf Schlozer, Keypoint Intelligence

 

Conceptul de web-to-print prezintă multe avantaje pe care tot mai multe companii încep să le întrevadă. Un client care utilizează platforma va găsi cu ușurință cele mai potrivite companii de print, finisare etc. De asemenea, serviciile de prepress și design online se dezvoltă cu rapiditate. Există diverse firme care oferă soluții pentru template-uri, iar unele softuri sunt disponibile sub formă de pachete promoționale.

Platforma de personalizare în masă poate fi accesată și de pe smarthone, deoarece utilizatorii finali doresc să vadă întâi template-urile în format digital. Chiar dacă o companie are deja designul și grafica pentru produse, acesta nu este un motiv serios să nu investească și în web-to-print.

În prezent un utilizator nu trebuie să fie expert în folosirea software-urilor. Clientul poate alege elemente de la diverși producători și le poate combina obținând un rezultat optim. Soluțiile se mută tot mai mult în cloud, unde există totdeauna backup și mentenanță pentru softuri. Iar producătorii pot obține mai ușor informații despre utilizatori. Și astfel toată lumea e mulțumită.

Seminarul „Channel Innovation and New Technologies: Online Printing” a fost organizat de Print4All, în colaborare cu Business International – Fiera Milano Media.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide