Printre punctele forte identificate în raportul „IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2019-2020 Vendor Assessment” se numără și inovația tehnologică, atenția la feedback-ul clienților și o mare bază de utilizatori. La fel de importante au fost considerate și programele Ricoh destinate dezvoltării afacerii. Poziția de lider a fost câștigată de Ricoh și prin investițiile considerabile destinate utilizării feedback-ului clienților în procesul de cercetare și dezvoltare. Recent, această strategie a dus la proiectarea premiatului echipament Pro VC70000, care a introdus pe piață o tehnologie de uscare brevetată de Ricoh dar și o nouă gamă de cerneluri. Prin aceste inovații, Ricoh a reușit să reducă timpul de producție prin eliminarea etapei de pre-tratare a substratului de imprimare, care poate fi atât hârtie offset cât și inkjet, oferind o mai mare flexibilitate creativă și costuri de producție mai mici. Soluționarea acestor aspecte atât de importante în industria de print a fost realizată prin investiții anuale în valoare de un miliard de dolari destinate cercetării și dezvoltării.
Poziția de lider de piață a lui Ricoh se datorează și serviciului de relații cu clienții, cărora continuă să le ofere suport chiar și după instalarea echipamentelor. Clienții producătorului japonez beneficiază de experiența unor echipe specializate de tehnicieni, ingineri și manageri care oferă și servicii de pregătire a personalului în domenii precum managementul culorii, dar și al dezvoltării planului de vânzări.
„Colaborarea pe care o avem cu clienții pentru înțelegerea nevoilor lor și a modului în care aceștia se pot adapta la cerințele pieței este fundamentală, deoarece acest lucru ne permite să putem dezvolta soluții și servicii care să îi ajute”, a declarat Eef de Ridder – Vicepreședinte, Ricoh Europe.