Pulpex este o companie fondată în urma parteneriatului dintre Diageo (multinațională ce deține brandurile Johnnie Walker, Smirnoff și Guinness) și investitorul Pilot Lite. Obiectivul Pulpex a fost încă de la început producția la scară mare a recipientelor din hârtie reciclabilă și regenerabilă, care se degradează ușor în mediul înconjurător. Fabricate din pulpă de lemn cu ajutorul unei mașini de turnare sub presiune, ambalajele astfel obținute vor permite reducerea considerabilă a amprentei de carbon.
Utilizând pasta din pulpă de lemn provenită din surse verificabile și sustenabile, Pulpex va fabrica recipiente din hârtie pentru numeroase branduri globale într-o varietate de aplicații, de la produse de uz casnic și de îngrijire personală până la băuturi alcoolice și non-alcoolice sau alimente lichide. Aceste recipiente sunt personalizabile și permit embosarea, etichetarea și imprimarea pentru a îndeplini toate cerințele de branding și pentru a putea fi ușor integrate în fluxul de lucru al stațiilor de îmbuteliere deja existente.
Piața globală a ambalajelor pentru băuturi este evaluată la suma de 117 miliarde de dolari, iar până în 2027 se estimează o creștere de 4,5%. În UE și SUA sunt colectate pentru reciclare doar aproximativ 30-40% din sticlele de plastic comercializate. Rata de reciclare a hârtiei și a cartonului este mult mai mare, cu o medie de aproape 80%, depășind chiar și rata de reciclare a ambalajelor din sticlă și aluminiu (75-80%).