Ziarele își prezintă paginile în diferite formate de coloană, o pagină standard având de obicei șase coloane. Unitatea standard pentru spațiul publicitar la care ne vom raporta în continuare este reprezentată de inch (1 inch = 2,54 cm). Reclama publicată pe o coloană într-un ziar măsoară 2 1/16 inch lățime. Totuși, anumite formate publicitare pot utiliza un număr diferit de coloane. Spre exemplu, Houston Chronicle își imprimă paginile cu anunțuri pe 10 coloane, în timp ce pentru secțiunea anunțurilor de angajare folosește doar 4. Unitatea standard oferă baza pentru calcularea dimensiunii oricărui anunț, însă pot exista și variații în funcție de publicație. De asemenea trebuie să se țină cont și de unitatea de măsură folosită în tipografie, denumită „pica” (1 pica = 1/6 inch), ce se divide la rândul său în 12 puncte tipografice.
Unitatea standard pentru publicitate (SAU)
Formatele reclamelor ce pot fi publicate în cotidiene reprezintă standarde create pentru a simplifica munca unui grafician în ceea ce privește plasarea aceluiași anunț în mai multe ziare diferite. SAU este măsura standard pentru reclamele tipărite în ziare și reprezintă o coloană de 2 1/16 inch (5,24 cm) lățime cu 1 inch (2,54 cm) înălțime și spațiu de 1/8 inch (3,2 mm) între coloane. Există 56 de dimensiuni standard de grafică pentru ziarele tradiționale și 32 pentru ziarele de tip tabloid. O reclamă de o pagină este formată din toate cele șase coloane de conținut și înălțimea totală a paginii, adică 21 de inch în total. Anunțul cu cea mai mare dimensiune este denumit „double truck” și se întinde pe două pagini alăturate. Jumătățile de pagină (1/2), sferturile de pagină (1/4) și optimile de pagină (1/8) sunt dimensiunile cel mai des utilizate deoarece oferă spațiu suficient pentru text și imagini.
Revistele
Spre deosebire de ziare, revistele sunt acele publicații unde reclamele își produc efectul pe o perioadă mai îndelungată de timp. Cele mai multe dintre reviste sunt publicate lunar și răsfoite de mai multe ori de către cititori. În plus, revistele sunt mult mai des transmise altor persoane decât ziarele și astfel există șanse mai mari ca reclama dvs să fie observată. Finisajul lucios și paleta largă de culori transformă revista într-un mediu pentru publicitate mult mai dezirabil, atractiv și captivant.
Internetul
De la începuturile sale umile în 1995, Google a devenit un lider în lumea motoarelor de căutare și în cea a publicității online. Compania a lansat AdSense în 2003 pentru a completa și extinde acoperirea rețelei sale AdWords și pentru a oferi chiar și celor mai mici editori din mediul online un mod simplu de a-și monetiza site-urile și blogurile. Deși este o chestiune simplă să plasați anunțuri AdSense pe un site, alegerea acelora care vor genera cele mai multe venituri necesită puțină muncă atât de cercetare cât și de testare.
Reclamele dreptunghiulare
Potrivit echipei Google AdSense, două dintre cele patru dimensiuni de grafică preferate de clienți provin din selecția de reclame dreptunghiulare: dreptunghiul mare – de 336 pixeli lățime x 280 pixeli înălțime – și dreptunghiul mediu, de 300×250 pixeli. Reclamele dreptunghiulare sunt cel mai adesea folosite în zona laterală stânga a unui site sau în corpul unui articol.