Mihai Marusciac, Director Tehnic în cadrul GT, ne-a oferit mai multe detalii cu privire la productivul parteneriat dintre Grup Transilvae și Kongsberg, datorită căruia echipa de service GT a participat la instalarea echipamentelor standului Kongsberg de la FESPA 2022 din Berlin (31 mai-3 iunie), dar și de la târgul european dedicat ambalajelor, FachPack 2022 din Nürnberg (27-29 septembrie). „Kongsberg ne-a solicitat pentru mentenanțe în Germania la peste 150 de clienți înainte de pandemie, apoi au intervenit restricțiile de deplasare. Ulterior au revenit cu cererile: am instalat în acest an la FESPA Berlin, împreună cu tehnicienii lor, standurile pentru Kongsberg și pentru încă un expozant care avea o masă de tăiere în stand, în total 3 echipamente în câteva zile. În septembrie, în Nürnberg, am avut iarăși o instalare/dezinstalare, la fel, pentru un târg de profil, FachPack. În această vară am fost de trei-patru ori în Turcia, în Istanbul de exemplu, pentru dealerul Kongsberg din Turcia, care se numește Lidya Group, pentru care am făcut și instruirea inginerilor de service și am instalat împreună cu ei o masă de tăiere la Sign Istanbul, un alt mare târg de ambalaje. Realizăm de asemenea întreținere, instalare și instruire la echipamentele HP în Republica Moldova și Macedonia, fiind solicitați de un dealer din Germania sau în Malta, pentru un alt dealer”, a precizat Directorul Tehnic.
Una dintre cele mai interesante experiențe pentru echipa de service a fost participarea la FESPA Berlin unde, în ciuda faptului că inginerii au fost presați de timp, și-au îndeplinit misiunea cu profesionalism. Mihai Marusciac ne-a povestit: „Am lucrat împreună cu tehnicienii Kongsberg din Germania și din Suedia. Provocarea cea mai mare a fost că am avut puțin timp la dispoziție. A trebui să le instalăm foarte repede și apoi să le reîmpachetăm, pentru transport. De obicei la aceste evenimente se poate intra pentru începerea instalărilor cu 2-3 zile înainte de deschiderea oficială, după care trebuie să fie totul gata, perfect funcțional și perfect calibrat. Este vorba aici despre reputația producătorului în domeniu, demonstrațiile trebuind să fie impecabile. N-am avut probleme, am primit ulterior felicitări. De asemenea, feedback-ul de la clienții din Germania a fost unul extraordinar, acesta fiind motivul pentru care suntem solicitați în continuare. Din atât de multe lucrări pe care le-am făcut, în special în Germania și în nordul Elveției, cei de la Kongsberg au primit de fiecare dată feedback pozitiv de la clienți și ne mândrim cu faptul că facem o treabă bună oriunde sunt solicitate serviciile noastre”.
Horațiu Pușcașu, inginer în cadrul echipei de service a GT, a adăugat: „Cea mai interesantă experiență pentru mine aș zice că a fost cea de la FESPA, unde am fost cu șeful nostru de service, dl. Marusciac. Am lucrat alături de doi reprezentanți de la Kongsberg, Thomas și Achim. A trebuit să instalăm 3 echipamente, mai precis 3 mese Kongsberg în două zile. A fost solicitant dar a fost o experiență interesantă. Mă bucur de faptul că am dat dovadă de profesionalism și am reușit să ne încadrăm în timpul scurt alocat”.
L-am rugat pe directorul tehnic să își evalueze echipa, iar unul dintre principalele atuuri care au ieșit la iveală este faptul că inginerii GT oferă expertiză și servicii complete clienților: „Cred că ei [Kongsberg, HP] apreciază faptul că avem know-how, că avem experiență îndelungată în domeniu și faptul că putem face instalări și traininguri bune și avem apoi suportul după instalare, tot ce înseamnă garanție, piese, absolut tot lucrăm pe canalele directe cu producătorii și furnizorii noștri. Nu instalăm piese cumpărate pe internet, toate sunt originale. Sigur că, în funcție de furnizor, există termene de livrare mai scurte sau mai lungi, dar întotdeauna am încercat să ne onorăm angajamentele din acest punct de vedere, lucru pe care clienții noștri l-au apreciat.”
Vasile Groșanu este unul dintre inginerii Grup Transilvae care a instalat recent masa de finisare digitală Kongsberg X24 la târgul expozițional Print&Sign 2022 din București (Romexpo, 4-7 octombrie), tot el a realizat revizii pentru nume importante din Germania, clienți ai Kongsberg precum IKEA, Smurfit Kappa din Düsseldorf, Speidel, CEWE sau Bachmann GmbH. L-am invitat să ne povestească despre experiența sa în Germania: „Experiența plăcută a fost mereu aceea că m-au așteptat întotdeauna cu piesele necesare și am avut tot ce mi-a trebuit ca să îmi desfășor activitatea, fără excepții. Iar când am avut nevoie de piese suplimentare, a doua zi au sosit datorită celor de la Kongsberg. În ceea ce privește întreținerea meselor, am observat că în Germania se pune mai mult accentul pe întreținerea preventivă. Am observat că atunci când noi ne anunțăm clienții locali că le-a sosit termenul de revizie anuală, uneori suntem amânați pentru că echipamentul funcționează și se lucrează pe el, e greu să amâne producția. Din păcate însă, se întâmplă să nu meargă la nesfârșit și cu ocazia aceea proprietarul devine conștient și de faptul că ar mai fi nevoie și de o revizie și pe lângă reparație mai face și revizia echipamentului“. Horațiu Pușcașu a completat: „Spre deosebire de vestici care merg pe principiul că dacă și-au cumpărat o mașină de un anumit brand trebuie să meargă la reprezentanța brandului respectiv, la noi uneori preferă să încerce să le repare singuri, ceea ce poate face mai mult rău decât bine”.
Directorul tehnic Mihai Marusiac vine cu o altă perspectivă asupra acestei realități: „Clienții din Germania, de exemplu, preferă contractele de service sau pachetele de servicii și piese direct de la producător. HP și Kongsberg au astfel de contracte, la HP ele se numesc Care Pack, iar la Kongsberg este un contract de service numit Supreme, ceea ce le asigură clienților costuri cunoscute, predictibile. În România sunt mai puține cazurile în care clienții aleg astfel de contracte, care practic i-ar acoperi în cazul în care au probleme, de exemplu cu o piesă sau inclusiv cu partea de manoperă. Avem 4-5 clienți – în general mari companii – care au încheiat contracte Supreme de la Kongsberg în România. În aceste cazuri, indiferent de ce se întâmplă – piese, intervenții, service, manoperă, absolut totul e acoperit de Kongsberg cu suportul nostru pe teren. Dar sigur, nu sunt sume mici, acesta fiind motivul pentru care sunt mai puțini cei care optează pentru acest tip de contracte”.
Potrivit viziunii Grup Transilvae nu există două afaceri la fel, cumpărarea unui echipament din portofoliul său este doar primul pas către succes, iar clienții săi beneficiază încă din prima zi de instruire, asistență tehnică și întreținere cu meniuri personalizate, la care se adaugă servicii post-vânzare precum profile de culoare, ajutor în operare, rezolvarea problemelor curente și implementarea de soluții software complexe. „Am implementat în timp aceleași metode de gestionare a activității de service precum cei mai buni furnizori ai noștri. La fiecare solicitare avem un caz de service deschis, un tichet care urmărește cazul până la finalizare, avem un istoric pe fiecare echipament, de la instalare la data curentă, un «caiet de service» ce poate însoți echipamentul și la revânzare eventual, ajutând la conservarea valorii sale. Facem recomandări adesea la intervenții și acolo unde clienții sunt receptivi, se pot baza pe utilaje să funcționeze cu un minim de defecțiuni “, a afirmat Bogdan Vasilescu, Director General Grup Transilvae.
Compania s-a dezvoltat pe baza relațiilor cu clienții săi și datorită adaptării la nevoile individuale ale fiecărei afaceri. “Putem și ne dorim să creștem doar împreună cu clienții noștri; nu vindem echipamente, ci soluții care includ suportul pe termen lung la locația clienților. Este acest lucru important când faci o investiție ? Noi credem că da.”