Afaceri din toate sectoarele industriei sunt nevoite să integreze noi tehnologii precum realitatea virtuală sau augmentată, tehnologii de procesare a datelor sau senzori pentru a face față competiției. Transformarea digitală are deci scopul de a-i ajuta pe producători să devină mai flexibili și să reacționeze mai rapid la schimbările de trend observate la nivel local sau global. În acest context, DMM este un instrument de evaluare care îi sprijină pe producătorii de ambalaje și furnizorii de servicii de imprimare, indicând segmentele care au nevoie de îmbunătățiri și metodele de punere în practică a acestora. Pentru realizarea acestui raport, specialiștii Esko au analizat operațiunile a sute de clienți din întreaga lume pentru a se raporta la nevoile specifice ale grupului-țintă, cu accent pe management și pașii fiecărei etape a proceselor de producție. Potrivit Esko, DMM este singurul ghid proiectat pentru a asista companiile care doresc să evolueze către stadiul de maturitate digitală prin creșterea productivității, eficienței și profitabilității. Jan de Roeck – Director Marketing și Stategie, Esko – precizează că transformarea digitală prin introducerea sistemelor integrate, automatizate și a celor pe bază de cloud servesc la eficientizarea proceselor, la evitarea blocajelor, micșorarea costurilor și îmbunătățirea eficienței în fiecare aspect al afacerii. Digital Maturity Model urma să fie prezentat în premieră cu ocazia drupa 2020, însă din cauza amânării evenimentului, ghidul a fost deja publicat pe site-ul Esko și poate fi accesat gratuit. Raportul include strategii care acoperă managementul riscurilor, modernizarea, revoluționarea și diferențierea. În plus, DMM oferă și un test care permite monitorizarea standardelor deja atinse în cadrul procesului de transformare digitală sau care poate fi utilizat pentru a afla dacă afacerile analizate au atins deja potențialul maxim al tehnologiilor folosite. Jan De Roeck a completat descrierea acestui nou serviciu oferit de Esko astfel: „Lucrând cu acest instrument ce reprezintă o premieră a industriei, clienții noștri pot identifica și integra doar acele soluții care vor contribui la eficiență maximă și performanță în afaceri, abordând orice segment – fie că este vorba despre leadership, provocări legate de sustenabilitate sau etapele fluxului de lucru”.
După identificarea stadiului actual de maturitate digitală al afacerilor analizate, furnizorii de servicii din sectoarele de printing și packaging își vor putea planifica procesele printr-o strategie bine pusă la punct pentru fiecare fază a transformării. În raportul DMM, Esko identifică și definește „cinci niveluri ale maturității”: Reactiv (sarcini îndeplinite exclusiv offline și manual, procese determinate de presiunea externă a furnizorilor și clienților), Organizat (sarcinile sunt determinate de procese și cronologii stabilite anterior, iar angajații folosesc instrumente computerizate elementare), Digitalizat (proiectele, sarcinile și procesele sunt manageriate digital), Conectat (procesele sunt integrate și conectate cu ajutorul soluțiilor hardware și software) și Inteligent (ecosistem integrat de imagini și informații complete despre produse, care sincronizează automat interfețele interne și externe).
Raportul Esko analizează fiecare nivel al digitalizării, punând în evidență punctele vulnerabile și modalitățile de îmbunătățire a tuturor aspectelor și elementelor care alcătuiesc o afacere în domeniul printului, de la management, investiții și comunicarea cu clienții până la comunicarea dintre angajați, pregătirea materialelor pentru imprimare, acordarea BT-ului, realizarea plăcilor de imprimare, procesele de tipar și logistica de livrare. Analiza îi ajută pe decidenți să înțeleagă exact la ce nivel se situează și în funcție de aceste informații, experții Esko prezintă cum se poate crea o hartă a evoluției către „maturitatea digitală” obținută cu ajutorul unor produse ale companiei disponibile pentru fiecare nivel. Printre acestea putem da exemplul extinderii capacităților Adobe© Illustrator și Photoshop cu ajutorul plug-in-urilor Esko DeskPack și Esko 3D. Prin aceste intervenții punctuale, Esko dorește să creeze un ecosistem care ajută la controlarea digitală a întregului proces de producție, de la design la finisare și livrare.
În concluziile raportului, experții companiei recomandă analizarea nivelului de digitalizare al afacerii înainte de începerea unui program nou de investiții, precum și compunerea unui plan pentru 3-5 ani destinat pașilor evolutivi ai proceselor de lucru, aplicând cele mai potrivite strategii. Prin toate aceste tipuri de analiză, Esko propune un serviciu ce reprezintă o premieră în industrie: compania oferă ajutor în realizarea pașilor corecți din punct de vedere strategic în vederea evoluției către eficiența garantată de digitalizare.