Rolul ambalajului în concepția consumatorului privind calitatea produselor de la raft

Competiția tot mai acerbă între multitudinea de produse existe pe piață la nivel global a făcut ca ambalajul să joace un rol important în comunicarea dintre un brand și clienții săi. În prezent aproape toate bunurile necesită ambalare, fie în faza de producție fie în cea de distribuție. Deciziile privind materialele utilizate, grafica și metodele de finisare trebuie să fie parte integrantă a unei strategii de marketing eficiente

Ambalajul este un element care completează produsul, prin urmare și un factor critic al succesului sau al eșecului pe care produsul respectiv îl va avea la raft. Termenul „ambalaj” se referă la orice recipient în care un bun este oferit spre vânzare și pe care sunt inscripționate informații. Ambalajul unui produs de consum este extrem de important la punctul de vânzare, deoarece este primul lucru evaluat de consumator înainte de a lua decizia de achiziție. Ambalajele inovatoare pot oferi unei companii un avantaj în fața competiției. De obicei companiile creează mai multe modele de ambalaje pentru un produs nou, pe care apoi le testează pentru a-l identifica pe cel care este mai ușor de manevrat de distribuitori, care iese în evidență cel mai mult la raft și care primește cel mai favorabil feedback din partea consumatorilor. Cele mai importante funcții pe care le îndeplinește un ambalaj sunt: protejarea produsului, promovarea acestuia, facilitarea depozitării și a utilizării produsului. O altă funcție a ambalajului care devine tot mai importantă este facilitarea reciclării și reducerea impactului negativ asupra mediului.

Ambalajul reprezintă protecția, conservarea și identificarea unui produs care va fi oferit spre vânzare. Ambalajul este considerat în prezent o componentă esențială a stilului nostru de viață modern și a modului în care o companie alege să își promoveze produsele și să își consolideze prezența pe piață. Importanța ambalajului ca instrument de marketing și stimulator al comportamentului impulsiv de cumpărare crește tot mai mult. Drept urmare, ambalajul are un rol important în strategiile de marketing – mai ales la punctele de vânzare – și poate fi considerat drept unul dintre cei mai importanți factori ce influențează deciziile de achiziție ale consumatorului.

O atenție mărită a fost acordată recent siguranței produselor, în special în industria farmaceutică dar și în cazul produselor de curățare care pot fi periculoase pentru copii. Un ambalaj protejează produsul de la interior în timpul transportului de la fabrică spre magazinul de desfacere și prelungește durata de viață a produsului la raft, lucru important pentru producători și clienții finali, iar siguranța reprezintă un aspect fundamental al modului în care este percepută calitatea unui produs. Protecția acordată de către ambalaj produsului conținut la interior trebuie să înceapă încă din fabrică, apoi să continue în timpul manipulării, transportului, depozitării și al consumului. Ambalajele protejează împotriva deteriorării și a condițiilor de mediu, iar cele care nu reușesc să protejeze în mod eficient produsul contribuie la degradarea acestuia, micșorarea vieții la raft și pierderea proprietăților sau a eficienței sale. Problemele asociate cu protecția necorespunzătoare au ca rezultat insatisfacția clienților.

Nici rolul pe care un ambalaj îl joacă în cadrul unei strategii de marketing nu trebuie neglijat. Acesta poate fi utilizat pentru a atrage atenția clienților și a-i încuraja pe aceștia să examineze produsul. Design-ul unui ambalaj este esențial pentru produsele dintr-un magazin, acolo unde cea mai importantă funcție a sa este aceea de a-l ajuta pe consumator să ia o decizie de achiziție. Așadar ambalajul se folosește de culori, forme și imagini pentru a influența alegerea consumatorului, dar și de informații precum instrucțiunile de folosire ale produselor sau ingredientele acestora, care trebuie să îndeplinească anumite cerințe legale.

 

Un avantaj major al ambalajelor este oferit de ușurința utilizării acestora. Consumatorii caută articole sigilate care pot fi deschise și închise ușor, precum și produse cu ambalaje reutilizabile. Sondajele de piață realizate de-a lungul timpului de companii specializate în acest domeniu arată faptul că toți consumatorii evită să achiziționeze cutii cu înghețată neetanșe, sticle cu oțet mari și grele, recipiente din sticlă care au capace greu de deschis și conserve cu sardine ce necesită un desfăcător de conserve.

Aspectul, ușurința în utilizare și prețul sunt doar câteva aspecte pe care un client le ia în considerare atunci când cumpără un produs. Posibilitatea de a reutiliza ambalajul înseamnă că acesta poate servi și la alte scopuri după ce conținutul a fost consumat. Tot în urma sondajelor de opinie s-a constatat că există cumpărători care și-au arătat disponibilitatea de a plăti prețuri mai mari pentru accesul la bunuri prietenoase cu mediul. Astfel și reciclarea a devenit o variabilă importantă pentru designeri, deoarece înseamnă recuperarea materialelor pentru utilizări viitoare.

Ambalajul trebuie considerat drept unul dintre cele mai valoroase instrumente de marketing ale prezentului, de vreme ce are un impact atât de mare asupra comportamentului de cumpărare al consumatorilor care, la rândul lor, evaluează designul ambalajelor în funcție de starea de spirit pe care acesta le-o oferă.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide