Potrivit OPM Group – pionier în domeniul tehnologiilor de etichetare pentru sectoarele de sănătate și nutriție, farmaceutic, de îngrijire personală și cosmetic – presiunea pe inovație și performanță creează importante schimbări în segmentul de labeling. Arnie Ellison, director comercial în cadrul OPM, a explicat: „Consumatorii sunt mai experimentați și comportamentele de retail evoluează, ceea ce înseamnă că regulile de design «încercate și testate» nu mai au același impact. Din punctul nostru de vedere, observăm că brandurile explorează mai mult și devin mai creative cu designul lor ca răspuns la nevoile în schimbare”.
În contextul în care retailul de tip omnichannel continuă să domine, OPM observă concentrarea producătorilor pe culorile vibrante, menite să atragă atenția rapid. Într-un mediu de retail extrem de competitiv, convertorii au la dispoziție doar câteva secunde pentru a atrage consumatorii, drept urmare culorile vibrante, precizia și repetabilitatea culorilor vor fi în continuare priorități cheie pentru branduri. Din motive similare, OPM observă de asemenea un interes sporit pentru finisajele tactile. Textura unei etichete face parte din povestea brandului, ceea ce înseamnă că laminarea cu folie metalică la cald și la rece, finisajele mate și lucioase sau embosarea sunt în centrul atenției în ceea ce privește designul etichetelor.
Arnie Ellison a oferit mai multe informații: „Din punctul nostru de vedere, cel mai mare trend este de departe acela de a face mai mult cu mai puțin. Pe piața de astăzi, unde conformitatea și claritatea sunt esențiale, este ușor ca etichetele să pară aglomerate și încărcate, ceea ce nu e pe placul consumatorilor. Designul etichetei noastre Multi Dex este unul de tip «peel and reseal» multistratificat, multi-indexat și multicolor, ideal pentru a include informații detaliate într-un spațiu mic. Este un nou mod în care brandurile pot utiliza eficient spațiul de pe etichetă”.
Potrivit OPM, tehnologia de labeling nu este rigidă ci se transformă, evoluează și le oferă brandurilor mai multe oportunități ca oricând de a se conecta cu clienții finali. Multi Dex este doar un exemplu de cum arată acest lucru în practică.