Mesajul de brand este arta folosirii cuvintelor potrivite pentru a comunica esența unei mărci comerciale potențialilor clienți. O companie are la dispoziție doar câteva secunde pentru a convinge un consumator care îi vede reclama să ia decizia dacă achiziționează sau nu produsul promovat. Serviciile pe care le oferă o firmă pot vorbi de la sine, însă un mesaj clar și de impact reprezintă cea mai sigură metodă de a stârni curiozitatea unui client. Strategia de promovare va determina exact ceea ce dorește un brand să transmită publicului. Valorile și obiectivele companiei sunt cele ce pun bazele modului în care potențialii clienți percep firma respectivă și stabilesc locul acesteia pe piață. Mesajul de brand se adresează nu doar clienților ci și propriilor angajați, pentru că obiectivele și valorile unui brand au impact și asupra oamenilor din firmă, nu doar asupra publicului larg.
O strategie de marketing de succes se dezvoltă întotdeauna în jurul mesajului de brand, care trebuie să conțină câteva elemente esențiale. Primul dintre acestea este stabilirea misiunii companiei, care de obicei este enunțată printr-o propoziție scurtă ce definește practic motivul pentru care a fost înființată o afacere. Acest enunț ar putea fi formulat astfel: „Existăm pentru a …”. Este indicat să fie găsite cât mai multe formulări, pentru ca în final să poată fi aleasă cea care surprinde cel mai bine esența afacerii respective.
Următorul pas în determinarea mesajului de brand este exprimarea viziunii companiei. Aceasta reprezintă o afirmație imaginativă care stabilește obiectivul viitor al activității. Afirmația ar putea suna astfel: „Compania noastră va fi…”. Și în acest caz sunt indicate formulări multiple.
Valorile determină modul în care un brand își desfășoară afacerea și care ghidează drumul companiei spre viitor. Identificați cât mai multe urmând modelul: „Credem că…” sau „Credem în…”.
Caracteristicile specifice sunt elementele care diferențiază o companie de concurență. Strategia și modelul dvs. de afaceri vă vor ajuta să le stabiliți, iar mesajul de brand trebuie să le transmită clienților. Începeți să definiți caracteristicile specifice prin enumerarea aspectelor care vă fac diferiți și mai buni în industria dvs, precum planurile tarifare, calitatea pe care o oferiți sau materialele utilizate. Caracterul unic al afacerii dvs. trebuie să iasă în evidență ori de câte ori un potențial client vede logo-ul dvs, vă vizitează website-ul sau citește postările pe care le-ați făcut pe social media.
Un mesaj de brand eficient nu se rezumă doar la cuvintele transmise publicului. Modul în care acest mesaj le este comunicat clienților e la rândul său esențial, deoarece scoate la suprafață personalitatea brandului. Propoziția unică de marketing este unul dintre cele mai importante elemente ale mesajului de brand. În doar câteva cuvinte, puteți compune un mesaj care poate să răsune în mintea receptorului săptămâni sau chiar luni de zile. Companiile pot utiliza aceste propoziții unice de marketing oricum doresc, fie la descrierea afacerii, fie pentru a provoca emoții. Totul depinde de personalitatea brandului respectiv. Indiferent de sloganul pe care îl alegeți, acesta trebuie să fie simplu, scurt și memorabil.
Mesajul de brand exprimă în cuvinte esența unei mărci comerciale, așadar asigurați-vă că nu îi subestimați puterea.