Inteligența artificială redefinește standardele industriei poligrafice

Inteligența artificială (IA) a pătruns în aproape toate sectoarele industriale, dar și în viața privată – de la sistemele computerizate ale marilor companii până la funcția de predicție a textului pe tastaturile telefoanelor mobile. Nu este de mirare deci că și industria poligrafică profită de numeroasele sale avantaje.

Soluțiile bazate pe inteligență artificială sunt implementate pentru eliminarea risipei de materiale, reducerea costurilor, accelerarea producției cu accent pe flexibilitate în personalizare sau pentru livrarea tehnologiilor web-to-print ale viitorului, remodelând astfel modul în care atelierele de imprimare și tipografiile interacționează cu clienții.

Unul dintre procesele în care industria poligrafică este asistată de către IA este și cel al machetării automatizate prin care se reduce substanțial volumul de deșeuri și se profită la maxim de proprietățile materialelor. Fie că sunt printate banale cercuri sau modele extrem de complexe, opțiunile de machetare inteligentă au fost gândite pentru a economisi timp și materiale. Sistemele inteligente de acest tip sunt capabile să calculeze rapid cea mai bună variantă de utilizare a spațiului de imprimat, oferind soluții chiar și pentru cele mai complexe și neregulate tipare.

Inteligența artificială a pătruns și în cadrul etapelor de monitorizare și corectare a proceselor de imprimare, sistemele inteligente încorporate echipamentelor fiind capabile să ia decizii în timp real pe baza informațiilor și feedback-ului oferite de senzori. Aceste sisteme detectează și corectează neconcordanțele între culori și erorile de poziționare a hârtiei, reducând astfel riscul de irosire a materialului. Drept urmare, sistemele dotate cu inteligență artificială îl vor anunța automat pe operator atunci când poziționarea hârtiei este greșită și tot ele vor rezolva problema fără nicio intervenție din partea operatorului.

Una dintre principalele utilizări ale IA în majoritatea industriilor se referă la automatizarea fluxurilor de lucru. La fel stau lucrurile și în industria poligrafică. Scopul principal al acestui tip de automatizare este acela de a accelera procesul de producție și de a reduce sarcinile îndeplinite de oameni. Astfel, mașinile sunt programate pentru a prelua mai ales sarcinile repetitive. În industria de imprimare, automatizarea fluxului de lucru înseamnă procesarea mai rapidă a comenzilor, asistență automatizată în procesele de livrare și în alte servicii logistice sau chiar plasarea automată de comenzi pentru reaprovizionare. În acest fel IA ne ajută să ne eliberăm de sarcini numeroase care consumă timp prețios.

Algoritmii inteligenței artificiale le permit totodată clienților care apelează la furnizori de servicii de imprimare să își proiecteze produsele exact așa cum și le doresc, indiferent de complexitatea modelelor. Combinația dintre proiectarea automatizată și echipamentele de ștanțare automată deschid un nou tărâm de posibilități care îi vor ajuta pe clienți să își transforme mult mai eficient ideile în realitate. Permițându-le clienților să își creeze propriile modele se va reduce volumul de muncă al angajaților furnizorilor de servicii de imprimare, ceea ce se va traduce în prețuri competitive. Cu ajutorul calculelor bazate pe IA, tipografii vor observa îmbunătățiri ale serviciului de asistență clienți și reducerea semnificativă a numărului de intervenții umane necesare.

Prezența inteligenței artificiale o observăm cel mai des în viața de zi cu zi în domeniul marketingului direcționat către publicul țintă al unui produs – acel fenomen care ne ajută să vedem un anunț publicitar prin mijloace digitale pentru un produs pe care l-am căutat cu browser-ul smartphone-ului. Acesta nu este un mod prin care telefonul ne spionează, ci o metodă prin care algoritmii de IA realizează profilurile obiceiurilor de navigare pe internet ale unei persoane, folosind postările de pe rețelele sociale și orice altceva mai poate obține din datele digitale pentru a estima ce și-ar putea dori un anumit client. Furnizorii de servicii de imprimare pot profita de acest avantaj creând anunțuri publicitare ce vor fi direcționate către un public specific. Aceiași algoritmi fac posibilă automatizarea campaniilor de marketing complexe bazate pe comportamente condiționate, spre exemplu pentru declanșarea e-mailurilor trimise automat clienților de pe website-uri dacă aceștia nu au achiziționat produsele plasate în coșurile virtuale de cumpărături.

Un alt avantaj important oferit de IA este cel al securității, dat fiind că tipografiile se bazează într-o mare măsură pe transferul de documente, iar anumiți furnizori de servicii le permit clienților să își conecteze telefoanele sau alte dispozitive direct la imprimante. Toate acestea aduc cu sine riscuri cibernetice care pot fi însă eliminate prin funcții de analiză avansată ce permit sistemelor de IA să monitorizeze rețelele furnizorilor de servicii de imprimare, identificând anomalii și încălcări de securitate înainte ca ele să devină probleme majore care implică și serioase pagube materiale.

Acestea sunt doar câteva dintre metodele prin care furnizorii de servicii de imprimare pot profita de inteligența artificială pentru a oferi soluții noi și inovatoare clienților. Dacă în prezent acestea garantează un avantaj competitiv, extinderea lor tot mai accelerată la scară globală demonstrează că este doar o chestiune de timp până când „tehnologiile inteligente” vor defini standardul industriei poligrafice.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide