Totuși, industria de packaging a trecut prin schimbări majore datorate trendului sustenabilității. În septembrie 2018, una dintre cele mai mari companii la nivel mondial în domeniul comerțului online, Amazon, își anunța planul pentru „Frustration-Free Packaging Vendor Incentive Program”, al cărui rol era de a-i convinge pe vânzători să folosească ambalaje mai mici și mai ușoare. În plus, începând cu data de 1 august 2019, Amazon a început să îi amendeze cu 1,99 de dolari pe toți vânzătorii care nu se conformau standardelor sale. Motivele erau și încă sunt evidente: costuri mai mici, deșeuri reduse și declanșarea unei mișcări uriașe concentrate pe inovație în industria producătoare de ambalaje.
Un studiu realizat de firma americană de consultanță în management, McKinsey & Company, arată că în timpul pandemiei cererea de ambalaje va trece prin trei etape care se vor întrepătrunde, așa cum am văzut că s-a petrecut deja în China sau Coreea de Sud. În primul rând am putut observa cum cererea a crescut pentru ambalajele destinate alimentelor, produselor farmaceutice, produselor de îngrijire corporală și pentru ambalajele destinate transportului în domeniul comerțului online. Totuși, în același timp, cererea pentru ambalaje destinate produselor industriale, de lux, a scăzut. În plus, impactul acestor influențe asupra producătorilor de ambalaje va depinde în mare parte de portofoliile lor, de utilitatea ambalajelor și de capacitatea de adaptare a modelelor.
Dacă prima etapă va fi cea a șocului inițial care poate dura până la patru săptămâni și care își va face apariția prin scăderea cererii pentru anumite tipuri de ambalaje, a doua fază va fi perioada când țările vor aduce sub un relativ control pandemia, moment în care din cauza scăderii veniturilor cererea va scădea și ea în mai toate domeniile în afară de sectorul de sănătate și pentru anumite categorii de produse alimentare. Etapa a doua va veni alături de schimbarea comportamentului de cumpărare al consumatorilor care vor începe să achiziționeze în avans, în cantități mai mari și vor dubla numărul de cumpărături realizate online. A treia fază, potrivit McKinsey, este una de destindere în care cererea pentru ambalajele de toate tipurile va crește din nou gradual, creșterea va fi însă mai lentă în privința ambalajelor pentru produsele de lux, produselor pentru călătorie sau celor destinate industriei ospitalității.
Adaptarea la cerere și la noul ritm al nevoilor unei economii în refacere va fi, drept urmare, vitală pentru supraviețuirea producătorilor de ambalaje în viitorul apropiat, iar firme precum Color Systems sunt un exemplu în această privință. Color Systems proiectează și produce o gamă diversă de cutii din carton ondulat, fie că sunt ambalaje de tranzit pentru transportul sau manipularea oricărui tip de articol de consum, oferta mergând până la realizarea personalizată de display-uri high-end pentru zona de retail. Produsele beneficiază de valoare adăugată asigurată de livrarea la termen și de soluții și strategii de reducere a costurilor – acestea având o importanță covârșitoare în această perioadă. Astfel, produsul sau aplicația oricărui client își va găsi soluția perfectă în biblioteca de peste 2000 de modele redimensionabile de cutii și display-uri POP/POS, la standarde ECMA (carton duplex) şi standarde FEFCO (carton ondulat). Atelierele experților Color Systems pot realiza și structuri POS/POP cu părţi multiple precum mobilier, pereţi sau standuri, fără a exclude standarde pentru plastic și PVC, totul datorită echipamentelor și software-ului de cea mai nouă generație asigurate de partenerul Color Systems, Adline Solutions.
Toate modelele de cutii ale bibliotecii pot fi adaptate pentru ca proiectarea structurală prin modelare virtuală 3D să răspundă cerințelor oricărui tip de personalizare a produselor. Totodată nu trebuie uitat nici faptul că orice model de cutie fabricată în atelierele Color Systems poate fi inscripționat potrivit cerințelor clientului și poate beneficia de finisaje speciale precum lăcuirea selectivă sau decuparea cu laser. Color Systems sprijină producătorii și vânzătorii aflați la început de drum care doresc ambalaje speciale adaptate fiecărui client, tocmai de aceea tirajul minim pentru orice comandă este de o singură bucată.
Color Systems oferă promptitudine, rapiditatea execuției, diversitatea modelelor, personalizare și adaptare la tipuri noi de produse – acestea sunt principiile pe care se va baza revenirea treptată și dezvoltarea pe mai departe a industriei de packaging.