­ŁöŞ­ŁĽ×­ŁĽô­ŁĽĺ­ŁĽŁ­ŁĽĺ­ŁĽŤ­ŁĽŽ­ŁĽŁ influen┼úeaz─â decizia de cump─ârare a consumatorilor tineri ?

Ambalajul este un element important al mixului de marketing, al─âturi de produs, pre┼ú, promo┼úie, loca┼úie ┼či oameni. Ciocolata este un produs pe care oamenii ador─â s─â-l consume, indiferent de categoria de v├órst─â. Consumatorilor li s-a cerut s─â ├«┼či imagineze c─â o nou─â ciocolat─â pe care ├«nc─â nu au v─âzut-o ┼či nici nu au gustat-o a fost lansat─â recent pe pia┼ú─â ┼či au fost ruga┼úi s─â ├«┼či exprime opiniile cu privire la preferin┼úele lor de achizi┼úie. Un studiu efectuat de cercet─âtorii de la Universitatea Kannur din India a explorat diverse repere ale ambalajului de ciocolat─â care ar putea s─â influen┼úeze decizia de cump─ârare a consumatorilor tineri.

Un sondaj de opinie efectuat pe un public-┼úint─â format din elevi ┼či studen┼úi cu v├órste cuprinse ├«ntre 11 ┼či 27 de ani de la unele ┼čcoli din India a reu┼čit s─â atrag─â 240 de r─âspunsuri din partea persoanelor chestionate. Rezultatele au ar─âtat c─â un design atr─âg─âtor al ambalajului a avut o importan┼ú─â maxim─â ├«n prima achizi┼úie a ciocolatelor. Factorii importan┼úi ce au afectat decizia de cump─ârare au fost ÔÇ×informa┼úiaÔÇŁ ┼či ÔÇ×estetica vizual─âÔÇŁ. De asemenea s-a ajuns la concluzia c─â un ambalaj atractiv al─âturi de o campanie publicitar─â intens─â ar putea aduce v├ónz─ârile preconizate pentru o ciocolat─â lansat─â recent pe pia┼ú─â. Studiul a mai discutat influen┼úa pe care o are ambalajul ciocolatei ├«n cadrul brandurilor na┼úionale ┼či interna┼úionale, lu├ónd ├«n considerare diverse variabile demografice.

Ambalarea este definit─â ca fiind ┼čtiin┼úa, arta ┼či tehnologia de a ├«mpacheta sau proteja ni┼čte produse av├ónd ├«n vedere distribuirea, depozitarea, v├ónzarea ┼či utilizarea lor. Func┼úia de baz─â a ambalajelor alimentare este aceea de a men┼úine integritatea produselor protej├ónd alimentele de posibilele deterior─âri cauzate de climat, pericole bacteriologice ┼či cele legate de tranzitare. ├Äns─â ambalajul ar putea la fel de bine s─â joace rolul ÔÇ×v├ónz─âtorului t─âcutÔÇŁ care trebuie s─â-l conving─â pe consumator la punctul de v├ónzare, constituind astfel un aspect important al succesului de pia┼ú─â.

├Än industria ciocolatei, ambalajul este vital ca importan┼ú─â. ├Än zilele noastre, ambalajele sunt concepute pentru a fi utilizate ├«n diverse ocazii, pentru a ├«mplini a┼čtept─ârile oamenilor din diferite clase sociale ┼či pentru a face distinc┼úia ├«ntre diverse branduri. Pe baza rezultatelor ob┼úinute din analizele anterioare, studiul realizat de cercet─âtorii de la Universitatea Kannur ├«ncearc─â s─â identifice influen┼úa reperelor de ambalare asupra consumatorilor tineri.

Ambalajul este un factor important ├«n procesul decizional al consumatorului. ├Än opinia cercet─âtorilor, exist─â cinci elemente ale ambalajului ce afecteaz─â pozitiv procesul de achizi┼úie ├«n mintea consumatorului. Ei le-au ├«mp─âr┼úit ├«n dou─â categorii: vizuale (m─ârimea, grafica ┼či forma) ┼či informa┼úionale (informa┼úia ┼či tehnologiile). ├Än plus, ambalajul ar putea ad─âuga valoare prin identificarea brandului, ar putea servi drept reclam─â la punctele de v├ónzare, ar putea ajuta consumatorul la transportarea produsului ┼či ar putea aduce ├«mbun─ât─â┼úiri depozit─ârii la domiciliu.

Cercet─âtorii au demonstrat c─â o ├«n┼úelegere aprofundat─â a modelelor de comportament ┼či a proceselor mentale ale consumatorului, precum ┼či utilizarea adecvat─â a tehnicilor cercet─ârii de pia┼ú─â ar putea contribui la proiectarea ambalajelor ┼či etichetelor din sectorul alimentar, oferind oric─ârei companii un avantaj ├«n fa┼úa concuren┼úei. Mai mult, ei au constatat c─â elementul grafic al etichetei ar putea influen┼úa ├«n mare parte opinia despre calitatea produsului precum ┼či inten┼úiile de achizi┼úie. Rezultatele experimentale au ar─âtat c─â imaginile imprimate pe ambalaje au sporit aten┼úia acordat─â brandului de c─âtre consumatori.┬á

Studiul a comparat comportamentul de cump─ârare al consumatorilor rurali ┼či urbani cu referire specific─â la ambalajul produselor ┼či a scos ├«n eviden┼ú─â marea diferen┼ú─â dintre ei ├«n ceea ce prive┼čte opinia despre diferitele aspecte ale ambal─ârii. Consumatorii rurali erau mai mult de p─ârere c─â ambalajul a contat ├«n achizi┼úiile f─âcute dec├ót omologii lor urbani. Totodat─â, consumatorii rurali erau convin┼či c─â de regul─â, ambalajele mai aspectuoase con┼úin produse de o calitate superioar─â.

