Provocările din perioada pandemiei au fost depășite cu bine de către GT, compania fiind sprijinită pentru prima dată în 30 de ani de către guvern prin Măsura 2, care potrivit directorului general a venit la momentul oportun. Situația însă nu este la fel de pozitivă și în prezent, în lipsa fondurilor europene: „E foarte greu pentru clienții noștri să crească fără fonduri europene. Dacă prin pandemie am trecut rezonabil din punctul meu de vedere, cu o scădere de aproximativ 11%, problemele au apărut mai degrabă în ultimele luni din cauza războiului”. Bogdan Vasilescu ne-a mărturisit că vânzările imediate au scăzut, ceea ce înseamnă că se imprimă mai puțin, iar consumatorul final e mai atent la cumpărăturile pe care le face. La toate acestea se adaugă conjunctura creșterii costurilor energiei electrice. În plus, reprezentantul GT observă că există un apetit scăzut pentru investiții, deoarece antreprenorii se tem de evoluția ulterioară a conflictului din Ucraina și de consecințele pe termen lung asupra climatului investițional. Grup Transilvae are 26 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro, care a fost relativ stabilă în ultimii 4 ani. Deși în perioada 2018-2019 cerul era limita în privința creșterii, în momentul de față, potrivit GT, pandemia, problemele cu energia electrică, problemele din lanțurile de aprovizionare și războiul vor avea consecințe timp de 10-20 de ani.
În plus, Bogdan Vasilescu a constatat lipsa competitorilor: „Văd spre surprinderea mea că aproape am rămas fără competitori în expoziția de ambalaje, că din 66 de firme care expun, probabil o treime sunt clienții noștri. Ceea ce e bine, mă bucur că sunt aici deoarece ne-a fost mai ușor să îi aducem la stand și să pregătim discuțiile viitoare. Dar nu este un semn bun că e slăbită competiția sau că se retrage, pentru că zona de ambalaje e din fericire una care continuă să crească. Zona de semnalistică, inclusiv expoziția Print & Sign din toamnă, se pare că e mult mai dorită, cu toate că e o zonă plată. Aici nu vedem o creștere și nici nu ne așteptăm la una, chiar dacă vindem constant pe piața respectivă”. Distribuitorul român observă o creștere constantă pe segmentele producției de ambalaje și imprimare pe textile, drept urmare în viitorul apropiat își va extinde portofoliul prin includerea unor produse adresate acestor domenii. În timp ce pe sectorul tradițional de semnalistică furnizorii GT – HP, Canon, MGI – vin cu produse noi, Bogdan Vasilescu le recomandă producătorilor de ambalaje și echipamentele unui furnizor nou intrat în portofoliul GT: „În zona de ambalaje avem echipamentele Jetron, din Turcia. Sunt destinate imprimării pe găleți și pe tuburi de silicon sanitar, deci pentru produse cilindrice din plastic. De asemenea sunt foarte bine realizate, oferind o calitate excepțională la prețuri semnificativ mai mici. Sunt echipamente sub 1 milion de euro, în comparație cu prețul de 2-3 milioane de euro pentru un echipament similar din Vest”.
În privința instabilității lanțurilor de aprovizionare, directorul general al GT a declarat: „Am senzația că Turcia e potrivită pentru noi din multe puncte de vedere. China, care până acum a livrat multe echipamente deoarece a existat un interes mare pentru mașini chinezești, inclusiv în domeniul de ambalaje, păcătuiește la fel ca Rusia în momentul acesta. Liniile de aprovizionare se pot rupe oricând din motive politice, militare, economice, pandemice. Dar Turcia e mult mai aproape de noi, suntem oarecum în aceeași barcă și am o mai mare încredere în calitatea turcească pe partea de producție de echipamente decât în ce vine din China”. Producătorii din Turcia folosesc componente fabricate în Italia și Germania și forță de muncă și asamblare autohtonă, iar Jetron oferă o serie de echipamente foarte interesante de imprimare pentru etichete, un domeniu unde mașinile disponibile acum pe piață sunt excesiv de scumpe. Distribuitorul plănuiește să introducă pe piața românescă și echipamente din Olanda și Italia.
Clienții români cer constant îmbunătățiri pe zona de servicii. GT asigură un service optim, cu 7 angajați dedicați care își oferă serviciile atât în România, cât și în celelalte țări din Europa pentru diferite branduri, inclusiv Kongsberg: „La FESPA instalăm noi standul Kongsberg. Faptul că lucrează cu inginerii noștri, care au livrat servicii în Germania și în perioada pandemiei și înainte, nu face decât să ne onoreze. Totuși, clienții români vor mai mult”. Potrivit reprezentantului GT, în timp ce clienții din Germania așteptau și până la trei săptămâni pentru intervenția de service, clienții din România solicită service în 24 de ore pentru că au producție. Bogdan Vasilescu a oferit și un sfat valoros clienților Grup Transilvae: „Ne așteptăm ca ai noștri clienți să își găsească diferențiatori, să nu facă toți același produs. Toată lumea imprimă autocolant, toată lumea face ambalaje din carton. Foarte bine, dar prin ce se diferențiază cutiile unei companii de cele ale competiției? Faptul că poate sunt mai ieftine nu este un diferențiator. Cei care găsesc diferențiatori sunt clienții noștri care au succes și care cresc, numai că îi numeri pe degete, într-un total de 400 de clienți”.
În ceea ce privește perspectivele de viitor, directorul general al Grup Transilvae este optimist, însă nu și în privința prețurilor: „Singura speranță pe care nu o am în momentul acesta e legată de scăderea prețurilor. Știm cu toții că odată ce au urcat, greu mai coboară, poate doar să fie o conjunctură internațională fenomenală în care lucrurile să se alinieze din nou, în care toate lanțurile de aprovizionare să fie cum erau până acum, just in time. În calitate de antreprenor nu mă sperie, nu m-au speriat niciodată prețurile mari, pentru că pot aduce odată cu ele și rezolvarea unor probleme, dar și îmbunătățiri.”
Din punctul de vedere al directorului general, Grup Transilvae și-a îndeplinit obiectivele în cadrul expoziției Pack Show: „Eu sunt mulțumit de expoziție, faptul că 20% dintre expozanți sunt clienții noștri e un lucru bun, am reușit să vorbim cu ei foarte ușor. Acesta e principalul motiv pentru care am venit, să ne întâlnim cu ei. Expoziția nu depășește așteptările, dar le îndeplinește. Noi nu regretăm că am investit în acest stand. Oamenii trebuie să știe că expoziția implică o serie de costuri mult mai mari comparativ cu perioada prepandemică, însă nu ne pare rău, acesta e peisajul”.