Milenialii reprezintă aproximativ un sfert din populația lumii, iar 9 din 10 mileniali trăiesc în economii de piață aflate în dezvoltare, tocmai de aceea specialiștii consideră că impactul pe care ei îl vor avea va fi mai mare decât influența oricărei alte generații de până acum. Printre strategiile care ar trebui abordate pentru a respecta dorințele și nevoile acestei generații importante de consumatori se numără și ambalajele create pentru a avea personalitate, deoarece un studiu al Alter Agents referitor la comportamentul de cumpărare al milenialilor arată că 60% dintre aceștia preferă produsele care le reflectă personalitatea și nevoile emoționale, pentru care pot alege să plătească mai mult. Același studiu de piață a arătat și că milenialii preferă să investească mai degrabă în experiențe și mai puțin în obiecte materiale, că vor să arate ce au cumpărat pe rețelele de socializare și că sunt mult mai deschiși la branduri noi decât fostele generații. Ambalajul trebuie deci să exprime o experiență, să apeleze la emoții și să expună idei de grafică suficient de captivante încât să merite să fie arătate prietenilor. În domeniul ambalajelor, toate acestea pot fi realizate folosind limbajul, culorile și imaginile care le permit milenialilor să se recunoască în produsul oferit. Nu trebuie uitate nici valorile care devin tot mai importante pentru această generație. Potrivit unui raport întocmit de Boston Consulting Group, milenialii par tot mai interesați de valori precum spiritualitatea, optimismul, aventura, entuziasmul și caritatea, de aceea un brand care face apel la unul sau mai multe dintre aceste valori pentru a-și realiza ambalajele are mai multe șanse de reușită în ceea ce îi privește pe acești noi factori de influență, milenialii.
Un raport al firmei independente Reputation Leaders arată că 53% dintre mileniali apreciază mai mult ambalajele cu înfățișare unică, în comparație cu doar 18% dintre non-mileniali. În plus, un studiu al BillerudKorsnäs relevă că un procent de 35% dintre consumatorii din orașele mari ale lumii vor ca ambalajele să aibă și o utilitate secundară, astfel încât acestea să poată fi refolosite după consumarea produselor de la interior. În plus, în ciuda mitului care vorbește despre legătura dintre mileniali și comerțul online, un studiu global de piață realizat de Accenture arată că Generația Y chiar preferă să viziteze magazinele fizice, deși odată ajunși la fața locului verifică online informațiile despre produse, prețuri și disponibilitatea voucherelor pentru reduceri, prin intermediul smartphone-urilor.
Este important de știut și că milenialii sunt interesați de produse care sprijină anumite cauze sociale. Un raport al Nielsen apreciază că un procent de 85% dintre reprezentanții noii generații de consumatori consideră vitală implicarea companiilor în programe destinate protecției mediului, în timp ce 70% dintre mileniali vor cumpăra produsele unor branduri care se implică în cauze sociale. Același raport Nielsen arată că milenialii încep să își întemeieze familii, drept urmare vor cumpăra mai multe alimente și este cunoscut faptul că aceștia petrec mai mult timp decât alte generații studiind prețurile cele mai convenabile pentru familiile lor. În privința produselor alimentare, milenialii consideră atributul „simplu” drept unul valoros în materie de ingrediente, de aici și creșterea cifrei de piață a produselor bazate pe cereale integrale, spre exemplu. Milenialii vor plăti mai mult dacă un produs este „natural”, „nemodificat genetic” sau „probiotic”. Când vine vorba despre produse de sănătate/cosmetice, spre deosebire de celelalte generații care îi întreabă pe membrii familiei, milenialii au mai multă încredere în prieteni, rețelele de socializare și recenziile de produs realizate de consumatori.
Un alt factor important este interesul milenialilor pentru mediu și ecologie. Raportul Nielsen a descoperit că 75% dintre consumatori își vor schimba „categoric” sau „probabil” comportamentul de cumpărare pentru a reduce propriul impact asupra mediului, schimbând un brand cu produsele altuia, chiar dacă acest lucru presupune un preț mai mare. Portretul consumatorului milenial nu ar fi complet dacă nu am preciza și că acesta își dorește satisfacție instantă, de aceea se așteaptă la rezultate imediate, iar cercetările arată că acest tip de consumator dorește ca întrebarea sa – atunci când vede un produs la raft – să primească un răspuns în doar câteva minute. Soluția este un ambalaj minimalist cu o propoziție unică de marketing, clară și ușor de înțeles, care să nu creeze confuzie. Campaniile de marketing ar trebui să se concentreze pe comunicarea cu clienții, deoarece aceștia doresc să afle mai multe informații despre brand într-un mod unic, fie că e vorba despre mesaje pe rețelele de socializare sau e-mailuri personalizate. Milenialii iau contact cu povești de viață în mediul online, de aceea produsele trebuie să spună și ele o poveste. În termeni de design al ambalajului este de reținut că milenialii preferă minimalismul, culorile vibrante și fonturile unice. Cercetări recente arată că milenialii sunt cea mai nostalgică generație a ultimilor zeci de ani, ceea ce înseamnă că trecutul poate deveni un important instrument de marketing, mai ales dacă este cuplat cu o poveste.
Milenialii nu vor să cumpere produsele cumpărate de părinții lor și nu răspund în același mod la mesajele publicitare tradiționale. Își doresc în schimb prețuri mai mici, autenticitate și transparență. Ei cer mai mult decât produsul în sine, vor implicare socială și emoțională, cer un chip sau o poveste reală și umanizarea marketingului prin orice mijloace.