Eticheta digitală revoluționară a Parmigiano Reggiano combate contrafacerea brânzei

Parmigiano Reggiano, producător italian supranumit „regele brânzeturilor”, a dezvoltat – în parteneriat cu p-Chip Corporation (tehnologie de trasabilitate) și Kaasmerk Matec (marcaje pentru brânzeturi) – o nouă soluție de etichetare digitală pentru a elimina falsurile și pentru a garanta autenticitatea produselor.

Consorțiul Parmigiano Reggiano exportă în întreaga lume, are o cifră de afaceri anuală de aproximativ 2,35 miliarde de euro, iar în 2020 compania a produs circa 6 000 de tone de brânză, echivalentul a 3,94 milioane de roți de brânză cu denumire de origine protejată (DOP). Aceasta certifică faptul că produsele sunt delicatese realizate și ambalate local, folosind metode tradiționale. Potrivit companiei, cifra globală estimată a parmezanului contrafăcut însumează aproximativ 2 miliarde de dolari, iar acest fenomen afectează și produsele Parmigiano Reggiano, care sunt deseori contrafăcute. Pentru a stopa acest fenomen consorțiul, împreună cu partenerii din domeniul tehnologic – p-Chip Corporation și Kaasmerk Matec – a reușit să dezvolte o etichetă digitală pentru îmbunătățirea autenticității și trasabilității. Nicola Bertinelli, președintele consorțiului, a declarat: „Suntem mândri să fim primul consorțiu [DOP] care a introdus aceste etichete digitale și sigure pentru a garanta un produs mai protejat și mai trasabil”.

Eticheta digitală folosește tehnologia companiei americane p-Chip Corporation, care a dezvoltat un microcip din siliciu care poate fi urmărit, având o dimensiune mai mică decât cea a unui grăunte de sare. Acest microcip funcționează ca o „ancoră” digitală transformând produsele în bunuri imposibil de duplicat și contrafăcut. Microtransponderele p-Chip sunt compatibile cu temperaturi extreme, cu forțe G mari și sunt rezistente la contactul cu solvenți și reactivi chimici. Partenerul olandez Kaasmerk Matec a contribuit cu un „marcaj pentru brânză” realizat din cazeină, glicerol și alcool – acesta este aplicat brânzei la începutul procesului de producție și atestă proveniența ei pentru producători și consumatori. Consorțiul Parmigiano Reggiano folosește marcajul de cazeină al Kaasmerk încă din 2002, iar până în prezent aplica pe acesta un cod alfanumeric și un cod QR pentru a permite identificarea internațională a originii brânzei.

Noua etichetă digitală este o evoluție a acestui sistem prin integrarea microcipului din siliciu în marcajul de cazeină. Soluția digitală a fost testată în ultimii doi ani, iar în prezent consorțiul plănuiește să o aplice pe 100 000 de roți de Parmigiano Reggiano începând cu a doua jumătate a anului 2022. Aceasta va reprezenta etapa finală a testării la scară largă a noii etichete, după care va fi luată în considerare extinderea tehnologiei la întreaga producție a consorțiului.

Joe Wagner, CEO al p-Chip Corporation, a oferit mai multe informații: „Suntem încântați să colaborăm cu un brand care este lider mondial precum Parmigiano Reggiano pentru a aduce o tehnologie de urmărire revoluționară și de clasă mondială în industria alimentară. Prin integrarea microtransponderelor p-Chip în etichete, consorțiul Parmigiano Reggiano își poate controla mai bine inventarul, își poate proteja și diferenția produsele de mărci similare și poate avea acces la o tehnologie de urmărire de neegalat pentru a se proteja în cazul unei retrageri sau al apariției altor probleme”.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide