Internetul a influențat și chiar schimbat obiceiurile oamenilor în ultimii 20 de ani în aproape fiecare aspect al vieții. Posibilitatea de a obține oricând, orice avem nevoie a revoluționat piața de retail.
Website-ul Youtube – unde sunt vizionate miliarde de videoclipuri zilnic – conține o multitudine de materiale care au ca subiect prezentarea unui anumit produs. Ce înseamnă acest lucru pentru majoritatea brandurilor? Publicitate. Și nimic nu atrage atenția cumpărătorului mai bine decât ambalajul. Ca atare, multe branduri investesc sume importante pentru a se asigura că experiența clientului se ridică la nivelul așteptărilor.
Pe măsură ce tot mai mulți consumatori apelează la mediul digital pentru a-și face cumpărăturile, ambalajul continuă să joace un rol esențial. Online-ul reprezintă o provocare pentru mărcile comerciale, care trebuie să se adapteze noilor cerințe și nevoi ale clienților.
Companiile trebuie să reevalueze modul în care împachetează produsele. Creșterea volumului de vânzări online necesită viteze mai mari atât pentru tipărirea cât și pentru ambalarea produselor, care trebuie să fie livrate rapid.
Tehnologiile digitale de imprimare permit crearea unor ambalaje cu design extrem de atractiv, ce schimbă modul în care brandurile se prezintă în piață. Și cu toții știm că prima impresie contează întotdeauna. O serie de studii au arătat că oamenii își formează o impresie despre un produs în decurs de 3-10 secunde. Odată ce această impresie a fost formată, este aproape imposibil de schimbat. Așadar este esențial ca ambalajul să permită nu doar transportul sau depozitarea în siguranță a produsului, ci și să încânte privirea.
Dezvoltarea comerțului electronic înseamnă că ambalajele trebuie să se adapteze unei game variate de produse, cu dimensiuni și forme diferite. Cutia poate ajuta brandul să se poziționeze în topul preferințelor consumatorilor, asigurând chiar și o promovare gratuită de-a lungul rețelei de distribuție.
Experiența clientului – de la plasarea online a comenzii până la deschiderea coletului – trebuie să fie perfectă, iar ambalajul joacă un rol esențial în acest sens. Cartonul ondulat este un material utilizat pe scară largă pentru producția de ambalaje. Motivul popularității sale este faptul că oferă o rezistență ridicată.
Există o serie de opțiuni diferite pentru ambalajele produselor achiziționate online, toate putând ajuta la influențarea și încântarea consumatorilor vizați. Utilizarea culorilor îndrăznețe poate avea într-adevăr un impact puternic. La fel de important este ca aceste culori să reflecte personalitatea brandului. Designul colorat poate fi extrem de util și pentru punerea în evidență a instrucțiunilor de utilizare sau a altor informații de interes. Culorile pot transmite emoții foarte diferite în funcție de cultura țării în care produsul este comercializat. Este important să țineți cont de acest lucru dacă vindeți produsele și pe plan internațional.
O altă opțiune des întâlnită în ultima vreme este utilizarea cernelurilor albe. Această metodă de imprimare transmite ideea de lux, creând în același timp o serie de efecte interesante și unice.
În timp ce multe companii își printează logo-ul pe partea exterioară a ambalajului, altele au ales să procedeze invers. Astfel ambalajul poate părea a fi o simplă cutie din carton la prima vedere, însă atunci când este deschis dezvăluie culori, logo-uri și informații despre produsul de la interior. Aceasta este o soluție foarte potrivită pentru transportul produselor care au costuri ridicate, pentru a nu atrage atenția asupra valorii coletului.
Rezultate spectaculoase pot fi obținute și prin utilizarea cartonului ondulat maro ca substrat de imprimare. Aspectul natural încurajează reciclarea și transmite astfel un mesaj foarte important despre atitudinea responsabilă a brandului în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător.
Prima impresie pe care o oferiți consumatorilor este că vă mândriți cu produsele dvs. și că vă prețuiți clienții. Importanța pe care o oferiți aspectului ambalajelor destinate comerțului online poate atrage loialitatea clienților, care este de fapt o relație profitabilă pe termen lung pentru ambele părți implicate.