World Printers Summit 2022 – trenduri și provocări în industria ziarelor tipărite

World Printers Summit este locul anual de întâlnire al WAN-IFRA (World Association of News Publishers) – comunitate globală și organizație non-guvernamentală formată din asociații naționale și regionale de presă și publicații, agenții de presă și directori de ziare din 100 de țări. Ediția din 2022 a evenimentului (18-19 mai) a avut loc sub formă de webinare în cadrul cărora au fost abordate provocările industriei ziarelor tipărite, reunind tipografi, furnizori de materiale și producători de echipamente și soluții pentru prepress, finisare și livrare.

Prima conferință a World Printers Summit 2022 – „Newsprint Challenges and the Future!” – l-a avut în prim-plan pe Ruud van den Berg, vicepreședinte senior de vânzări în cadrul UPM Communication Papers, producător mondial de hârtie pentru industria grafică. Potrivit acestuia, ziarele și publicațiile digitale câștigă tot mai mult teren pe piață în vreme ce editorii suferă o transformare a modelelor de afaceri. Acest trend nu este unul uniform la nivel global: digitalizarea ziarelor avansează mai rapid în America de Nord spre deosebire de Germania, unde doar 15,5% din totalul ziarelor au fost digitalizate. Reprezentantul UPM a identificat numeroase tendințe și provocări: monetizarea publicațiilor digitale este dificilă, presa scrisă rămânând una dintre cele mai respectate forme de transmitere a informațiilor în aproximativ 75% dintre țările UE. Totuși cererea de ziare tipărite continuă să scadă, deși ritmul acestei scăderi a încetinit în 2021. Anul trecut au fost tipărite sub formă de ziare aproximativ 12 milioane de tone de hârtie, iar în prezent tipografii se confruntă cu probleme de aprovizionare cauzate de un declin al producției de hârtie. Industria producătoare de hârtie pentru aplicații grafice și-a redus în ultimii doi ani și jumătate capacitatea de producție cu aproximativ 9 milioane de tone în Europa și America de Nord (10% din consumul total al industriei grafice globale). Impactul a fost semnificativ dat fiind că întreaga industrie grafică globală a consumat în 2021 o cantitate totală de 90 de milioane de tone. În Europa, fabricile de hârtie și-au redus capacitatea cu peste 2 milioane de tone începând cu 2020. Editorii de ziare și producătorii de hârtie se confruntă și cu o creștere a prețurilor la energie electrică, dar și cu disponibilitatea redusă a hârtiei reciclate necesare tot mai mult și în industria de packaging datorită creșterii comerțului online. Ruud van den Berg a afirmat că și războiul din Ucraina are un impact major asupra industriei – Rusia are o capacitate de producție de 1,3 milioane de tone de hârtie pentru ziare, iar aproximativ 10% din producția rusească era exportată către Europa.

Conferința „Sustainable Procurement for Newspaper Production” a oferit două perspective diferite ale problemelor de procurare a materialelor prin vocea directorului de aprovizionare și sustenabilitate din cadrul grupului media german Funke – Gundula Ullah – și prin vocea lui Shyam Shanker, director în cadrul Bennett, Coleman and Co. Ltd. (Times Group) din India. Reprezentanta Funke a vorbit despre cele 6 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) implementate de organizația sa, pe când Shyam Shanker a prezentat principalele provocări de aprovizionare din India – micșorarea capacităților de producție, explozia comerțului electronic, dar și problemele de reglementare cauzate de politica „Blue Sky” a Chinei sau de normele REACH pentru spațiul european. Ella Vilén, specialist senior pe probleme de sustenabilitate în cadrul UPM Communication Papers, a prezentat la conferința „Responsible Sourcing and Supply Chain Emissions” principiile de sustenabilitate respectate de către UPM, companie dedicată gestionării sustenabile a pădurilor, care plantează 50 de milioane de copaci anual.

În cadrul conferinței „World Printers Forum Outlook 2022”, Ingi Olafsson – directorul World Printers Forum – a prezentat pe scurt rezultatele sondajului anual realizat de WAN-IFRA în cadrul organizațiilor sale membre. În 2022 sondajul a fost realizat cu ajutorul a 73 de respondenți din 17 țări, aceștia fiind editori de publicații cu tiraje săptămânale între 100 000 și 4 milioane de exemplare. Aproximativ 70% dintre respondenți au afirmat că plănuiesc să investească în tehnologie de imprimare sau în tehnologie sustenabilă, iar 57,6% dintre aceștia au obținut profituri mai mari în 2021, în ciuda situației pandemice. 67,1% dintre respondenți anticipează că această creștere se va păstra constantă pe parcursul anului 2022, în timp ce mai puțin de 20% anticipează un impact negativ asupra profitului. În ceea ce privește forța de muncă, 55,3% dintre participanți au precizat că organizațiile lor au avut mai puțini angajați în 2021 decât în anul precedent. Prima zi a evenimentului World Printers Summit s-a încheiat printr-un „Executive Panel” care a avut ca invitați 4 directori de producție de ziare – aceștia au prezentat situația industriei în Germania, Scandinavia, Belgia și India.

A doua zi a summitului a debutat cu webinarul „Operational Crisis Management – Business Continuity Management”. Dr. Detlef Hartmann, profesor în cadrul Stuttgart Media University, a oferit un set de metode și proceduri adecvate pentru situațiile de criză din cadrul unei organizații – de la evaluarea riscurilor și măsuri preventive până la concepte ca urgența, comunicarea internă și externă și învățarea din situații critice. Apoi în cadrul webinarului „Print Automation in Practice”, Ronny Ruud – dezvoltator de instrumente editoriale pentru Aftenposten, ziarul cu cea mai mare circulație din Norvegia – a prezentat principalele funcții ale Aptoma, un instrument digital care simplifică procesul de paginare prin crearea de șabloane dinamice cu ajustarea automată a mărimii imaginilor/formei textului/spațierii, cât și prin integrarea de elemente create prin InDesign.

În cadrul conferinței „Power Saving Project at Daily Print”, Thomas Sandström – reprezentant al VK media din Suedia – a prezentat pașii făcuți de compania sa pentru a reduce tot mai mult consumul de energie electrică în cadrul proceselor de producție. Compania a reușit să își reducă acest consum cu 83 922 KWh/lună – de la 165 026 KWh în aprilie 2017 la 81 104 KWh în aprilie 2022 – schimbările fiind realizate simultan cu creșterea de 3,6% a capacității de producție. Thomas Sandström îi invită pe marii producători europeni care doresc o astfel de transformare să acceseze în primul rând opțiunile de sprijin financiar disponibile în zona UE.

Ultima conferință a World Printers Summit a fost „Climate Conditions From Paper Mill to Printing Plant”, în cadrul căreia reprezentanți ai UPM, Koenig & Bauer AG și Ecograf au analizat modurile în care poate fi redusă cantitatea de deșeuri de hârtie și eliminați timpii de inactivitate cauzați de condițiile atmosferice. Au fost oferite măsuri de prevenție a fenomenului de condensare care poate deteriora hârtia în timpul transportului și depozitării și s-a discutat despre beneficiile oferite de controlarea umidității în interiorul tipografiilor.

Înregistrările celor nouă webinare au fost publicate și pot fi urmărite pe website-ul WAN-IFRA în urma înscrierii post-eveniment.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide