Decorarea digitala a hainelor — intre provocarile mediului si presiunea pietei

Imprimarea si broderia digitala a tricourilor in Marea Britanie reprezinta 11% din vanzarile de tricouri, crescand cu 40% anual pe masura ce creste cererea de articole personalizate rapide. Phil Oakley, director al companiei britanice Onpoint Supply Services si profesionist cu experienta in industrie, ofera o perspectiva asupra modului in care furnizorii de servicii de imprimare isi pot folosi cunostintele si abilitatile din alte domenii pentru a accesa locuri de munca in sectorul printului pe textile aflat in crestere constanta

Avand o experienta de peste 30 de ani in industria imprimarii si imagisticii, am observat numeroase schimbari in domeniile in care am activat. In principal, m-am concentrat pe fotografie, semnalistica si fashion, toate fiind domenii care, in cursul evolutiei lor, au cunoscut tranzitia de la analog la digital.

Sa incep cu fotografia; lucrand in roluri de productie la Kodak timp de zece ani, am fost martorul unei schimbari pur si simplu seismice. Companiile de Procesare Kodak angajau mii de oameni in Marea Britanie in roluri de procesare, incepand de la unitatile centralizate de mare productie pana la cele cateva sute de centre de developare foto „intr-o ora” din magazine de retail precum Boots. Insa din cauza afluxului urias de tehnologii digitale, acele zile sunt demult apuse.

Dar revenind la semnalistica si la experienta mea din perioada in care am lucrat la HP: grafica de mari dimensiuni era realizata prin metode traditionale de imprimare, fiind destinata aplicatiilor precum semnalistica, materialele POS si standurile expozitionale. Cu toate acestea, display-urile digitale flexibile au devenit mai subtiri, mai accesibile, iar piata POS trece din nou prin fazele incipiente ale perturbarilor si transformarilor. Ganditi-va doar la afisajele din statiile de autobuz, panourile publicitare si elementele de semnalistica din magazine — multe dintre acestea au trecut deja la ecrane digitale.

In final, avem imprimarea pe imbracaminte, unde, in opinia mea, exista o multime de oportunitati neexploatate pentru acei furnizori de servicii de imprimare care s-au concentrat anterior pe fotografie si semnalistica. Dezvoltarile in domeniul sublimarii termice pe textile din poliester inseamna ca acest sector a trecut deja printr-o transformare semnificativa, iar in ceea ce priveste lantul de aprovizionare pentru imbracaminte, articole vestimentare si fashion, mai avem inca multe de descoperit.

Este adevarat ca multe tehnici de decorare si parcursul actual al consumatorului pana la achizitia articolelor de imbracaminte se bazeaza pe tehnologii digitale. Cu toate acestea, esenta pietei propriu-zise are inca o abordare clasica. Ganditi-va la acest lucru ca la caroseria unui automobil Tesla electric cu motorul unui Cadillac Eldorado clasic.

Cererea si oferta
Desigur, banii sunt cei care vorbesc. Astfel, date recente sugereaza ca piata de imbracaminte din Marea Britanie a generat venituri de aproape 86 de miliarde de lire sterline pana la sfarsitul anului 2024. Aceasta o pozitioneaza ca a treia piata globala de imbracaminte, dupa SUA si China.

In ceea ce priveste comertul electronic cu articole de moda din Marea Britanie, se asteapta ca piata sa ajunga la o valoare de 44 de miliarde de dolari pana la sfarsitul anului si sa atinga 122 de miliarde de dolari pana in 2032. Daca adaugati cererea tot mai mare de produse ecologice — piata fiind evaluata in prezent la 261 de milioane de dolari si prognozata sa creasca semnificativ in urmatorii opt ani — oportunitatile devin mai clare.

Desi sustenabilitatea si factorii de mediu sunt inca domenii relativ noi de luat in considerare pentru tipografi, acest lucru nu mai este o noutate in sectorul fashion. Provocarea modelului de afaceri bazat pe cerere si oferta in acest domeniu o reprezinta deseurile pe care le creeaza. Datele recente arata ca in Marea Britanie aproximativ 650.000 de tone sunt redirectionate anual catre reciclare si eliminare la sfarsitul ciclului de viata, iar alte 421.000 de tone sunt exportate catre gropile de gunoi.

Deseurile textile reprezinta o preocupare majora de mediu pentru guvernul britanic si, desi datele privind emisiile de CO2 sunt greu de stabilit cu exactitate, se estimeaza ca sunt create aproape 30 de milioane de tone de emisii de asemenea emisii pe an.

Daca ne uitam la o subcategorie importanta, in Regatul Unit se cumpara si se poarta peste 600 de milioane de tricouri in fiecare an, ceea ce reprezinta aproximativ 65% din totalul articolelor de imbracaminte vandute. Dintre acestea, cel putin 50% sunt decorate, dar faptul ca 230 de milioane sunt produse in strainatate subliniaza nevoia unor servicii de decorare digitala agile si mai locale.

Imprimarea si broderia digitala a tricourilor din Regatul Unit reprezinta acum aproximativ 11% din totalul tricourilor cumparate si purtate, dar creste cu aproximativ 40% anual, aceasta schimbare venind de la preferintele consumatorilor pentru produse rapide si personalizate.

Nevoia de schimbare
In vreme ce acestea sunt niste statistici excelente, realitatea este ca industria britanica mai are mult de parcurs pentru a se indrepta in directia unei operatiuni sustenabile, onshore, la cerere. Un aspect comun este ca atat fotografia, cat si semnalistica s-au confruntat, din diverse motive, cu o rezistenta puternica la schimbare — insa, in cele din urma, fiecare a avut parte de momente decisive de transformare.

In fotografie, un asemenea moment decisiv a fost probabil inventarea cardului de memorie de 1 GB, intre 2003 si 2005 vanzarile de camere digitale depasind astfel vanzarile de camere cu film. In cele din urma, tehnologia a facut mult mai usor pentru oricine sa faca fotografii reusite, fara sa fie nevoie sa inteleaga lucruri tehnice precum profunzimea campului sau timpii de expunere. A aparut si integrarea camerelor foto in telefoane, lucru care, incepand cu anul 2000, nu a fost doar un moment de cotitura, ci o adevarata etapa de transformare majora.

In ceea ce priveste semnalistica, momentul decisiv a fost aproape sigur imprimarea cu jet de cerneala. De la vechiul plotter cu stilou pana la capetele de imprimare moderne, foarte performante, dotate cu pana la 4.800 de duze microscopice ce pulverizeaza cerneala pe baza de apa cu o viteza foarte mare — pana la 50.000 de picaturi pe secunda, fiecare miscandu-se cu pana la 10 metri pe secunda — concurenta este foarte mica. Ca dovada, incercati dvs. sa pictati un panou atat de repede!

Cu toate acestea, in ceea ce priveste decorarea hainelor, industria profita cu siguranta de tehnologia de imprimare digitala, care a fost perfectionata pe alte piete si substraturi. Totusi, tehnologia de imprimare s-ar putea sa nu fie factorul decisiv care sa determine industria sa treaca printr-o transformare dureroasa; mai degraba, este probabil sa fie o combinatie a diversi factori, printre care legislatia referitoare la depozitarea deseurilor si emisiile de CO2, precum si mentalitatea generatiilor Z si Alpha, care traiesc aproape in totalitate in mediul digital si online.

Chiar daca sunteti in intarziere cand vine vorba de decorarea hainelor, nu inseamna ca ati pierdut oportunitatea. Cei care stiu sa castige timp pretios in procesul de lucru, sa controleze culorile si sa gestioneze diferitele tipuri de materiale sau care stapanesc tehnologia capetelor de imprimare pot inca sa profite de o piata care are mare nevoie de schimbare.

Imprimarea este un set de competente complex care iti deschide accesul in numeroase piete profitabile. Daca intrati mai devreme decat mai tarziu pe piata decorarii hainelor, afacerea dvs. va putea sa se adapteze si sa evolueze odata cu acest sector.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide