Provocările întâmpinate de producătorii de etichete în 2022

Atunci când industria de labeling era deja slăbită de consecințele Covid-19, iar principalii producători anticipau reluarea activităților normale odată cu sfârșitul pandemiei, redresarea a fost afectată de un complex de factori negativi: lipsa materialelor și a forței de muncă, blocaje ale lanțurilor de aprovizionare, termene de lucru prelungite din cauza furnizorilor, creșterea costurilor. A urmat războiul din Ucraina, care a provocat penurii și mai mari de produse și materiale sau probleme cu distribuția, în timp ce creșterea prețurilor la energie electrică a ridicat inflația la niveluri fără precedent. Iată care este situația actuală a producătorilor de etichete la nivel mondial.

La sfârșitul anului 2021 inflația depășise deja prognozele pe piețele țărilor dezvoltate, acest lucru având loc înaintea războiului declanșat de Rusia în Ucraina. Războiul provoacă în prezent o presiune inflaționistă suplimentară asupra prețurilor materiilor prime, mai ales în privința energiei electrice și a alimentelor și limitează sau întrerupe lanțurile de aprovizionare. Agustin Carstens – directorul Băncii Centrale Mondiale – anticipează că decidenții din domeniul bancar vor fi nevoiți în curând să majoreze ratele dobânzilor la niveluri nemaiîntâlnite de ani de zile. Acești noi factori ce influențează domenii precum cel energetic, al materiilor prime și al inflației au deja un impact major nu numai asupra întreprinderilor, gospodăriilor și asupra sumelor de care dispun oamenii pentru investiții și cheltuieli, ci și asupra stilului de viață, a timpului liber, a divertismentului, a bunurilor de consum, a alimentelor și băuturilor. Toate acestea vor avea cu siguranță un impact tot mai mare asupra industriei producătoare de etichete și ambalaje – în special în ceea ce privește costurile de producție, costurile energiei și investițiilor din lunile următoare. Economiști de renume preconizează că prețurile energiei electrice vor rămâne ridicate și vor crește chiar dacă războiul se va încheia în curând. În plus, aceștia semnalează deja impactul blocajelor din lanțurile de aprovizionare, care este exacerbat de sancțiunile și de ruptura cu Rusia a diverselor companii. La acestea se adaugă și capacitatea limitată a Ucrainei de a produce componente pentru industria automotive europeană, fapt care înrăutățește situația declanșată de închiderea a numeroase fabrici în mai multe țări din zona euro.

În ceea ce privește etichetele pentru produse alimentare este de remarcat faptul că prețurile alimentelor – care au crescut deja cu o treime sau mai mult în ultimul an – continuă să crească în Europa și în întreaga lume. Mai mult, Ucraina și Rusia se numără printre principalii producători mondiali de cereale și ulei de floarea-soarelui – înainte de izbucnirea războiului, Ucraina asigura aproape jumătate din exportul mondial de ulei vegetal. Reducerile semnificative în aprovizionarea cu ulei și cereale i-au afectat pe producătorii de alimente, provocând creșterea costurilor și penuria de materii prime, precum și necesitatea de a ajusta ingredientele alimentare, rețetele sau metodele de gătit. Acest lucru a declanșat reducerea comenzilor de etichete, creșterea prețurilor alimentelor și modificarea etichetelor pentru a reflecta schimbările. Poate că exemplul dat de Agenția pentru Standarde Alimentare (Food Standards Agency) din Marea Britanie – care permite temporar înlocuirea uleiului de floarea-soarelui cu ulei de cocos, soia sau ulei de palmier complet rafinat – îi va încuraja pe producătorii de etichete. Potrivit agenției, în „circumstanțe extraordinare” producătorii pot folosi și ulei de rapiță în locul uleiului de floarea-soarelui și – cel puțin deocamdată – nu sunt obligați să tipărească noi etichete sau să actualizeze listele de ingrediente dacă fac aceste schimbări. Reprezentanții industriei de labeling speră că și alte țări vor implementa măsuri similare.

Din cauza problemelor legate de lanțurile de aprovizionare și a costurilor în creștere, supermarketurile și producătorii de alimente – care se confruntau deja cu presiunea inflației – se confruntă acum și cu presiunile din partea consumatorilor și a mass-mediei cu privire la creșterea prețurilor alimentelor. Soluțiile producătorilor la această problemă sunt următoarele: încercarea de a reduce costurile de producție, simplificarea sortimentelor, micșorarea dimensiunii porțiilor/pachetelor sau încercarea de a oferi valoare adăugată produselor. Clienții producătorilor de etichete doresc să își rezolve aceste probleme și prin reducerea costurilor de ambalare și etichetare, drept urmare producătorii de etichete sunt nevoiți să acorde mai mult timp lucrului cu clienții pentru a identifica noi soluții acceptabile – însă industria etichetelor a încercat dintotdeauna să facă acest lucru. Flexibilitatea și adaptarea constantă la nevoile clienților sunt motivele pentru care producătorii și furnizorii de etichete au continuat în mare măsură să se dezvolte, în ciuda inflației de-a lungul anilor. Potrivit unui raport recent al Asociației Europene a Producătorilor de Etichete Autoadezive (Finat), producătorii și furnizorii de etichete au continuat să își dezvolte afacerile până în 2021, când pandemia de Covid-19 încă nu se domolise, însă problemele pe care virusul le-a creat au pus presiune asupra industriei. Această creștere continuă este împiedicată în prezent de o penurie semnificativă și persistentă de materiale autoadezive, care – dacă războiul din Ucraina va continua – ar putea duce la perturbări suplimentare ale lanțurilor de aprovizionare și în a doua jumătate a anului 2022.

Pentru a continua să aibă un viitor profitabil, industria de labeling are nevoie de soluții de management al costurilor – în primul rând creșterile de preț constante ale energiei electrice reprezintă o problemă care nu va dispărea curând. Aceste costuri afectează în mod direct producția de etichete, însă costurile de funcționare a tipografiei – ale echipamentelor, încălzirii, iluminatului, chiriei și costurile de transport – sunt la rândul lor esențiale pentru stabilirea prețurilor în industria etichetelor. Oare sunt toți acești factori luați în considerare în mod adecvat de către producători atunci când calculează valoarea și prețul etichetelor? În caz contrar este necesară revizuirea urgentă a abordării de stabilire a prețurilor. Nu trebuie uitate nici costurile materialelor – reușesc producătorii să ia în considerare suficient de rapid creșterea prețurilor materialelor în sistemele de contabilitate și de calcul al costurilor? Poate o companie producătoare de etichete să minimizeze sau să gestioneze mai bine costurile de producție?

Este necesar ca producătorii de etichete să își gestioneze mai inteligent mașinile, calculatoarele sau echipamentele electronice lăsate în standby, să instaleze mai multe corpuri de iluminat eficiente din punct de vedere energetic, să asigure stingerea automată a luminii în vestiare, toalete și depozite atunci când nu sunt utilizate efectiv și să reducă/elimine iluminatul în spațiile neimportante. Chiar și scăderea temperaturii de încălzire cu unul sau două grade poate face o diferență în costul final – instalarea unui termostat programabil care se va adapta automat la temperatura mediului va contribui la evitarea pierderilor de energie. Curățarea regulată și întreținerea programată a echipamentelor electrice și mecanice vor optimiza, fără îndoială, performanța și durata de viață a acestora. Depresurizați orice compresor, verificați dacă există scurgeri și opriți orice echipament atunci când nu este utilizat. La fel de important este ca angajații să înțeleagă importanța reducerii consumului de energie și beneficiile pe care le aduce întregii companii – în timp, acest lucru va permite investiția în echipamente noi care vor simplifica producția.

Deși eficiența energetică nu a fost întotdeauna pe primul loc pe lista de necesități atunci când se alegea un nou echipament pentru producția de etichete, merită să întrebați producătorul care este consumul de energie al mașinii la diferite viteze de funcționare sau în standby – se anticipează că vom ajunge în cele din urmă în stadiul în care mașinile destinate producției etichetelor vor încorpora propriile contoare de energie inteligente. În ultimul an, producătorii și furnizorii de echipamente de imprimare a etichetelor și de mașini auxiliare au promovat tot mai mult funcțiile de economisire a energiei și/sau de optimizare ecologică, diferite funcții de pornire/oprire pentru a elimina consumul de energie în standby sau capacitatea de a colecta date în timp real pentru a identifica blocajele și a optimiza performanța. În viitorul apropiat ar trebui să ne așteptăm la eforturi suplimentare în această direcție. Aceeași abordare orientată către economie ar trebui să se aplice și în cazul reducerii la minimum a deșeurilor – se recomandă depozitarea optimă a materialelor pentru a reduce risipa și pierderile chiar și dinainte ca acestea să ajungă la imprimantă. Configurarea eficientă a imprimantei, o mai bună gestionare a acesteia, cele mai noi sisteme de control al calității și inspecție pentru etichete, numărarea exactă a etichetelor, precum și manipularea, depozitarea și ambalarea atentă a rolelor finisate pot contribui la reducerea costurilor de producție. Nu în ultimul rând, toți producătorii și furnizorii de etichete care doresc să contracteze un împrumut pentru o investiție majoră trebuie să ia în considerare creșterea continuă a ratelor dobânzilor pe parcursul anilor viitori, care va duce la reducerea puterii de cumpărare. Deși visul tuturor este să investească din profituri, din păcate creșterea costurilor și inflația vor face ca acest lucru să fie tot mai dificil.

Inflația va crește în continuare prețurile materialelor, iar forța de muncă va deveni și ea mai scumpă. Producătorii de etichete trebuie să perceapă tarife corespunzătoare pentru a rămâne pe linia de plutire, în consecință este necesar să se determine bunurile și serviciile care aduc cea mai mică, respectiv cea mai mare valoare afacerii. Totodată, producătorii ar trebui să aibă întotdeauna un plan de urgență pentru a fi mereu pregătiți în acest climat de instabilitate.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide