Viitorul imprimării digitale pe textile până în 2026

Pentru 2021 valoarea sectorului de piață al imprimării digitale pe textile a fost estimată la 3,82 miliarde de euro, în creștere față de 3,16 miliarde de euro în 2020. Cererea pentru materiale textile imprimate digital a înregistrat o revenire puternică iar potrivit studiului de piață al Smithers – „The Future of Digital Textile Printing to 2026” – această tendință va continua în următorii cinci ani, în contextul în care industria își va recupera pierderile cauzate de pandemie.

Smithers estimează că o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 12,7% va conduce la o valoare globală de 6,95 miliarde de euro în 2026 pe segmentul de piață al imprimării digitale pe textile. Această creștere va corespunde unui trend similar în ceea ce privește volumul țesăturilor imprimate prin tehnologie inkjet (îmbrăcăminte, mobilier de uz casnic, materiale textile tehnice, sisteme de afișare), pentru care se estimează o creștere de la 2,89 miliarde metri pătrați în 2021 la 5,53 miliarde de metri pătrați până în 2026.

Marea majoritate a echipamentelor de imprimare pe materiale textile aflate în prezent în funcțiune sunt modele de mici dimensiuni, iar aproximativ 5% dintre acestea sunt dedicate segmentului direct-to-gament (DTG). Deși imprimantele mari de tip roll-to-roll într-o singură trecere sunt responsabile pentru cea mai mare parte a producției, încă există mai puțin de 50 de echipamente de acest tip la nivel mondial. Datele Smithers arată că pe măsură ce tot mai mulți furnizori de servicii de imprimare investesc în imprimante inkjet pentru materiale textile, vânzările de echipamente vor depăși pragul de 1 miliard de euro în 2026. Acestea vor genera la rândul lor vânzări de substraturi și consumabile – veniturile anuale înregistrate de vânzarea cernelurilor originale vor atinge totalul de 2,20 miliarde de euro până în 2026. Potențialul pentru o mai mare libertate în ceea ce privește designul, pentru țesături personalizate, tiraje mici și impact mai redus asupra mediului se traduce printr-o creștere a entuziasmului pieței cu privire la noua generație de imprimante inkjet DTG. Acest trend a fost accelerat și de experiența Covid-19, implicit de creșterea ponderii comerțului electronic și de schimbările petrecute în dinamica lanțurilor de aprovizionare.

Șocul puternic din perioada 2019-2020 a declanșat pierderi de până la 910 milioane de euro pe segmentul articolelor textile imprimate – cele mai semnificative scăderi au fost înregistrate în modă, precum și în producția de elemente de semnalistică imprimate pe materiale textile și în cea de materiale textile tehnice. În schimb vânzările de mobilier imprimat au crescut, deoarece cumpărătorii blocați în case au investit în reamenajarea locuințelor. În plus, odată cu închiderea punctelor fizice de vânzare, unele branduri precum Nike și Ralph Lauren au investit în afaceri online bazându-se pe flexibilitatea oferită de tehnologia inkjet. Amazon a declarat că va investi 400 milioane de dolari în achiziționarea de echipamente digitale de imprimare pe textile pentru a-și diversifica în continuare afacerea online. Pe măsură ce piața va evolua vor apărea progrese tehnologice care vor declanșa vânzări suplimentare. Dintre acestea enumerăm: un nivel mai mare de automatizare a imprimantelor și echipamentelor de finisare, creșterea randamentului mașinilor și utilizarea pe scară largă a cernelurilor pe bază de pigmenți în domeniul semnalisticii și amenajărilor interioare. Totodată există un interes tot mai crescut pentru tehnologia direct-to-film (DTF), care permite imprimarea designurilor personalizate pentru tricouri pe filme speciale, combinând avantajele imprimării cu jet de cerneală și ale imprimării prin transfer, ceea ce elimină etapele de pretratare și permite personalizarea textilelor mai închise la culoare.

Un raport al IndustryARC estimează că imprimarea digitală pe textile va atinge valoarea de 7,1 miliarde de dolari la nivel global până în 2026, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 15,8% în perioada 2021-2026. Cercetarea de piață amintește că la această tendință ascendentă contribuie și faptul că tehnologiile de imprimare digitală utilizează cerneluri care oferă printurilor o durată de viață mai lungă, asigură o fiabilitate mai mare, precum și o mai bună eficiență din punct de vedere al costurilor. O altă influență asupra pieței, de data aceasta negativă, a fost exercitată de pandemie – în perioada post-lockdown a scăzut interesul consumatorilor de a vizita punctele fizice de vânzare a articolelor textile din cauza pericolului de răspândire a virusului. Drept urmare criza globală a încetinit exporturile și cererea pe zona de producție digitală a textilelor.

În ceea ce privește ponderea materialelor textile imprimate digital, poliesterul se așteaptă să crească cu un CAGR de 15% până în 2026. Motivele pentru această creștere sunt numeroase: poliesterul absoarbe mai puțină umiditate decât multe alte tipuri de textile, iar calitatea țesăturii rămâne aceeași. Spre deosebire de majoritatea fibrelor naturale, produsele din poliester sunt reciclabile. În plus este un material rezistent și mai puțin sensibil la temperaturi ridicate decât multe alte fibre sintetice – țesăturile din poliester se decolorează foarte greu și sunt ușor de întreținut.

Potrivit IndustryARC, imprimarea articolelor de îmbrăcăminte se așteaptă să crească cu un CAGR de 16,1% până în 2026. Acest fapt se datorează versatilității imprimantelor digitale, care pot printa pe țesături din mătase, poliester, viscoză și numeroase alte materiale textile organice cum ar fi bumbacul, lâna și inul. În plus cernelurile pentru tipar digital sunt cele mai versatile, asigurând o imprimare de înaltă calitate și îndeplinind cele mai exigente standarde de rezistență din industrie. Utilizând combinații nelimitate de culori, echipamentele pentru imprimarea digitală a textilelor ocupă mai puțin spațiu decât caruselele serigrafice și sunt mai economice în ceea ce privește consumul de energie electrică și de cerneală, procesul fiind mult mai prietenos cu mediul înconjurător.

Europa a dominat segmentul de imprimare digitală pe materiale textile în anul 2020 și se estimează că sectorul european va crește cu un CAGR de 15,6% până în 2026. Numărul instalărilor de imprimante digitale pentru textile devine tot mai mare în Europa pentru a satisface nevoia de timpi de execuție mai rapizi, tiraje mai mici și imprimări de date variabile la calitate înaltă.

mporturile de articole vestimentare imprimate digital au fost evaluate la 198,9 miliarde de dolari în 2018, înregistrând o rată medie de creștere de 5,8% pe an. Cele mai mari piețe europene includ Germania, Franța, Marea Britanie, Spania, Olanda și Italia – împreună, acestea însumează aproape 72% din ponderea importurilor de articole vestimentare din UE. Se anticipează că și regiunea Asia-Pacific va înregistra o creștere considerabilă pe segmentul imprimării digitale a textilelor în următorii ani, în principal datorită stabilității financiare și sprijinului guvernamental din regiune. Țările emergente precum India și China vor avea și ele creșteri semnificative pe acest sector în viitorul apropiat.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide