Depistarea motivațiilor angajaților cu ajutorul inteligenței artificiale

Managerii caută noi modalități de evaluare și motivare a angajaților, făcând investiții semnificative în tehnologie prevăzută cu inteligență artificială pentru a-și înțelege mai bine personalul. Un sondaj dezvoltat de o companie japoneză de tip startup este un exemplu de tehnologie inteligentă care pretinde că poate identifica ceea ce îi motivează pe angajați

Deși măsurarea performanței angajaților nu este o practică nouă, analiza predictivă în domeniul resurselor umane este o disciplină care a apărut relativ de curând. Acest tip de analiză le permite utilizatorilor să identifice problemele angajaților și să stabilească soluțiile care i-ar putea motiva la locul de muncă, totul bazându-se pe informații obiective oferite în timp real. Datele prelucrate se referă la activitățile angajaților, adică la amprenta digitală pe care aceștia o lasă în sistemul informatic al companiei atunci când trimit un e-mail, de exemplu, dar și la rezultatele unor teste sau chestionare.

Sondajul gândit de compania japoneză Attuned utilizează inteligența artificială pentru a analiza 11 valori umane diferite, apoi oferă acele informații managerilor pentru a putea stabili care este mediul de lucru optim pentru fiecare angajat și cum să îi mențină motivați pe toți.

Marile companii plătesc deja mii de dolari pentru a implementa acest program care se bazează pe analiza predictivă în domeniul resurselor umane, putând să identifice cu exactitate care dintre angajați sunt motivați de bonusuri, de competiție sau care au nevoie de o funcție pentru a fi fericiți.

Procedura este simplă. Angajații companiei care implementează noul program trebuie să completeze online un chestionar cu 55 de întrebări, fiecare având mai multe variante de răspuns sugerate, precum “planificarea în avans a zilei îmi oferă un sentiment de siguranță” sau “prefer să pot decide pe care dintre sarcinile trasate să mă concentrez”. Angajatul trebuie să aleagă enunțul care i se potrivește cel mai bine, dar și să specifice dacă îl preferă în mod categoric, este de acord cu afirmația respectivă sau dacă doar i se pare a fi în regulă. După completarea chestionarelor, Attuned creează un profil motivațional unic în jurul a 11 valori umane cheie precum “competiție”, “feedback”, “autonomie”, “siguranță” și “nevoi financiare”.

Costul perceput de Attuned pentru un abonament anual începe de la 1 960 de dolari și variază în funcție de numărul de angajați ai companiei. Abonamentul include și sondaje fulger a câte 30 de secunde, pe care angajații le completează la fiecare două săptămâni pentru a se putea vedea cum se schimbă motivația acestora în timp. Attuned utilizează inteligența artificială pentru a adapta întrebările în funcție de fiecare angajat în parte, pe baza răspunsurilor pe care le-au oferit anterior.

Programul poate identifica mai repede decât oricând dacă un angajat se simte mai puțin motivat și le permite astfel managerilor să acționeze înainte ca angajatul respectiv să devină frustrat, ceea ce va duce la o scădere a randamentului și a calității muncii prestate, iar în final chiar la demisie.

Tehnologia s-a dovedit a fi extrem de utilă și la momentul angajării deoarece îi poate ajuta pe manageri să decidă în care dintre departamentele companiei s-ar potrivi cel mai bine un posibil nou angajat.

Attuned a colaborat mai bine de doi ani cu o echipă de psihologi pentru a concepe chestionarul, care poate fi completat în doar 10-15 minute. Lucrând la acest sondaj, echipa a descoperit că nu există diferențe semnificative cu privire la aspectele care îi motivează în general pe oameni, chiar dacă sunt de vârste, sexe sau culturi diferite. Angajații tinerii acordă aceeași importanță relațiilor sociale la locul de muncă pe care o atribuie și angajații mai în vârstă, în timp ce muncitorii japonezi doresc să primească feedback la fel de des ca și cei americani.

Cu toate acestea, au existat totuși anumite diferențe pe care cei de la Attuned le-au observat. De exemplu, japonezii sunt mai susceptibili atunci când trebuie să declare că sunt de acord în mod categoric cu o anumită afirmație, spre deosebire de angajații din alte țări.

Printre clienții din Japonia ai companiei Attuned se numără și Rakuten, cel mai mare site de comerț electronic din țară, dar și Denso – cel de-al doilea furnizor de componente auto din lume. Compania a atras și clienți din Orientul Mijlociu, Rusia sau Statele Unite – doi dintre clienții săi americani fiind magazinul de bijuterii și accesorii Noonday Collection și biserica din Rancho Bernardo, San Diego.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide