Care vor fi trendurile din industria de ambalaje în noul an

Dacă în 2020 am observat importanța comerțului online în viața de zi cu zi, trendurile anului 2021 în materie de ambalaje au un numitor comun: vor evolua de la designurile care sunt comerciale în mod evident la cele care au și o funcție artistică mai pronunțată. Comerțul online ne privează de experiența produselor la raft, în spațiile de retail, așa că designerii și producătorii vor fi nevoiți să creeze noi experiențe de brand, livrate prin intermediul ambalajelor și mediului e-commerce.

Design vintage realizat de CRUCE Design Group pentru Solar

 

În 2021 acest scop va fi atins și prin utilizarea tiparelor care, mai mult decât a fi simple elemente decorative, pot oferi informații despre identitatea produsului. Prin folosirea modelelor complicate și a ilustrațiilor minuscule pe ambalaje, designerii vor oferi consumatorilor „indicii” de factură artistică despre produsele din interior. Deseori aceste ilustrații pot fi simplificate, abstractizate, oferind mai mult reprezentări artistice ale conținutului, care pot fi fanteziste, minimaliste sau complexe, evitând însă aglomerarea de elemente grafice.

În plus, deși ambalajul cu tentă vintage va rămâne în tendințe, anul acesta nu vom vedea ambalaje vintage generice, vom avea parte de multe designuri care vor reproduce experiența interacțiunii cu un ambalaj „de modă veche”. Vom întâlni chiar și ambalaje aparent identice cu cele de pe vremea străbunicilor noștri, care vor transporta consumatorul către o altă epocă. Acest efect va fi obținut mergând dincolo de simpla modificare a logo-urilor sau a etichetelor, către crearea unei întregi experiențe de brand prin folosirea texturilor de inspirație vintage sau a anumitor forme distincte, în special în cazul produselor comercializate în sticle. Nu mai este suficientă o simplă modificare a câtorva detalii ale ambalajului, acum ambalajul însuși trebuie să pară luat de pe raftul unui magazin unde timpul a stat pe loc.

Design geometric realizat de Senchy pentru Cory Pearce Co
Design geometric realizat de Senchy pentru Cory Pearce Co

 

Un alt trend în designul ambalajelor din acest an va miza pe modelele simpliste alături de concepte geometrice îndrăznețe, linii fine, unghiuri ascuțite și culori expresive. Aceste designuri sunt abstractizate la extrem și deși pot părea la prima vedere foarte simple, reprezintă de fapt o metodă eficientă și de mare impact prin care brandurile pot crea o impresie puternică și de lungă durată.

Design inspirat din pictura, realizat de LucaToni pentru E Jamu
Design inspirat din pictura, realizat de LucaToni pentru E Jamu

 

2021 va aduce și designuri care vor transforma ambalajele în obiecte de artă – un trend care câștigă tot mai mult teren în cazul produselor de lux, însă poate fi deja întâlnit și în afara acestui segment. Designerii se pot inspira din pictură, mai ales în ceea ce privește texturile, integrând astfel de elemente în design sau chiar transformându-le în punctele focale. Acest trend are scopul de a șterge linia de demarcație dintre designul de ambalaj și artele plastice, demonstrând că orice, chiar și o sticlă cu vin, poate fi unică. Deși mulți designeri se vor inspira din lucrările pictorilor clasici, majoritatea vor merge mai ales pe linia picturii abstracte, acolo unde textura și efectele devin factori cheie. În general, ambalajele anului 2021 vor aspira la recrearea senzației de galerie de artă, de aceea vom vedea inclusiv desene anatomice și tehnice, care par luate din schițele tehnice sau din studii medicale de epocă. Vom vedea tot mai multe designuri incredibil de detaliate care vor lăsa impresia că au fost desenate manual pentru o veche revistă științifică, uneori cu tente suprarealiste.

Design realizat de JianBranding prin tehnica blocurilor de culori pentru little rituals
Design realizat de JianBranding prin tehnica blocurilor de culori pentru little rituals

 

Un alt trend important al noului an va fi designul construit cu ajutorul „blocurilor de culori”, respectiv a culorilor aranjate sub formă de spirale sau pete neregulate – tendință care diferă de cele asemănătoare din anii precedenți prin apelarea la textură, la combinațiile unice de culori și la variațiile de formă. Nu vom vedea ambalaje în linii drepte de culoare, ci colaje inegale, dezechilibrate, pătate, care par inspirate de grădini cu aranjamente florale eclectice. Astfel, designerii vor ca ambalajul să dea senzația că e cu adevărat organic. Vom vedea jocuri neașteptate cu palete de culori și forme neobișnuite.

Și logo-ul va suferi mici modificări, acesta nu va mai fi punctul focal al ambalajelor, dat fiind că designerii vor alege uneori să facă din numele produsului adevăratul star al ambalajului. Aceste designuri specifice vor profita la maxim de fonturi extrem de creative, fiecare nume de produs devenind astfel o operă de artă în sine care oferă întregului ambalaj o personalitate distinctivă. Orice alt element de design este inclus doar pentru a scoate în evidență numele produsului. Acest trend este perfect pentru afacerile concentrate pe produse, care doresc să își sporească vizibilitatea de brand.

Design cu accent pe logo realizat de Igor Kovalev pentru Joyleaf
Design cu accent pe logo realizat de Igor Kovalev pentru Joyleaf

 

Nu e neobișnuit ca trendurile care se manifestă pe parcursul unui an să fie contradictorii, astfel că și 2021 ne va surprinde atât prin forme imperfecte în mod organic, cât și prin modele perfect simetrice, care fac apel la ordine și siguranță în mijlocul haosului. Nu toate designurile care se încadrează în acest trend al simetriei sunt perfecte și complexe, unele pot fi mai relaxate, lăsând loc pentru multe spații libere. Designerii anului 2021 nu vor uita nici de ambalajele „cu poveste” care fac apel la personaje nonconformiste. Poveștile sunt puncte cheie în construirea unui branding eficient, astfel că în noul an vom vedea tot mai multe companii care își vor extinde poveștile către ambalaje. Personajele prezentate astfel nu vor mai fi simple mascote, ci vor semăna tot mai mult cu protagoniștii individualizați ai romanelor grafice. Aceste personaje aduc la viață poveștile într-un mod ce amintește de desenele animate, consumatorii trăind astfel o experiență similară lecturii unei benzi desenate. Un alt trend important în 2021 va populariza tot mai mult ambalajele cu una sau maxim două culori. Deși designerii vor lucra cu o paletă limitată, ambalajele astfel realizate nu vor fi lipsite de personalitate. Acest trend face loc designurilor de ambalaje care focalizează atenția consumatorului pe sloganul produsului. Culorile puternice folosite vor face ca ambalajele să pară îndrăznețe și nonconformiste. Pe de altă parte, dacă nuanțele utilizate nu sunt dintre cele puternice, atunci designul va trimite direct la slogan – astfel ambalajele de acest tip vor capta atenția prin informarea din start a consumatorului, mai degrabă decât prin elemente de design.

Cei care plănuiesc în acest an să lanseze noi produse pe piață trebuie să își amintească mereu că un design de ambalaj excelent îi determină pe consumatori să devină entuziasmați în legătură cu produsul chiar înainte de a-l deschide, așa că vă invităm să profitați la maxim de ocazia de a-i uimi încă din momentul în care îl observă.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide