Very Peri 17-3938 a fost concepută pentru a încuraja încrederea și curiozitatea care animă spiritele creative într-un nou peisaj plin de posibilități. Culoarea păstrează câteva dintre calitățile albastrului, completându-le printr-o nouă perspectivă și plasând totodată viitorul într-o lumină nouă. Alegerea Institutului Pantone sugerează că trăim într-o epocă dominată de transformare – Very Peri 17-3938 este deci un simbol al spiritului global al tranziției pe care o traversăm. Pe măsură ce ieșim din izolare, conceptele și standardele se transformă după ce viețile noastre în mediul fizic și digital vor fi fuzionat în moduri noi.
Noua culoare vorbește despre designul digital, ce extinde limitele realității deschizând ușa către o lume virtuală dinamică în care putem explora și crea noi posibilități cromatice. Odată cu tendințele din domeniul jocurilor electronice, popularitatea metaversului și creșterea comunităților artistice în spațiul digital, Very Peri 17-3938 ilustrează fuziunea necesară vieții moderne și modul în care tendințele cromatice din lumea digitală se manifestă în lumea fizică și viceversa.
Laurie Pressman, vicepreședintele Institutului Pantone Color, a amintit cu această ocazie schimbările care au avut loc în ultimii doi ani la nivel mondial: „Culoarea Pantone a anului reflectă ceea ce se întâmplă în cultura noastră globală. Crearea unei noi culori pentru prima dată în istoria programului educațional Pantone Color of the Year reflectă inovația și transformările care au loc la nivel global. Pe măsură ce societatea continuă să considere culoarea drept o formă critică de comunicare și o modalitate de a exprima și influența idei și emoții, complexitatea acestei noi nuanțe de albastru cu infuzie de violet-roșu evidențiază posibilitățile vaste care se deschid în fața noastră”.
Very Peri a fost aleasă drept culoarea anului 2022 în urma unui proces de selecție care a presupus o analiză atentă a trendurilor, reprezentanții Institutului Pantone Color declarând că experții săi în culoare străbat lumea în căutarea unor noi influențe. Acestea pot include industria de divertisment și filmele aflate în producție, colecțiile de artă itinerante și noii artiști, moda, toate ramurile de design, destinațiile de călătorie populare, precum și noile stiluri de viață, stiluri de joc și condiții socio-economice. Influențele pot proveni de asemenea de la noile tehnologii, materiale, texturi și efecte care au un impact asupra culorilor, platformele relevante de social media și chiar evenimentele sportive viitoare care captează atenția la nivel mondial. Timp de 23 de ani, culoarea anului a influențat dezvoltarea produselor și deciziile de achiziție în mai multe industrii, inclusiv în modă, mobilier pentru casă și design industrial, precum și producția de ambalaje și design-ul grafic.
Culorile Pantone ale anului 2021 au fost Ultimate Gray 17-5104 și Illuminating 13-0647, o combinație prin care s-a dorit transmiterea unui îndemn la rezistență și optimism.