Ambalajul atractiv al unei ciocolate ├«i constr├ónge pe consumatori s─â cumpere ciocolata respectiv─â. Chiar dac─â unii nu o aprob─â psihologic, nu este nicio ├«ndoial─â c─â asemenea ambalaje agreabile ├«mbun─ât─â┼úesc percep┼úia asupra produsului. Ambalajul tinde s─â creasc─â valoarea ciocolatei, s─â o fac─â dezirabil─â ┼či poate chiar s─â reflecte calitatea con┼úinutului din interiorul ambalajului.

Sondajul din India a fost efectuat ├«n dou─â ┼čcoli ┼či patru colegii din districtul Kannur apar┼úin├ónd statului Kerala. Au fost selecta┼úi la ├«nt├ómplare un total de 240 de studen┼úi care se ├«ncadrau ├«n trei grupe de v├órst─â (copii de v├órst─â ┼čcolar─â precum ┼či absolven┼úi ai programelor de Licen┼ú─â ┼či Master). Fiecare grup a constat din c├óte 80 de elevi sau studen┼úi. Intervalul de v├órst─â al responden┼úilor a fost ├«ntre 11 ┼či 27 de ani.

Rezultatul acestui studiu a eviden┼úiat ┼či a sus┼úinut importan┼úa ambal─ârii ├«n strategia de marketing. S-a constatat c─â ambalajele ciocolatelor au jucat un rol esen┼úial ├«n atragerea consumatorilor tineri. Pe primul loc ├«ntre preferin┼úele lor s-a situat ciocolata cu lapte (81,2%), aceasta fiind urmat─â de ciocolata alb─â (10%) ┼či apoi de ciocolata neagr─â (7,9%).

Merit─â remarcat faptul c─â persoanele care au luat decizia cump─âr─ârii unei ciocolate lansate recent pe pia┼ú─â pe motiv c─â au fost atra┼či de ambalajul ei au fost ├«n propor┼úie de 72%, iar dintre ace┼čtia, 61% au regretat c─â au cump─ârat-o. Aceste constat─âri au ar─âtat clar un lucru: consumatorii au fost deruta┼úi de ambalajele aspectuoase ale ciocolatelor. De asemenea, 8% dintre consumatori au fost de p─ârere c─â informa┼úiile ┼či recomand─ârile nutri┼úionale imprimate pe ambalajul ciocolatei au fost derutante.

În orice caz, aceasta nu i-a împiedicat pe oameni să încerce diferite branduri de ciocolată. Concluzia a fost că 94% dintre respondenţi au fost de acord că o publicitate foarte intensă în combinaţie cu un ambalaj foarte atractiv pot aduce o vânzare bună unei ciocolate.

Studiul a prezentat o abordare empiric─â menit─â s─â produc─â o percepere adecvat─â a celor mai importan┼úi factori de influen┼ú─â pe care ambalajul ├«i are asupra tinerilor consumatori atunci c├ónd cump─âr─â sau pl─ânuiesc s─â cumpere ciocolate lansate recent pe pia┼ú─â. S-a constatat c─â ambalajele ciocolatelor au jucat un rol decisiv ├«n atragerea tinerilor consumatori. Cei mai importan┼úi factori ce au afectat decizia de cump─ârare a consumatorilor ├«nainte de a face achizi┼úia au fost ÔÇ×informa┼úiaÔÇŁ ┼či┬á ÔÇ×estetica vizual─âÔÇŁ.

├Än plus, a fost observat faptul c─â factorul variabilelor cum ar fi ÔÇ×materialulÔÇŁ ┼či ÔÇ×componenteleÔÇŁ a fost important pentru anumite grupe de v├órst─â. Grupele de v├órst─â cuprinse ├«ntre 16 ┼či 18, respectiv 11 ┼či 15 ani au fost substan┼úial diferite una de cealalt─â ├«n ceea ce prive┼čte variabila ÔÇ×materialÔÇŁ. Concluzia a fost c─â elevii cu v├órste cuprinse ├«n intervalul 11-15 ani au fost influen┼úa┼úi mai mult de materialul ambalajului de ciocolat─â.

Grupele de v├órst─â cuprinse ├«ntre 19 ┼či 22, respectiv 11 ┼či 15 ani au fost considerabil diferite una de cealalt─â ├«n ceea ce prive┼čte variabila ÔÇ×componenteÔÇŁ. S-a constatat c─â studen┼úii cu v├órste ├«ntre 19 ┼či 22 de ani au fost influen┼úa┼úi mai mult de componentele ambalajului de ciocolat─â.

Studen┼úii din ╚Öcolile secundare superioare precum ┼či absolven┼úii programul de Master au fost mai mult influen┼úa┼úi de ambalajul brandurilor interna┼úionale de ciocolat─â ├«n compara┼úie cu colegii lor din celelalte grupe de v├órst─â.┬á ­čĺČ┬á Astfel, rezultatele acestui studiu au accentuat ┼či sus┼úinut o dat─â ├«n plus rolul important al ambalajului ├«n strategia de marketing.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Las─â un r─âspuns

Search this website

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exact─â
Caută doar în titlu
Caut─â doar ├«n con╚Ťinut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtreaz─â dup─â categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide