EBITDA Operațional al Romcarbon (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization – unitate de măsură folosită pentru evaluarea performanței financiare a unei firme) a însumat în primul trimestru al anului 2021 cifra de 3 milioane de lei, cu o creștere de 4% față de anul trecut. În plus, vânzările de polimeri regenerați și compound-uri au crescut cu 19%, iar materialele plastice cu 10%. Potrivit directorului general al Romcarbon, Huang Liang Neng, creșterea se datorează și majorării prețurilor. Reprezentantul Romcarbon precizează că schimbările extreme ce au loc pe piața materiilor prime – creșteri importante ale prețului unitar pentru granulele din plastic – depășesc experiența de până acum a companiei, astfel că se numără printre principalele provocări pe care le are de înfruntat. Conducerea Romcarbon depune eforturi considerabile pentru ca această creștere a prețurilor materiilor prime să se transfere către prețul produselor finite, iar rezultatele acestor eforturi este chiar creșterea profitului net comparativ cu T1 al anului 2020.
Compania Romcarbon are active însumând 248 milioane de lei dar și datorii în valoare de 110 milioane de lei. La finalul lunii martie 2021 aceasta deținea acțiuni ale altor 10 companii ce valorau 30,3 milioane de lei. Anul 2020 a fost încheiat de către producător cu un profit net de 856 514 lei, cu peste 131,4% mai mult în comparație cu 2019. Romcarbon aparține în proporție de 32,85% producătorului Living Plastic Industry Buzău, pe când Joyful River Limited din Cipru deține o participație de 20,5 procente. Romcarbon are o capitalizare de 47 milioane lei, iar de la începutul anului acțiunile sale ROCE au înregistrat o creștere de 43% în urma derulării unor tranzacții în valoare de 11,8 milioane de lei, potrivit Bursei de Valori București.