Furnizorii de servicii de imprimare din sectorul ambalajelor au o imagine de ansamblu asupra modului în care cerințele clienților se schimbă și evoluează. Același lucru este valabil și pentru dezvoltatorii de tehnologie de producție și software. Niciunul dintre ei nu își poate permite să producă prea mult timp „deasupra pieței” sau să afle prea târziu care sunt tendințele în materie de ambalaje. Aceste tendințe, la rândul lor, sunt de obicei stabilite de consumatori, de noile posibilități tehnologice și tot mai des de evoluțiile sociale.
Potrivit experților, pandemia de coronavirus a intensificat semnificativ rolul comerțului electronic. Și deoarece acesta urmează reguli diferite față de comerțul fizic, acest lucru a avut un impact asupra producției de ambalaje și a marketingului de produse, care în era digitală pot fi cu greu separate.
Ambalarea dinamică – adică procesul de ambalare care poate fi adaptat permanent și rapid la piețele în schimbare și la nevoile clienților – este acum esențială. Și nu se termină cu bucata de carton imprimată, ci se adaugă strategiilor digitale pentru poziționarea ideală a unui brand în „universul nevoilor” de astăzi al grupului țintă de clienți.
80% dintre proprietarii de mărci privesc ambalajul ca pe un instrument central de marketing. Designul ambalajului urmează în prezent o abordare artistică, înglobând o varietate de culori proaspete, creative și de modele îndrăznețe. În ceea ce privește experiența de succes a clienților, tehnologiile interactive precum realitatea augmentată și codurile QR devin o parte integrantă a procesului de achiziție la care se așteaptă clientul.
Povestea – comunicată pe toate canalele, inclusiv prin print – conectează brandul cu clienții, care achiziționând produsul devin astfel ambasadorii mărcii.