Advertorialul – cea mai elegantă și eficientă formă de marketing

Advertorialele – o formă de content writing întâlnită în ziare, reviste sau pe website-uri – sunt indispensabile industriei de marketing, iar în ultimii ani au devenit instrumente esențiale de care poate profita orice business.

Advertorialele sunt o metodă de promovare unică – ele nu pun excesiv sau în mod forțat accentul doar pe aspectele pozitive ale produselor sau serviciilor promovate, ci oferă în primul rând informații valoroase pentru cititori. În plus ele captează atenția, împărtășesc cunoștințe, cresc volumul de vânzări și consolidează reputația advertiserului. În campaniile de marketing, advertorialele sunt folosite și pentru familiarizarea clienților potențiali cu funcțiile sau caracteristicile unui produs/serviciu. Advertorialele se concentrează pe un public țintă și detaliază informațiile întâlnite în materialele grafice publicitare, ajutându-i pe consumatori să înțeleagă mai bine produsul, în timp ce permit companiei să se conecteze cu clienții săi printr-o „poveste”. Un advertorial este de fapt o reclamă deghizată subtil într-un articol – doar 30% din conținutul prezentat are ca scop promovarea produsului, pe când restul de 70% se concentrează pe furnizarea de informații.

În campaniile de marketing sunt folosite fie grafica publicitară, fie advertorialul, în funcție de tipul de afacere promovată și de obiective. În timp ce scopul unui advertorial poate fi simpla „sensibilizare” a consumatorului cu privire la un brand, grafica publicitară conține de cele mai multe ori o imagine de prezentare a produsului, asociată cu un text scurt care exprimă un mesaj simplu și clar. Spre deosebire de grafica publicitară, advertorialul este un articol-reclamă care oferă mai multe posibilități de a-l convinge pe cititor să achiziționeze un produs/serviciu.

Ca instrument de marketing, conceperea unui advertorial trebuie să stârnească interesul cititorilor printr-o „poveste” care să pornească de la nevoile grupului țintă și în același timp să propună soluția, să prezinte modul în care produsul care face scopul advertorialului poate răspunde acelei nevoi. În cadrul unui advertorial trebuie să se insiste și asupra caracteristicilor care diferențiază produsul pe piață, iar în încheiere să se precizeze modul prin care cititorul poate achiziționa produsul prezentat. Totodată, un advertorial trebuie să respecte stilul editorial al publicației în care va fi tipărit, în ceea ce privește maniera de redactare a titlurilor, fonturile utilizate și așezarea în pagină.

Un advertorial trebuie să capteze, să stârnească interesul publicului cu privire la un produs sau serviciu într-un mod neagresiv, într-o manieră inteligentă, eficientă și elegantă – produsul devine pe parcursul articolului o soluție la o problemă prezentată pe larg în cadrul advertorialului. Captarea atenției înseamnă și capacitatea de a influența prin intermediul acestui tip de articol părerea cititorilor cu privire la diverse subiecte, prezentând pe larg informații oferite gratuit și într-un stil accesibil. Un advertorial trebuie să funcționeze asemenea reclamelor din revistele dinaintea apariției internetului – imagini atractive însoțite de texte ușor de înțeles și de informații prețioase.

În ciuda pasiunii pentru educarea publicului și transmiterea de informații valoroase, un advertorial trebuie scris păstrând în minte scopul său principal – el este o investiție. Advertorialele sunt mijloacele ideale prin care un brand își poate consolida reputația, atât în mediul online cât și offline, dar și prin care poate fi crescută vizibilitatea brandului.

De obicei costul advertorialelor este mai mic decât cel al graficii publicitare și oferă mai mult spațiu decât o reclamă pentru informații interesante destinate cititorului. Un advertorial poate fi scris folosind diverse abordări, cel mai eficient fiind însă stilul imparțial, de parcă o terță persoană ar vorbi în mod obiectiv despre afacere sau produs – caz în care advertorialul devine foarte credibil în ochii cititorilor.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide